Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-08 15:37
Vervelend verhaal. Ik heb een nieuwe Atomic V2 behuizing van Aerocool gekocht, hier zitten 2 fans in 1x voorzijde en 1 achterzijde. Er zit een ingebouwde controller in en alles werkt prima, echter heb ik ook een argb proc.cooler en een argb voeding van Aerocool. Deze geven andere kleuren en dat wil ik niet dus een Aerocool H66F controller gekocht echter dan gaat het mis. De voorste fan knippert van kleur (ik zie dat het fans van het merk Xiang Feng zijn en niet het stickertje Aerocool hebben). Ik krijg dan wel alles op bv rood maar dan knippert de voorste fan.
Ik heb de duo12pro fan kit teruggestuurd en een Gelid Amber5 gekocht omdat ik dacht dat het aan de controller lag. Met de Gelid minder knipperen maar hij doet het toch. Ik heb een originele (die lijkt sprekend op de Xiang Feng fan) Aerocool duo20 fan gekocht en dan heb ik het probleem niet.

Verschil met de standaard Xian Feng zit deze aan een molex en een 4 pins daisy zit verbonden met de achterste 12 cm fan (het gekke is die knippert niet) en een reset kabeltje om te schakelen op de kast.
Dan een 3 pins argb aansluiting die naar de Amber5 controller moet.

De Aerocool fan zit met een 4pins op de Amber5 en een 3 pins arg op de Amber 5 werkt prima
Ik heb de kast omgeruild voor een andere met precies hetzelfde probleem, De Produo set werkt ook goed de fans die je erbij krijgt maar weer de voorste fan in de kast weer niet goed. Ik heb dus de produo set wat niet het probleem is retour gedaan , de kast verwisselt (is de 2e dus) maar het probleem blijft. Fabrikant aangeschreven die heeft een test gedaan met dezelfde opstelling en daar was ook een soortgelijk probleem mee. Het gekke is dat ik nu 2 Aerocool fans extra moet kopen (voor en achter) om alles goed te krijgen. Wie weet waar dit aan kan liggen?