Namaak BoseQuiet Comfort 35 ontvangen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.587 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:06
Goedemorgen,

Ik heb op een advertentie geregeageerd en tweemaal de Bose QC-35 overgenomen van deze Tweaker.

Ondanks dat er geen bon bij zat kon ik het gezien de prijs (100e per stuk + verzendkosten) niet laten gaan. Inderdaad, een zeer goede prijs maar niet ongebruikelijk op Tweakers. Het betreft het model van de vorige generatie, en werd aangeboden door een Tweaker met een zeer goede reputatie, dus ik vertouwde het direct en zonder twijfel.

Inmiddels zijn de headsets binnen en tot mijn grootste verbazing zijn ze nep. Complete namaak. Ik heb namelijk ook echte en het verschil is dag en nacht. De verpakking, de case, de vorm van de headset, het geluid zijn onvergelijkbaar. De headset is niet eens over-ear maar gewoon on-ear, er zit geen noise cancelling op, en piept en kraakt aan alle kanten. Koppelt ook niet met de Bose Connect App, etc.

Ik heb zoiets als dit werkelijk nog nooit meegemaakt en ik ben een beetje geschrokken. Ik heb de Tweaker gecontacteerd met het verzoek om de koop ongedaan te maken. Daar wacht ik nu op.

Ik zoek advies. Moet ik aangifte doen? Op wat voor manier kan Tweakers hierin ondersteunen?

Ik verneem het graag,
Martijn

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 02-09-2022 14:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiscoNootje
Nou ik heb inmiddels reactie van de beste man. Ik kan er weinig kaas van maken, los van dat ik de lul ben:

''Dit zijn wel degenlijk echte en doen 350 euro. Dit is de nummer ll versie. Dit betreft een particuliere verkoop van een degenlijk en echt product. En Martijn succes met de verkoop. Dit mod is zeer populair en heb je goedkoop van mij gekregen. Koop is koop en tot de volgende keer. Vriendelijk verzoek aan de moderator eerst de Boselink te bekijken. De politie kijkt mee.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
En om alvast even mee te genieten. Hierbij een foto van de achterkant van een de (verzegelde) dozen. Zoek de spelfouten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rt6k3Krrsk5lfxL25obYo19X0gM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUvMdzxMjmk6JhRzWSwMgeFS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:48
Tsja...aangifte doen van het handelen in nagemaakte goederen. Meer kan je denk ik niet doen.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoNootje
En dit zit dus in de doos. De aan/uit knop (met letter 'F' ??) zit op dit nep model aan de buitenkant op de oorschelp, i.p.v. onderin. Daarnaast ook een mooi flitsende rode LED. Ook niet te vinden op het echte model.

Dit is toch ongekend?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NR4NkUOUtlpk9DCkSmnpIltOC9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tdy5S5MtZEcLTwxH7zK1voeL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door DiscoNootje op 02-09-2022 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Altijd fijn zo'n quiok-pair functie. Als ik de advertentie zo lees krijg ik er wel een "if it's too good to be true it usually is" gevoel bij.

De advertentie tekst is ook nog op verschillende manieren te interpreteren want hij geeft enerzijds in de tekst aan dat hij "bluetooth highfidility koptelefoons" verkoopt waar Bose deze verkoopt voor 350 euro. Koop je dan een bluetooth high fidility koptelefoon van hem of een Bose? Verder wel een smerige streek inderdaad.

Volgens mij zijn je opties inderdaad of eruit komen met de desbetreffende Tweaker of aangifte doen in het handelen in nagemaakte goederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
Vaenir schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:58:
Altijd fijn zo'n quiok-pair functie. Als ik de advertentie zo lees krijg ik er wel een "if it's too good to be true it usually is" gevoel bij.

De advertentie tekst is ook nog op verschillende manieren te interpreteren want hij geeft enerzijds in de tekst aan dat hij "bluetooth highfidility koptelefoons" verkoopt waar Bose deze verkoopt voor 350 euro. Koop je dan een bluetooth high fidility koptelefoon van hem of een Bose? Verder wel een smerige streek inderdaad.

Volgens mij zijn je opties inderdaad of eruit komen met de desbetreffende Tweaker of aangifte doen in het handelen in nagemaakte goederen.
Dat viel mij ook al op, welliswaar te laat dus. In zijn advertentie verwijst/linked hij direct naar het originele artikel van Bose, via die weg kwam ik ook op zijn V&A advertentie. Dus wat mij betreft blijft er weinig ruimte over voor interpretatie. Aangifte ga ik zeker doen. Daarnaast hoop ik ook op een passende reactie van Tweakers zelf. Even afwachten...

