Hallo,
Ik ben mij aan het oriënteren in het laten plaatsen van zonnepanelen in oost-west opstelling op het dak van mijn woning.
Nu vraag ik mij af of de verhoogde zijgevel (aan zuidzijde) voor veel schaduw gaat leveren en hiermee dus een string systeem (1 string oost, 1 string west) niet geschikt is voor ons dak. De eerste en enige offerte die ik tot nu toe ontvangen had gaat uit van IQ7+ omvormers, maar hierbij twijfel ik sterk of dit niet (te) overbodig is voor mijn situatie.
Luchtfoto met met dak oriëntatie:
/f/image/o0g9cHxqngpMaoufZDT9w3jK.png?f=fotoalbum_large)
Foto van de verhoogde zijgevel, kijkend naar westelijk dakvlak:
:strip_exif()/f/image/Tl0Nj106uECw3oRQQ9KhTfTH.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto van de verhoogde zijgevel, kijkend naar oostelijk dakvlak:
:strip_exif()/f/image/llydq1Ndl1eItirRVFCPPYlx.jpg?f=fotoalbum_large)
Gaat de schaduw van de zijgevel zorgen dat ik veel opwek verlies krijg bij de overige panelen, in een situatie waarbij het gehele dak vol leg?
Ik ben mij aan het oriënteren in het laten plaatsen van zonnepanelen in oost-west opstelling op het dak van mijn woning.
Nu vraag ik mij af of de verhoogde zijgevel (aan zuidzijde) voor veel schaduw gaat leveren en hiermee dus een string systeem (1 string oost, 1 string west) niet geschikt is voor ons dak. De eerste en enige offerte die ik tot nu toe ontvangen had gaat uit van IQ7+ omvormers, maar hierbij twijfel ik sterk of dit niet (te) overbodig is voor mijn situatie.
Luchtfoto met met dak oriëntatie:
/f/image/o0g9cHxqngpMaoufZDT9w3jK.png?f=fotoalbum_large)
Foto van de verhoogde zijgevel, kijkend naar westelijk dakvlak:
:strip_exif()/f/image/Tl0Nj106uECw3oRQQ9KhTfTH.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto van de verhoogde zijgevel, kijkend naar oostelijk dakvlak:
:strip_exif()/f/image/llydq1Ndl1eItirRVFCPPYlx.jpg?f=fotoalbum_large)
Gaat de schaduw van de zijgevel zorgen dat ik veel opwek verlies krijg bij de overige panelen, in een situatie waarbij het gehele dak vol leg?