Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerlicht
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-03 19:53
Mijn opdracht is een aantal maanden geleden afgelopen, niet op een goede manier. Maar mijn relatie met mijn detacheerder is goed, en ik ben dus niet ontslagen. Het vinden van een nieuw project gaat echter nogal sloom, voornamelijk doordat het detacheringsbedrijf niets weet van IT. Uiteindelijk vroegen ze aan mij om zelf vacatures te verzamelen en naar hen op te sturen, zodat zij contact kunnen leggen. Ik heb hierdoor niet de mogelijkheid mijn eigen CV op te sturen, motivatiebrief te schrijven, contract te bepalen, etc. Dat voelt krom, ook omdat mijn salaris nogal minimaal is. Detacheringscontract is voor onbepaalde tijd, ik heb er nu 2 jaar gewerkt.

Ik wil dus weg, maar ik weet niet wat de verstandigste manier is om dat te doen. Als ik nu voor mezelf ga solliciteren, gaan ze dan mijn detacheerder benaderen? Moet ik dan niet eerst zelf aan mijn detacheerder vertellen dat ik ook zelf ga reageren op vacatures/recruiters (ik heb tot nu toe altijd eerlijk gezegd dat ik dat niet doe)? Het lijkt me dat dat in deze situatie (geen project, moet vacatures naar hun opsturen) overkomt als ontslag nemen, en dan kan ik dat maar beter meteen zeggen.

Omdat het project niet goed is afgelopen, wil ik bovenal goede relaties onderhouden met mijn detacheerder. Solliciteren achter hun rug om, terwijl ik al een paar maanden op de bank zit is dan misschien niet zo handig. Het is begin september, als ik nu opzeg, ben ik beschikbaar vanaf 1 november. Dat zou genoeg tijd moeten zijn om een nieuwe baan te vinden, zonder het detacheringsbedrijf tot het laatste moment uit te melken. Maar is het niet ook asociaal om in het begin van een maand op te zeggen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Alle reacties

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Solliciteren. En wel vandaag. Oh ja, en zeker niet opzeggen voor je een nieuwe baan hebt.

[ Voor 50% gewijzigd door gysman11 op 02-09-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat inderdaad. En aangezien je nu geen opdracht hebt, zal je huidige werkgever het vermoedelijk niet erg vinden zou je eerder dan de opzegtermijn weg willen gaan. Jou ongemotiveerd in dienst houden zonder opdracht kost ze immers alleen maar geld :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-05 13:00
Eerst solliciteren, nieuwe baan vinden, contract getekend hebben, en dan pas opzeggen. Het is niet solliciteren 'achter hun rug' om. Je zit daar je tijd te verdoen en je bent hen niks verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:38

P_Tingen

omdat het KAN

The Eagle schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:40:
Dat inderdaad. En aangezien je nu geen opdracht hebt, zal je huidige werkgever het vermoedelijk niet erg vinden zou je eerder dan de opzegtermijn weg willen gaan. Jou ongemotiveerd in dienst houden zonder opdracht kost ze immers alleen maar geld :)
Dat niet alleen; ook als je wel gemotiveerd bent kost je geld want ze gaan je niet meer detacheren tussen het moment dat je ontslag neemt en einde dienstverband.
weerlicht schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:33:
Als ik nu voor mezelf ga solliciteren, gaan ze dan mijn detacheerder benaderen?
Nee, want in je sollicitatiebrief vermeld je niet dat je namens je detacheerder solliciteert, maar namens jezelf en als contactinformatie vermeld je dus ook je eigen naam / telnr / mail
Moet ik dan niet eerst zelf aan mijn detacheerder vertellen dat ik ook zelf ga reageren op vacatures/recruiters (ik heb tot nu toe altijd eerlijk gezegd dat ik dat niet doe)?
Het lijkt me dat dat in deze situatie (geen project, moet vacatures naar hun opsturen) overkomt als ontslag nemen, en dan kan ik dat maar beter meteen zeggen.
Nee, zou helemaal niks opsturen naar mijn detacheerder. Hallo, dat is HUN werk, niet dat van jou.
En nog een nee voor het vermelden. Zorg voor jezelf. Als je op zoek gaat naar een nieuwe baan is je huidige baas de eerste die je dat gaat vertellen, maar dan wel NADAT je het nieuwe contract getekend hebt. Zeker niet eerder, anders loop je als aangeschoten wild op je oude werkplek en dat wil je niet.
Omdat het project niet goed is afgelopen, wil ik bovenal goede relaties onderhouden met mijn detacheerder. Solliciteren achter hun rug om, terwijl ik al een paar maanden op de bank zit is dan misschien niet zo handig. Het is begin september, als ik nu opzeg, ben ik beschikbaar vanaf 1 november. Dat zou genoeg tijd moeten zijn om een nieuwe baan te vinden, zonder het detacheringsbedrijf tot het laatste moment uit te melken. Maar is het niet ook asociaal om in het begin van een maand op te zeggen?
Je hoeft niet heel 'lief' te doen tegen je detacheerder, zij redden zich heus wel en bedenk dat ze jou uiteindelijk ook ontslaan als je maar lang genoeg op de bank zit. Je hoeft ze ook zeker niet te belazeren, maar voor jezelf zorgen mag best. Er zijn genoeg vacatures op IT gebied dus het moet wel gek lopen wil je niks kunnen vinden.