[ Voor 3% gewijzigd door DiscoNootje op 02-09-2022 12:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Bijzonder, dat iemand met een respectabel aantal positieve reviews zo zijn reputatie te grabbel gooit. Iedereen kan van een kilometer afstand al zien dat deze nep zijn, je ziet het al aan de manier waarop de verpakkingen geseald zijn. Dit moet de verkoper ook geweten hebben. Misschien is hij zelf ook opgelicht en probeert hij er zo van af te komen, maar over de gevolgen heeft hij duidelijk niet nagedacht. Ik denk dat dit nog wel opgelost kan worden met bemiddeling door Tweakers. Ik heb ooit een soortgelijke situatie meegemaakt, die ook opgelost werd na tussenkomst door een moderator.

Ik zou nog heel even wachten met verder stappen, eerst even de reactie van Tweakers afwachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Fanta op 02-09-2022 12:04 ]

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
Fanta schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:03:
Bijzonder, dat iemand met een respectabel aantal positieve reviews zo zijn reputatie te grabbel gooit. Iedereen kan van een kilometer afstand al zien dat deze nep zijn, je ziet het al aan de manier waarop de verpakkingen geseald zijn. Dit moet de verkoper ook geweten hebben. Misschien is hij zelf ook opgelicht en probeert hij er zo van af te komen, maar over de gevolgen heeft hij duidelijk niet nagedacht. Ik denk dat dit nog wel opgelost kan worden met bemiddeling door Tweakers. Ik heb ooit een soortgelijke situatie meegemaakt, die ook opgelost werd na tussenkomst door een moderator.

Ik zou nog heel even wachten met verder stappen, eerst even de reactie van Tweakers afwachten.
Tweakers onttrekt zich van elke verantwoordelijkheid en gaat er bovendien niets mee doen:

Wij bieden slechts een platform om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Wij voeren geen controle uit op identiteit, product of welk onderdeel dan ook van de overeenkomst. We hebben hier al ettelijke topics over gemaakt op het forum. Je bent en blijft zelf verantwoordelijk. Dus: ogen open, bij twijfel ophalen.
Ja, we bieden een platform op basis van reputatie, maar dan nog kunnen wij niet instaan voor de acties van een gebruiker. Indien een gebruiker misbruik maakt van V&A, reflecteert dat snel in zijn score.

Blijkbaar mag deze persoon op Tweakers gewoon zijn gang gaan, en nep artikelen blijven verkopen. Ik ga ook maar bakstenen als PCs verkopen. Want die reputatie scores zijn overduidelijk niets waard hier /s 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
DiscoNootje schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:26:
[...]

Tweakers onttrekt zich van elke verantwoordelijkheid en gaat er bovendien niets mee doen:

Wij bieden slechts een platform om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Wij voeren geen controle uit op identiteit, product of welk onderdeel dan ook van de overeenkomst. We hebben hier al ettelijke topics over gemaakt op het forum. Je bent en blijft zelf verantwoordelijk. Dus: ogen open, bij twijfel ophalen.
Ja, we bieden een platform op basis van reputatie, maar dan nog kunnen wij niet instaan voor de acties van een gebruiker. Indien een gebruiker misbruik maakt van V&A, reflecteert dat snel in zijn score.

Blijkbaar mag deze persoon op Tweakers gewoon zijn gang gaan, en nep artikelen blijven verkopen. Ik ga ook maar bakstenen als PCs verkopen. Want die reputatie scores zijn overduidelijk niets waard hier /s 8)7
Enige wat je kan doen is aangifte bij de politie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Microkid
@DiscoNootjeik heb even een moderator een tag gegeven. Zoek even in de berichten van meneer voor zijn "echte" naam voor de eventuele aangifte (mocht dat bericht aangepast worden, ik heb een schermfoto beschikbaar

[ Voor 90% gewijzigd door jack zomer op 02-09-2022 13:37 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlckChta
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-05 17:05
Heb je er een track en trace code bij gekregen, is het anders niet mogelijk om de afzender te achterhalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:36
DiscoNootje schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:47:
En om alvast even mee te genieten. Hierbij een foto van de achterkant van een de (verzegelde) dozen. Zoek de spelfouten!

[Afbeelding]
En dan durft hij nog te beweren dat ze echt zijn 8)7 .

Zoals al opgemerkt, opvallend dat iemand met tig goede ervaring zoiets doet. Ik mag hopen dat dit voor een verkoop-ban zorgt hier op Tweakers.

De reactie getuigd ook dat het zee bewust is.

