Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calia
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-04 16:55
Hallo allemaal,

Ik heb een Synology DS211 overgenomen van een mede-tweaker. Met geen mogelijkheid krijg ik het voor elkaar om de NAS te bereiken en hem te installeren.

De NAS is te resetten met mode 1: 4 seconden de resetknop indrukken resulteert in 1 piepje.
Mode 2 reset krijg ik niet voor elkaar. Als ik een tweede keer de resetknop inhoud, dan piept hij weer maar 1 keer, geen 3 keer zoals alle tutorials en handleidingen voorschrijven. Ik heb inmiddels 50 keer geprobeerd een mode 2 reset uit te voeren, steeds hetzelfde resultaat (alleen 1 piepje, geen 3).

De NAS krijgt een IP adres. Het IP adres is te pingen. Ik heb 3 ethernet kabels gebruikt.

De NAS start (naar ik weet) normaal op. De power led wordt continue blauw en de HDD leds continue groen. Het netwerk ledje is groen en knippert af en toe.
Na het booten geeft hij 1 piepje (zou normaal zijn), en dan knippert de status LED oranje (DSM niet geinstalleerd volgens de handleidingen).

De NAS is niet te bereiken via http op het IP adres op poort 5000 of 5001, find.synology.com vindt hem niet en Synology assistant kan de NAS niet vinden (geprobeerd op 2 computers).

Als ik de android app "DS finder" gebruik, dan vindt hij de NAS wel en geeft hij het serienummer en het type weer. De app geeft aan dat hij "not installed" is. Als ik op install klik, dan krijg ik een foutmelding "The server is busy". Een poortscan van de NAS geeft geen open poorten weer (wat weer heel gek is, aangezien de android app hem wel vindt).

In de NAS zitten 2x 2TB WD red schijven. De schijven heb ik gechecked op een computer, die zouden goed moeten zijn. Ik heb op beide schijven de partities verwijderd (volledig unpartitioned).

Ik heb geprobeerd met beide schijven in de NAS, 1 schijf in beide sloten, de andere schijf in beide sloten, en als laatste nog een SSD in slot 1 in de hoop dat dat wel zou werken. In alle gevallen boot de NAS, met als resultaat een knipperende oranje status led.

Doe ik iets fundamenteel fout en is de NAS nog te installeren, of is er iets defect :'( ?

Beste antwoord (via Calia op 15-08-2023 19:46)

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:51
Ik had hetzelfde probleem als in de OP en zojuist ontdekt dat het WiFi netwerk van mijn pc als openbaar stond i.p.v. particulier. Dat omgezet en de NAS werd meteen gevonden door de Synology Assistant (versie 6.2).

De NAS staat nu vrolijk te installeren, dus ik ben i.i.g. een flink aantal stappen opgeschoten :-)

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
Dat een mode 2 reset volgens instructies niet lukt, is natuurlijk geen goed teken. Je doet de tweede keer indrukken inderdaad meteen na de eerste biep, zoals Synology zegt?

https://kb.synology.com/n...o_reset_my_Synology_NAS_7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb je al een harde reset geprobeerd? Paperclip voor 30 seconden?
En als je de schijven er uit laat?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44

nelizmastr

Goed wies kapot

Een 11 jaar oud product dat al even geen updates meer krijgt kan uiteindelijk ook stuk zijn natuurlijk.

Een harde reset zal niks doen omdat er geen OS is. Hij is al in de meest geresette staat waarin hij kan verkeren. In deze staat moet het mogelijk zijn om hem te installeren. Probeer oudere versies van de synology software.

Wat die vage error betreft, lees ik vooral dat dat een browser issue is, DNS issue of een probleem met de datum/tijd.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfbos
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-02 17:04
Hi Calia,

Is het issue al opgelost ?
En zou ja, wat heb je gedaan?

Het lijkt erop dat ik hetzelfde probleem heb.

Pingen kan, hij is zichtbaar in de DS Finder App (niet geïnstalleerd) en zodra ik op install druk krijg ik de melding: Error Server is busy.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:51
Ik had hetzelfde probleem als in de OP en zojuist ontdekt dat het WiFi netwerk van mijn pc als openbaar stond i.p.v. particulier. Dat omgezet en de NAS werd meteen gevonden door de Synology Assistant (versie 6.2).

De NAS staat nu vrolijk te installeren, dus ik ben i.i.g. een flink aantal stappen opgeschoten :-)

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxmaxmax
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-12-2024
Dank! ik ook gezocht er zat een netwerkfout bij mij, wifi repeater fout denk ik.

en ik heb in assistant versie 7 de compabiliteit aangezet voor geen wachtwoordcodering, hierna zag ik m meteen
Pagina: 1