Dus, hup! solliciteren en rap een beetje. Daarna ontslag indienen (en misschien zelfs eerder beginnen bij nieuwe baas want zie boven)

[ Voor 45% gewijzigd door P_Tingen op 02-09-2022 10:54 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-05 16:37
De vacatures waar je zelf op wilt solliciteren stuur je gewoon niet door naar je detacheerder. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten, dat de detacheerder (naar mijn idee) te weinig deed om een nieuwe opdracht te vinden voor mij. Na een paar maanden ben ik zelf ook gaan solliciteren en binnen een paar weken had ik een baan.

Ga vooral solliciteren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Als je discussie wil voorkomen of je op een vacature solliciteert waar zij jou liever op gedetacheerd zouden hebben, dan solliciteer je bij voorkeur op functies waarbij staat "acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld".

Dat zijn vacatures waarbij de werkgever zelf al aangeeft geen inhuur of recruitment op de functie te willen.En kom je dus ook niet in het vaarwater van de opdracht die je nu hebt om mee te zoeken naar een nieuwe detachering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 12:01

Ryan1981

Je ne sais pas

Solliciteren op functies die jij zo van het internet kan halen, stuur er vandaag minimaal 5 de deur uit, en morgen weer 5 :P

Detacheerder heeft geen rechten over jou!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Het is ook de taak van de detacheerder om werk voor jou te vinden, niet andersom. Want dan kan je net zo goed als ZZP'er aan de gang en alle overhead voor jezelf houden. Dan ga je pas echt flinker stappen in salaris maken! (met wel alle risico's van dien. Pensioen opbouw, Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid, acquisitie etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:59
Hennie-M schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:57:
Het is ook de taak van de detacheerder om werk voor jou te vinden, niet andersom. Want dan kan je net zo goed als ZZP'er aan de gang en alle overhead voor jezelf houden. Dan ga je pas echt flinker stappen in salaris maken! (met wel alle risico's van dien. Pensioen opbouw, Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid, acquisitie etc)
"Ook" ja, niet alleen.. Zeker bij de grotere toko's moet je toch vooral zelf aan de bak, en kan je werkgever erbij helpen. Het is dus zeker niet: achterover leunen en wachten. Je zal zelf actief moeten netwerken, netwerken onderhouden en connecten met collega's om zo een opdracht te scoren.

Als je dat allemaal niet doet, dan ben je net zo snel weg als dat je binnen kwam..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:42
@ID-College vooropgesteld, ik heb nooit voor een detacheerder gewerkt. Maar waarom zou je als werknemer bij een detacheerder zo ontzettend je best moeten doen om werk te vinden, om daarna ook nog een fors percentage van je salaris bij ze in te leveren? Als je als goed betaalde consultant bij steeds verschillende bedrijven aan het werk bent vind ik het een ander verhaal, maar hier gaat het om een detacheerder.

