Combineren Hue setup met (zigbee) spotjes - Wat mis ik?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chryses
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-01 18:02
Volgende week wordt onze keuken verbouwd, waarbij wij het plafond verlagen om zo een compleet nieuw lichtplan te kunnen maken met spotjes.

Omdat de rest van ons huis al grotendeels gebruikmaakt van Philips Hue, wilde ik dit aanhouden in de nieuwe keuken. Echter zijn de Hue spotjes 10 cm hoog(!), waardoor ik een alternatief heb moeten zoeken in deze zigbee spotjes die slechts 4,5 cm hoog zijn. Als ik het goed begrijp zou dit (naadloos) moeten werken met de Hue app en Hue randapparatuur.

Nu vraag ik me af hoe ik dit het beste kan regelen qua lichtschakelaars. Moet ik 'simpelweg' altijd stroom op de spotjes laten staan, de huidige dimmers verwijderen/afdekken, en vervolgens bedienen met een draadloze schakelaar zoals de Hue Tap Dial of Smart button?

Wat mis ik?

Beste antwoord (via Chryses op 02-09-2022 20:35)

• DonSebas
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-03 16:16
-Net zoals je andere Hue lampen zullen deze ook altijd stroom nodig hebben inderdaad
-de huidige dimmers moet je inderdaad verwijderen / laten liggen maar de stroom eraf halen (anders heb je extra sluipverbruikers in huis)
-Die website geeft aan Hue compatible maar dit is op 2 manieren op te vatten
1-In je Hue app volledig te bedienen zoals iedere andere hue lamp
2-Wel toe te voegen en via je telefoon te bedienen maar mogelijk niet via Hue beweging sensoren of schakelaars

(zelf heb ik veel Ikea Tradfri lampen aan de Hue bridge gekoppeld maar deze worden dan weer via mijn Homey Pro aangestuurd en dat stuk werkt dikke prima)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DonSebas
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-03 16:16
-Net zoals je andere Hue lampen zullen deze ook altijd stroom nodig hebben inderdaad
-de huidige dimmers moet je inderdaad verwijderen / laten liggen maar de stroom eraf halen (anders heb je extra sluipverbruikers in huis)
-Die website geeft aan Hue compatible maar dit is op 2 manieren op te vatten
1-In je Hue app volledig te bedienen zoals iedere andere hue lamp
2-Wel toe te voegen en via je telefoon te bedienen maar mogelijk niet via Hue beweging sensoren of schakelaars

(zelf heb ik veel Ikea Tradfri lampen aan de Hue bridge gekoppeld maar deze worden dan weer via mijn Homey Pro aangestuurd en dat stuk werkt dikke prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chryses
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-01 18:02
Thanks! Wel lastig om in te schatten dan welke situatie het gaat zijn. De verkoper zelf geeft ook geen garantie dat het werkt met externe apparatuur inderdaad. Zelf ging ik ervan uit dat als iets zou werken met Hue app, dat het dan ook zou werken met Hue sensoren/schakelaars, maar helaas dus!

Enig idee of de 114 mm breedte van deze lampen redelijk universeel is? Of is er no turning back wanneer ze eenmaal in het plafond zitten :p

Ik heb ook geen andere spotjes gevonden die relatief zo laag zijn. De genoemde Tradfri lampen lijken 7 hoog cm te zijn. Elke cm langer is toch weer een stukje lager plafond natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:46

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Chryses die breedte is vrij fors, maar dat geldt voor het armatuur. Je kunt altijd op zoek naar andere lampjes die je dan in een breed armatuur monteert.