[ Voor 3% gewijzigd door Inverted_World op 02-09-2022 13:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit soort situaties is altijd lastig. Het is immers altijd het ene woord tegen het andere. Er is niemand die mee kan kijken wat de verkoper exact in de doos doet en niemand die kan zien wat er bij de koper op de mat valt. We moeten dus ieder op zijn woord geloven, en dat maakt het gewoon heel moeilijk oordelen.

De situatie noodzaakt ons in elk geval wel om de verkoper om opheldering te vragen, wat we ondertussen gedaan hebben. Afhankelijk daarvan zullen kijken of en welke verdere stappen er volgen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoNootje
BlckChta schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:36:
Heb je er een track en trace code bij gekregen, is het anders niet mogelijk om de afzender te achterhalen?
Ik heb inderdaad een T&T code, helaas zonder afzender. Ik heb wel zijn voor- en achternaam en rekeningnummer. Ik ga dus zeker aangifte doen.

Verder had ik op zijn minst verwacht dat Tweakers zijn account, na degelijk onderzoek, in de ban had gedaan. Maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren dus.

Ergens begrijp ik Tweakers ook wel. Het is een 'hij tegen mij' verhaal en ik heb inderdaad een paar vreemde DMs, een T&T code en twee neppe Bose QC35s maar dat is natuurlijk geen overweldigend direct bewijs, hoogstens indirect. Daarnaast heeft deze tweaker gek genoeg een vrij goede reputatie op V&A en dat al 20 jaar lang.

De les is in ieder geval dat zo'n reputatie dus niet altijd iets waard is. En dat een (te) goede prijs in combinatie met vreemde communicatie en advertentie tekst eigenlijk al genoeg zegt: Niet te vertrouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

DiscoNootje schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:00:
[...]
Verder had ik op zijn minst verwacht dat Tweakers zijn account, na degelijk onderzoek, in de ban had gedaan. Maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren dus.
Eeeh, je doet om 10:00 een melding. Verwacht je dan werkelijk dat we 2 uur later al het hele onderzoek hebben afgerond? Dat heeft even tijd nodig, we zijn er mee bezig.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:36

Pazo

Mroaw?

DiscoNootje schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:00:
Daarnaast heeft deze tweaker gek genoeg een vrij goede reputatie op V&A en dat al 20 jaar lang.
Het is niet de eerste keer dat het account van iemand gehackt / overgenomen is. Iets om ook nog rekening mee te houden.

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Pazo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:04:
[...]
Het is niet de eerste keer dat het account van iemand gehackt / overgenomen is. Iets om ook nog rekening mee te houden.
Wij hebben daar al een tijd een aantal prima maatregelen voor ingebouwd die dit tegenwoordig zo goed als onmogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
Microkid schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:03:
[...]

Eeeh, je doet om 10:00 een melding. Verwacht je dan werkelijk dat we 2 uur later al het hele onderzoek hebben afgerond? Dat heeft even tijd nodig, we zijn er mee bezig.
Nee. Ik reageer puur en alleen op de initiele reactie die ik van je kreeg. Ik citeer:

Dank voor je mail. Helaas kan ik je niet verder helpen. Tweakers is geen partij in jullie onderlinge overeenkomst. Dat staat ook uitdrukkelijk in de voorwaarden die bij V&A horen.

Bij een eventueel geschil zijn er een aantal dingen die je kan doen. We hebben ze hier op een rijtje gezet voor je. Mocht je het idee hebben dat je opgelicht bent, dan kun je hier het stappenplan vinden. Is er een geschil over feedback, dan kun je hier lezen wat je moet doen.

Je verwijst dus naar een stappenplan waarin ik de situatie moet schetsen en opsturen. Dat had ik al gedaan, op twee plekken zelfs, en dit was dus jouw reactie daarop. Je kunt misschien begrijpen waarom ik op dat moment moest concluderen dat er niets ging gebeuren. Misschien wat voorbarig, maar het had wel een erg kastje naar de muur gehalte.

Nogmaals, iedere vorm van hulp wordt ontzettend gewaardeerd. Al ga ik er wel van uit dat ik het geld kwijt ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:42
Je zou ook nog de foto's naar Bose zelf kunnen sturen en vragen om bevestiging of het een echte of namaak is. Wellicht dat Bose zelf ook actie wil ondernemen.

Verder... mja, juridische traject kan je nog overwegen. Behalve aangifte doen voor handelen in namaakartikelen kan je ook nog direct de verkoper zelf aanklagen - beginnen met een brief dat z'n geleverde spullen niet-conform zijn, denk ik zo. Maar dan wellicht dit doorzetten in het shopping forum, waar ook wat meer juridisch aangelegde tweakers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

In afwachting van het onderzoek en conform de regels voor dit forum gaat dit topic voorlopig op slot

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.