Als je dan toch zo ontzettend moet 'netwerken, netwerken onderhouden' etc, doe het dan voor jezelf en niet voor de detacheerder die weinig tot niets voor je betekent. En steek dat extra salaris in je zak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 08:10
‘Goede’ relatie behouden met een detacheerder is ook niet realistisch. Op een enkeling na geven detacheerders in mijn ervaring echt niets om hun werknemers.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-05 06:21

Spacialz

Ovenvers

Heb zelf ook in deze situatie gezeten, thuis op de bank nadat mijn project door de werkgever eenzijdig werd opgezegd.
De intensie was om mij na één jaar over te nemen van de detachering zoals zij dat bij iedereen doen die binnen kwam.

Enfin, de projecten die de detacheerder had open staan was ik voor overgekwalificeerd en zochten zij rustig door aangezien ik ook een contract had voor onbepaalde tijd.
Het loon wat ik toentertijd verdiende was niet bijster veel maar goed detacheerders moeten ook de lampen kunnen laten branden.

Hierna ben ik zelf via Linkedin aan de gang gegaan, het wereldberoemde vinkje aangezet dat ik werk zocht in de IT.
Het resultaat: een (mega) stormvloed aan berichten en belletjes(zet nergens je e-mail/telefoonnummer neer!) en uiteindelijk een baan rechtstreeks bij een werkgever met een aanzienlijke sprong qua salaris!

Mijn advies is hierin gewoon simpel: doe jezelf niet te kort en ga voor die baan die het meest aantrekt, kijk naar het team waar in je komt te zitten en je doorgroeimogelijkheden i.c.m. opleidingen.
Spreek duidelijk af wat jij wilt en laat dit zwart op wit zetten.

Succes!

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het is begin september, als ik nu opzeg, ben ik beschikbaar vanaf 1 november. Dat zou genoeg tijd moeten zijn om een nieuwe baan te vinden, zonder het detacheringsbedrijf tot het laatste moment uit te melken. Maar is het niet ook asociaal om in het begin van een maand op te zeggen?
Niet opzeggen voor je wat anders hebt. En wat betreft opzegtermijn: Daar kun je in overleg van afwijken. Als jij een nieuwe baan hebt en je zit bij de oude werkgever op de bank dan zullen ze waarschijnlijk wel willen afzien van die opzegtermijn want dat bespaart een leuke som geld.

Ik heb indertijd hetzelfde gedaan toen ik bij een detacheerder vertrok. Ik zat weliswaar nog op een opdracht maar ze hadden ook veel mensen op de bank en gingen heel vlot akkoord toen ik voorstelde om die twee maanden opzegtermijn in te korten. Dan kon er een bankzitter naar de opdracht waar ik zat en ik kon een maand eerder profiteren van het veel hogere salaris bij mijn nieuwe werkgever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Solliciteren achter hun rug om, terwijl ik al een paar maanden op de bank zit is dan misschien niet zo handig
Hoe denk je dat mensen in het algemeen solliciteren terwijl ze nog een baan hebben? Dat de teammanager tijdens de koffiepauze vraagt of ze nog wat leuks gedaan hebben in het weekend en dat het antwoord is "ja, wat sollicitatiebrieven verstuurd, want ik wil hier weg"? Misschien zijn er wat uitzonderingen waarin zowel werknemer en werkgever merken dat ze beter uit elkaar kunnen gaan en dan kan dat misschien, maar ik heb het nog nooit meegemaakt.

Dus: hoe wil je dat niet "achter hun rug om" doen? Hoe wil je anders ooit een nieuwe baan vinden?

Enige wat natuurlijk wel gek is is dat je nog steeds wel een contract hebt en als de werkgever vraagt of je zelf naar werk op zoek kan gaan binnen het huidige contract, dat dat (afhankelijk van wat er in je contract staat) ook een verplichting kan zijn. Dan ben je dus verplicht om tijdens werktijd te "solliciteren" voor je detacheerder, en ben je in je "vrije tijd" ook aan het solliciteren. En dan kun je natuurlijk de leukere klussen voor jezelf houden. Dat is een beetje een vreemde situatie. Maar ja, als je niet tevreden bent is het ook gewoon aan de detacheerder om dit probleem op te lossen, niet aan jou.

