Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smek
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10-2023
Hallo allemaal,

Ik werk momenteel 13 jaar als software ontwikkelaar en ik heb met verschillende programmeertalen gewerkt voornamelijk PHP en Ruby maar ook in mindere mate met Java en C# en nog wel een aardig lijstje andere talen. Ik heb tot nu toe bij kleinere bedrijven gewerkt waarbij ik veelal heb gewerkt als een mans team. Ik wil momenteel op zoek gaan naar een nieuwe uitdaging.

Nu ik wat ouder wordt (40+) zou ik graag mijn loopbaan wat meer richting lead developer en uiteindelijk software architect willen sturen. Nu is het natuurlijk zo dat de programmeertaal waar je ervaring mee opdoet niet echt uit zou moeten maken maar mijn ervaring is toch dat bedrijven hier wel naar kijken minimaal x jaar ervaring. Momenteel werk ik als Ruby on Rails ontwikkelaar maar ik zie niet erg veel vacatures in mijn regio die matchen met deze stack en hoewel Ruby een prima programmeertaal is denk ik dat het voor mijn loopbaan niet echt een goede keuze is om hierin verder te gaan hetzelfde geld volgens mij voor PHP.

Gezien mijn loopbaan wensen ben ik geneigd om voor C# (.NET) te gaan. Ik zie C# en Java toch meer terug voor enterprise toepassingen en bij grotere software bedrijven en dat is waar je meer vacatures ziet voor lead developer en software architect. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Is het een verstandige keuze om mij meer op C# .NET vacatures te gaan richten?

Het is altijd lastig als je weinig werkervaring hebt in een bepaalde stack maar niet onmogelijk ik had voor mijn huidige functie nul ervaring met Ruby on Rails en nu ben ik er zeer bedreven in. Met C# heb ik al wel wat ervaring maar ik kan er helaas niks van op mijn CV zetten momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor een lead dev / architect functie is iets anders belangrijk dan alleen je talen kennen.
Ik denk dat je eerst voor jezelf moet onderzoeken wat dat dan precies is :)
Als hint: softskills, communicatie met name, maar ook echt software engineering en de onderliggende infra en support stacks worden dan van belang. Wanneer kies je voor containers en wanneer niet, hoe ga je met repositories om, etc etc.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smek
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10-2023
Bedankt voor je reactie The Eagle,

Dat bedoelde ik ook te zeggen met:
Nu is het natuurlijk zo dat de programmeertaal waar je ervaring mee opdoet niet echt uit zou moeten maken maar mijn ervaring is toch dat bedrijven hier wel naar kijken minimaal x jaar ervaring.
Bij de vacature teksten zie je meestal wel minimaal x jaren ervaring staan. Maar hoewel ik mezelf als senior developer beschouw zie ik mezelf nog niet als lead developer aangezien ik weinig ervaring heb met werken binnen een team, dat lijkt mij een vereiste om te groeien naar een lead developers rol. En daarvoor zal ik moeten kijken naar vacatures waar ik ga werken in een team lijkt mij.