Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:38
Ik heb een HP Officejet Pro 8725 all in one printer. Deze werkte tot voor kort zonder problemen. Sinds een week of 2 echter, krijg ik met geen mogelijkheid een kleurenafdruk uit de printer.

Initieel dacht ik dat het een driver instelling was, maar het probleem speelt vanaf verschillende computers, vanaf iPhones, maar ook een kleurenkopie op de printer zelf en bij printer diagnose rapporten. De afdrukken op zich zijn dus in grijstintent en zijn verder wel goed. Het is dus niet dat er bijv 1 kleur ontbreekt o.i.d.

De kleuren cartridges zijn volgens de printer 30% gevuld, zwart is iets van 70% gevuld. Verder geen meldingen dat er iets mis zou zijn.

Ik heb ook geprobeerd terug te gaan naar fabrieksinstellingen en ook dan blijft hij zwart/wit printen.

Tja wat nu? Het lijkt wel alsof er in de firmware oid een vinkje om is gegaan. Vooral ook omdat de prints gewoon wel goed zijn. Enige wat me nog opvalt is dat het aantal prints nu op 10115 staat. Zal toch niet een (bewuste) bug zijn dat na 10k pagina's alleen nog zwart/wit geprint kan wordne? :?

Iemand ervaring hiermee of nog tips? Kan op internet eigenlijk weinig hierover vinden, behalve 1 iemand met zelfde probleem op de HP Community, maar zonder antwoord.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Een kleurencartridge bestaat intern waarschijnlijk 3 verschillende kleuren. Als een ervan op is, lukt kleurendruk niet meer. De printer gaat dan over op zwart.

"Als een kleureninktcartridge leeg is, drukt de printer af in grijstinten met zwarte inkt." Bron: https://support.hp.com/nl-nl/document/c05144292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
Het zijn 3 aparte kleuren cartridges. Maar geen melding dat 1 of meer cartridges leeg zijn. Dus ik ben een beetje terughoudend om dan maar even 3 nieuwe cartridges te halen en te zien of het het probleem oplost. Als dat namelijk niet is, zit ik met 3 aangebroken nieuwe cartridges waar ik niks aan heb. Dat is een beetje mijn punt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGeYOZ2YA_gHJQ_9wE_7d7sQYe4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2anPbMIcD3gVeSzKzPC2SrPc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICI9vQZOypb8YqMNo-HR6s_GhyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qSuAOcrZgxvtCl752iNvzHB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
Interessante ontwikkeling. Ik dacht laat ik de cartridges eens schudden, beetje ingegeven door de opmerking * werkelijk niveau kan afwijken. En wat blijkt, de alle drie de cartridges bevatten zwarte inkt.

De printer is van iemand geweest die is overleden en nu begin ik heel hard te twijfelen of ik ooit kleur heb gezien bij deze printer. Ik kan me namelijk wel goed voorstellen dat dit gedrag komt doordat de cartridges zijn bijgevuld met zwarte inkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Navullen gebeurt vaak bij printers met dure cartridges.

Sommige printers weigeren domweg te printen als er bijvoorbeeld een van de kleuren op is. Met dat soort handelspraktijken krijg je dit soort oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 18:51
Dan wordt het toch nieuwe cartridges kopen.... maar het kan even duren voordat de zwarte inkt volledig uit de printkop (kleurenkant) verdwenen is, als je dat al helemaal schoon krijgt.

Is het echt zwarte inkt of lijkt het zo omdat de inkt er erg donker uit ziet? Even met een stukje tissue papier de inktkop of het punt waar de inkt uit de cartridge komt (heb al heel lang geen HP printers meer) afvegen en dan kan je de kleur beter zien. Het klinkt vreemd dat iemand zwarte inkt in kleurencartridges zou stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
Wat ik me kan bedenken is dat iemand alleen zwart wil kunnen printen, wat wellicht niet mogelijk is aangezien de printer altijd eist dat alle cartridges gevuld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Archer_VC10 als je de test print ziet dan is wel degelijk elke cartridge gevult met zwarte inkt.

@petermdevries dat is hem, printer werd wrs gebruikt om altijd dingen in zw/w te printen maar als er een kleur leeg is weigert de printer (vermits het een HP is). Als je echt kleur wilt printen zul je nieuwe cartridges moeten gaan halen en dan de eerste paar pagina's test pagina's afprinten zodoende dat de koppen gereinigd worden.

Maar voor de prijs van nieuwe (originele) cartridges kan je een mooie kleuren laser (geen AIO) gaan halen :D

Trouwens de cartridges dat er nu inzitten staan daar nog de kleuren op (magenta/cyan/yellow) of zijn het allemaal zwarte? Dus bijgevuld of gewoon zwarte gestoken?

[ Voor 13% gewijzigd door Damic op 04-09-2022 21:13 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
Zijn originele cartridges met de kleuren erop, dus ik vermoed bijgevuld met zwarte inkt.

Ik ga nu een inkt abonnement afsluiten, dan hoef ik niet nu nieuwe cartridges te kopen en kan ik mooi kijken of het uiteindelijk goed gaat werken. Ik was al aan het kijken naar een andere (eventueel kleuren laser), maar als deze goed is, scheelt het me toch weer een aanschaf. Will wel een aio, dubbelzijdig printen, dubbelzijdig scannen dus met laser kom je dan toch wel snel in hogere prijsklasse terecht.
Pagina: 1