[ Voor 28% gewijzigd door bwerg op 02-09-2022 11:29 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

De meeste bedrijven die je benaderd zullen begrijpen dat je nog ergens werkt en daar zelf graag de boodschap wilt brengen. Het is gebruikelijk dat ze referenties alleen benaderen die jij hebt aangeleverd nadat ze jou om toestemming gevraagd hebben.

Ik heb in 17 jaar nu 1x meegemaakt dat een bedrijf waar ik voor een detacheringsopdracht op gesprek was geweest op eigen houtje contact heeft opgenomen met een bedrijf waar ik eerder gewerkt heb voor ene referentie. Dit is echt niet gebruikelijk, het bedrijf waar ik eerder gewerkt heb heeft toen ook contact met mijn toemalige werkgever opgenomen om dit te melden welke hier een stevig gesprek over heeft gehad met het desbetreffende bedrijf.

Kortom: solliciteren doe je voor jezelf en hoef je je werkgever niets over te melden. Nieuwe werkgevers begrijpen dit en zullen (typisch) netjes met je gegevens om gaan.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
ID-College schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:01:
[...]

"Ook" ja, niet alleen.. Zeker bij de grotere toko's moet je toch vooral zelf aan de bak, en kan je werkgever erbij helpen. Het is dus zeker niet: achterover leunen en wachten. Je zal zelf actief moeten netwerken, netwerken onderhouden en connecten met collega's om zo een opdracht te scoren.

Als je dat allemaal niet doet, dan ben je net zo snel weg als dat je binnen kwam..
Ik heb 12 jaar voor een grote detacheerder gewerkt en nog nooit zelf een opdracht hoeven aan te dragen. Ik heb het wel gedaan, en werd ook wel gewaardeerd (in de vorm van een bonus) maar de professionals moeten zich vooral druk maken over hun huidige opdracht en hun kennis vergroten.
Sales is voor de afdeling sales :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:59
Kevinns schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:08:
@ID-College vooropgesteld, ik heb nooit voor een detacheerder gewerkt. Maar waarom zou je als werknemer bij een detacheerder zo ontzettend je best moeten doen om werk te vinden, om daarna ook nog een fors percentage van je salaris bij ze in te leveren? Als je als goed betaalde consultant bij steeds verschillende bedrijven aan het werk bent vind ik het een ander verhaal, maar hier gaat het om een detacheerder.

Als je dan toch zo ontzettend moet 'netwerken, netwerken onderhouden' etc, doe het dan voor jezelf en niet voor de detacheerder die weinig tot niets voor je betekent. En steek dat extra salaris in je zak.
Ontzettend je best is natuurlijk relatief. Maar als je lang genoeg werkt weet je dat een netwerk/kennis/ervaring je ergens binnen brengt, niet een accountmanager. Je moet het vooral hebben van mensen die je kent en die je goed vinden (of dus niet, dan wordt het lastig).

Zeker als je net start is je netwerk bijzonder klein. Ja er is een sales afdeling, maar de meeste opdrachten lopen toch altijd via-via, of het zijn projecten die verkocht zijn. In ieder geval geldt: als er werk is, moet die accountmanager aan je denken. Sta je bij hem niet op de radar, dan wordt iemand anders weggezet. Je moet dus continue lobbyen/netwerken/leuren om onder de aandacht te blijven. Doe je dat niet, dan ben je niet zichtbaar en zal je een stuk langer op de bank zitten.

