Hey
Ik heb een log file die ik zou willen doorzoeken.
Ik zoek de huidige tijd, trek daar 3 minuten af en die tijd die er dan uit komt wil ik graag vanaf daar selecteren in de file.
Als ik die selectie heb; wil ik gaan zoeken op een voorkomen van een getallenreeks in die selectie
Wat ik tot nu toe heb:
Maar select string lijkt hier niet goed voor te werken voor wat ik wil bereiken.
Is er een andere methode om snel een selectie te maken?
Ik heb een log file die ik zou willen doorzoeken.
Ik zoek de huidige tijd, trek daar 3 minuten af en die tijd die er dan uit komt wil ik graag vanaf daar selecteren in de file.
Als ik die selectie heb; wil ik gaan zoeken op een voorkomen van een getallenreeks in die selectie
Wat ik tot nu toe heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #Zoek de huidige datum in bepaald formaat $datum = get-date -format "yyMMdd" #zoek de naam van de juiste log file $datumtxt = "TRAZA_HOST_"+$datum+".LOG" #selecteer de laatste 100 lijnen van de log file $zoek = Get-Content "C:\xxxx\$datumtxt" -tail 100 $hour = (get-date).addseconds(-180).hour $minute = (get-date).addseconds(-180).minute #zet alle entries in een variabele '$matches' $Matches = Select-String -InputObject $zoek -Pattern $hour":"$minute -AllMatches |
Maar select string lijkt hier niet goed voor te werken voor wat ik wil bereiken.
Is er een andere methode om snel een selectie te maken?