Vandaag is Edge bij mij geüpdate, echter wil die nu niet meer starten. Meer mensen met dit probleem?
Vraag
Alle reacties
Nee, hier niet. Niet op werk (terminal servers), niet op mijn laptop(s), niet op mijn smartphone.
Did you turn if off & on again?Mijn vraag
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Heel vreemd dit. Ik had nog een image uit juli. Die heb ik terug gezet. Vervolgens Edge weer bijgewerkt en daarna doet ie het weer niet. Er komt niets in de logboeken. Dit wordt de spreekwoordelijke speld in de hooiberg.
Misschien niet met images werken? Of uitleggen wat je precies doet? Volgens mij zijn er voor Windows OS'en de afgelopen 3 maanden meerdere CU's geweest, een berg sec-fixes en een bergje "app-fixes". Misschien mis je wel een SSU sinds juni?Batch schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:00:
Dit wordt de spreekwoordelijke speld in de hooiberg.
/edit: dubbelcheck maar ik draai hier nu 105.0.1343.25 op mijn werk & prive laptops.
[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 02-09-2022 20:08 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
De volgende oplossing gevonden op:
https://www.deskmodder.de...herheitsluecken/#comments
Man muss per Registry-Suche MetricsReportingEnabled (1x oder 2x vorhanden) löschen. Dann startet Edge sofort wieder.
Update:
Wie DK2000 in den Kommentaren schreibt, handelt es sich hier um eine alte Richtlinie, die ersetzt wurde. Der Eintrag selber aber nicht in der Registry gelöscht wurde. Dadurch ist es zu einer Kollision gekommen und der Edge startete nicht mehr.
As DK2000 writes in the comments, this is an old guideline that has been replaced. The entry itself was not deleted in the registry. This caused a collision and the Edge no longer started.
Dit heb ik ook geplaatst op:
tweakers.net/downloads/61536/microsoft-edge-1050134325.html
https://www.deskmodder.de...herheitsluecken/#comments
Man muss per Registry-Suche MetricsReportingEnabled (1x oder 2x vorhanden) löschen. Dann startet Edge sofort wieder.
Update:
Wie DK2000 in den Kommentaren schreibt, handelt es sich hier um eine alte Richtlinie, die ersetzt wurde. Der Eintrag selber aber nicht in der Registry gelöscht wurde. Dadurch ist es zu einer Kollision gekommen und der Edge startete nicht mehr.
As DK2000 writes in the comments, this is an old guideline that has been replaced. The entry itself was not deleted in the registry. This caused a collision and the Edge no longer started.
Dit heb ik ook geplaatst op:
tweakers.net/downloads/61536/microsoft-edge-1050134325.html
[ Voor 6% gewijzigd door brommer1 op 02-09-2022 20:14 ]
Zo nu en dan maak ik met Acronis (boot media) een backup. In geval van nood kan je die dan terug zetten. Dat heb ik nu gedaan en dan werkt Edge weer, totdat die weer wordt bijgewerkt.
Ik heb de map c:\users\ik\appdata\local\Microsoft\Edge leeg gemaakt om schoon te beginnen maar hij start nog steeds niet.
Dit heb ik nog nooit eerder gehad.
Ik heb de map c:\users\ik\appdata\local\Microsoft\Edge leeg gemaakt om schoon te beginnen maar hij start nog steeds niet.
Dit heb ik nog nooit eerder gehad.
Download de vorige versie van Edge vanaf de download pagina van Edge: https://www.microsoft.com/en-us/edge/business/download . Even een stukje naar onder scrollen.
offtopic:
Ik laat progamma's nooit automatisch updaten. Ik download altijd de installers voor die ene keer per jaar dat je een keer naar een vorige versie terug moet.
Ik laat progamma's nooit automatisch updaten. Ik download altijd de installers voor die ene keer per jaar dat je een keer naar een vorige versie terug moet.
Het dit probleem ook,dacht dat ik de enigste was , heb de backup teruggezet en updat van edge uitgezet wachtend op een oplossing.
Update regfix werkt....
Update regfix werkt....
[ Voor 11% gewijzigd door Theodor op 03-09-2022 11:46 ]
Pagina: 1