Iedereen die het wel doet, zit dus korter op de bank. Als iedereen binnen 2 a 3 maanden op een opdracht zit, en jij niet, dan gaan de gezichten scheef. Dan worden de gesprekken pittiger en 'perform je niet' en ligt er een grote kans dat je richting exit gaat.. Waar (en met wie) jij netwerkt is aan jou, maar feit blijft dat je moet investeren om te plukken

Mensen zitten niet bij een detacheerder voor het geld, dus je opmerking "doe het dan voor jezelf" geldt in de meeste gevallen niet voor gedetacheerden.. Die zaten daar namelijk niet voor geld, maar voor andere redenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:42
Tja, dé reden voor mij om voor een detacheerden te kiezen zou juist zijn dat je niet zelf op zoek hoeft. Als dat voordeel wegvalt blijft er wat mij betreft te weinig over ten opzichte van de nadelen. Maar die afweging moet ieder voor zich maken natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik zou niet voor een detacheerder willen werken waar ik zelf de opdrachten moet aandragen. Waarom zou ik een groot deel van mijn tarief aan een werkgever afdragen die daar niets voor doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:59

Agent47

I always close my contracts.

Solliciteren, contract daar tekenen, contract opzeggen, vakantiedagen opnemen en uitzitten.
Alles via de mail communiceren.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-05 15:26
Solliciteren of niet: er is ook nog een andere vorm. Ga orienterende gesprekken voeren. Praten met mensen die iets doen wat je interessant zou kunnen vinden, of die werken bij bedrijven die je interessant lijken.

Iedereen heeft stiekem een groot netwerk, waardoor je kan starten met lauwe contacten, is minder spannend, en de meeste mensen vinden het juist leuk om wat te vertellen over hun werk. En als je je professioneel laat kennen en je vraag je contacten welke 3 personen zij tippen om eens te benaderen, dan willen ze dat best wel.

Zo ben ik zelf eens met 3 personen gestart en heb er tegen de 30 gesproken in een paar maanden tijd. Toen wist ik beter wat ik wilde en wat korte termijn en lange termijn aan rollen aansluit bij mijn achtergrond. Kost moeite en tijd, maar werk zoeken is een baan op zichzelf. Dit was veel toffer dan sollicitaties uitsturen en dan pas meer te weten komen over de daadwerkelijke werkzaamheden en sfeer bij een bedrijf.

Zo investeer je in jezelf, niet je werkgever. Maar zou nog wel eens gunstig voor jullie beiden kunnen zijn.
Inmiddels heb ik ook meerdere keren anderen gesproken die dit deden en mij benaderden. Kost een uurtje, helpt iemand heel veel. Pay it forward.

Mocht het met je huidige detacheerder toch niet zo fijn blijven, je kan ook uit dienst met wederzijds bevinden (of zoiets). Contract ontbinden, recht op WW. Geeft je meer rechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23
Wat voor functie zoek je? Ik weet zeker dat er hier tweakers zijn die bij grote detacheerders werken en via een DM met alle plezier je CV intern willen voorleggen (bonus!). Binnen een maand heb je een andere baan bij een organisatie die wel verstand heeft van IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-05 13:01
Ook iets vergelijkbaar gehad maar in mijn contract stond indertijd dat als het contact met de gemeente stopte mijn contract niet verlengd werd. In mijn laatste week was er nog niks bekend wat er gedaan ging worden met het project. Alles ging daar zo traag dat ik er weinig heil in zag werk dat in een maand werd gedaan door ambtenaren en eindeloze onzinnige discussies.

Toevallig door een collega van lang geleden benaderd voor zijn team, op gesprek gegaan, aangenomen.
Dag daarna gemeente en detacheerder op de hoogte gebracht waren beide niet blij als goodwil aangeboden nog vijf maanden te blijven om het project af te ronden en over te dragen. Deze vijf waren de minst productieve maanden van mijn leven, mocht niks meer, af en toe een "stompzinnige vraag" en in de laatste week vonden beide partijen dat ik echt niet weg kon omdat het project nog niet af was en er niks was overgedragen.

Advies gewoon solliciteren, van stilzitten raakte ik uit mijn arbeidsflow en dan zien ziet u wel als er een klik is met een bedrijf dat bij u past. Dat u loyaal bent naar u broodheer siert u. Naar mijn ervaring is stilstand achteruitgang.
Mocht het met je huidige detacheerder toch niet zo fijn blijven, je kan ook uit dienst met wederzijds bevinden (of zoiets). Contract ontbinden, recht op WW. Geeft je meer rechten.
WW wil ik afraden omdat dit verlichtingen schept verplicht naar UWV. linkedin trainingen, solliciteren op functies die zij denken dat bij u past. DWZ als er bij een grootgrutter handjes nodig zijn dient u te gaan doen voor dit salaris.
Solliciteren ging u toch al doen en dan liever geen verplichtingen zou ik zeggen.
PS de linkedintraing van het UWV zuigt en is een onzinnige besteding van twee dagen.

[ Voor 21% gewijzigd door onno oliver op 02-09-2022 18:34 . Reden: ww ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34
downtime schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:03:
Ik zou niet voor een detacheerder willen werken waar ik zelf de opdrachten moet aandragen. Waarom zou ik een groot deel van mijn tarief aan een werkgever afdragen die daar niets voor doet?
Ik werk juist wel voor een detacheerder waarbij ik zelf de opdrachten aandraag. Ik bepaal namelijk zelf op die manier dat ik een bepaalde (maximale) reistijd heb. Ook kom ik zo op veel interessantere opdrachten ipv een sales/Accountmanager die enorm op safe speelt. Ik zoek en doe hierdoor opdrachten die uitdagend blijven en ik elke keer een stukje bij leer en een (kleine) stap maak met elke opdracht.

Ik zou er niet aan moeten denken dat ze zeggen, dit is je volgende opdracht. Je gaat het maar doen want je bent geschikt.

Maargoed, ben benieuwd wat de TS nu eigenlijk wilt. In principe is de werk genoeg, als vaste kracht maar ook op de portals waar ze inhuur zoeken. En er zijn ook veel verschillende detacheerders, van groot tot klein met elk zijn voordelen.

[ Voor 20% gewijzigd door jongetje op 02-09-2022 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:01

macnerd

No Apples please :-)

artjan schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:44:
... je kan ook uit dienst met wederzijds bevinden (of zoiets). Contract ontbinden, recht op WW. Geeft je meer rechten.
Dat noemen ze een Vaststellingsovereenkomst, en om recht op WW te hebben moet het initiatief voor de Vaststellingsovereenkomst van de werkgever komen. Maar goed, het is wel een mogelijkheid, zeker als ze een bedrijfseconomische reden hebben (als in: het bedrijf kan kopje onder als ze jou moeten blijven doorbetalen zonder opdracht).

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:06
Ga solliciteren, jouw huidige functie is doodlopend, je zit eigenlijk bij een werkgever die geen werk voor je heeft, voor wie jouw werk geen core business is en dus geen prioriteit. Denk wel goed na hoe je jezelf presenteert bij een mogelijk nieuwe werkgever, zorg dat je een goed antwoord hebt op vragen als waarom wil je weg, wat voor projecten heb je gedaan en als je daar eerlijk op antwoord, de onvermijdelijke vervolgvraag, wat doe je nu je op de bank zit? Want je wilt weg omdat jouw huidige werkgever eigenlijk geen projecten heeft voor je, waaruit af te leiden valt dat je eigenlijk op de bank zit. En ik denk dat je ook een goed na moet denken of en hoe je vertelt waarom de vorige opdracht is afgelopen, want uit jouw openingspost krijg ik het idee dat je enige verantwoordelijkheid daarvoor hebt gehad (gezien je een goede relatie wilt onderhouden met de detacheerder).

Wat betreft jouw zorgen, referenties worden niet zonder jouw toestemming benaderd, en zodra die vraag komt is het vroeg genoeg om na te denken over het vertellen aan jouw huidige werkgever, al ga ik er eigenlijk vanuit dat die er al op rekenen dat je vertrekt en hopen ze alleen maar dat je dat zo snel mogelijk doet. Maak je ook geen zorgen over dat het "asociaal" zou zijn, eigenlijk is wat jouw werkgever voorstelt asociaal. Als je een vacature ziet, heeft een bedrijf daar een bepaald budget voor, als jouw werkgever daar tussen komt te zitten, gaat dat budget niet naar jou toe.
Pagina: 1