Toon posts:

Geluid in de badkamer.

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel m'n badkamer aan het verbouwen en dacht erover om wat (auto)speakers in het toekomstige plafond te gaan schroeven.
En deze aan te sturen via een oude autoradio.
Geluid kwaliteit is niet zo belangrijk aangezien in een badkamer met tegels zoveel geluidsweerkaatsing optreedt het toch altijd beroerd klinkt.
Kun je hier het beste gewoon autospeakers voor gebruiken ?(membramen zijn toch van kunstof, dus vocht is niet zo'n groot probleem, toch?).
Welke voeding voor de radio (220V-->12V) deze moet ik nog even ergens bij het bad inbouwen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je wil de radio ook in het bad bedienen???

speakers: http://www.speakerland.nl/Coax_Marine-u.htm

of wat anders:

http://www.dolphin-sanitair.nl/geluid.htm
check die ab! :P
Afbeeldingslocatie: http://www.dolphin-sanitair.nl/jpg/handkleur_fade.jpe

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik ken iemand die heeft de versterker in zijn slaapkamer staan, heeft met wat draden door de muur geflanst en heeft er ook autospeakers in plafon geplaats. En ik moet je zeggen de sound was very good. Dus het is een aanrader maar met die autoradio lijkt me simpel idee dus probeer. Oja kijk wel uit met de vocht in de douche kan nadelige gevolgen hebbe. Trouwens die gast waar ik het over had heeft in zijn hele huiskamer autospeakers laten inbouwen en gaaf man.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 18:47 schreef Niels99 het volgende:
Ik ken iemand die heeft de versterker in zijn slaapkamer staan, heeft met wat draden door de muur geflanst en heeft er ook autospeakers in plafon geplaats. En ik moet je zeggen de sound was very good. Dus het is een aanrader maar met die autoradio lijkt me simpel idee dus probeer. Oja kijk wel uit met de vocht in de douche kan nadelige gevolgen hebbe. Trouwens die gast waar ik het over had heeft in zijn hele huiskamer autospeakers laten inbouwen en gaaf man.
Dat met die externe versterker lijkt me inderdaad ook wel iets safer.. dan een autoradio + voeding bij het bad inbouwen, ik heb geen zin om als smeltzekering te gaan functioneren ;) .

Die speakers in het plafond van die maat van je, hoelang zitten ze er al in en in welke staat bevinden ze zich nu i.v.m. met het vocht in badkamers.
Anders kan ik altijd nog overwegen om die waterbestendige speakers in te bouwen (wel iets duurder, maar wel duurzamer).

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ik weet dat er veel waterproof spullen zijn voor boten enzow

ennuuhh Bose heeft ook wat nice spul

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bose heeft idd wel een aardige water-proof speaker. de 151 dus. Is een fullrange 9cm drivertje in een compact wit kastje. Komt voor zoiets kleins wel een aardig geluid uit, is alleen wel redelijk duur geloof ik. Het klinkt beter dan die "aqua speakers" die ik altijd hoor (autospeakers-look-a-likes). Komt ook nog wel een redelijke stoot laag uit.

'Hifi' is het niet (stereobeeld :?) maar voor in de badkamer maakt dat niet echt uit. Die krengen kunnen wel veel hebben. (ow, en mensen die nu al komen met acoustimass zuigt, dus bose zuigt: shaddap in advance s.v.p.).

Afbeeldingslocatie: http://mirror.bose.com/home_audio/env_speakers/151/images/pi_151.jpg

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hier heb ik er al jaren twee van hangen. Ze zijn niet speciaal voor badkamers gebouwd. (Het zijn mijn oude DJ monitortjes)

Er komt een heel lekker geluidje uit en het staat ook wel cool zo. 8-)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jjwalviu/badkamer.jpg

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Op maandag 27 augustus 2001 19:18 schreef MisterDon het volgende:
Hier heb ik er al jaren twee van hangen. Ze zijn niet speciaal voor badkamers gebouwd. (Het zijn mijn oude DJ monitortjes)

[afbeelding]
Ja, mooie badkamer ook enzo :P

Maar ff over de akoetsiek van een badkamer: door de extreme reflecties zal het geluid een ontzettende soep worden. Je kan dus niet hard spelen in een badkamer, en je zult ook niet veel nodig hebben om het hard te laten klinken. Het zal nooit echt heel beroerd klinken in een badkamer (is mijn ervaring) maar zeker ook niet heel goed.

Verwijderd

eeen vriend van me heeft gewoon een autoradio in een holle muur gemaakt en daar wat speakers in geduwd en dat werkt ook perfect wel geen mmooi gelui dmaarja is maar een idee

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 27 augustus 2001 19:18 schreef MisterDon het volgende:

[afbeelding]
krijg je dan geen problemen met vocht enzo in de badkamer ?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op maandag 27 augustus 2001 19:04 schreef JvS het volgende:
Bose heeft idd wel een aardige water-proof speaker. de 151 dus. Is een fullrange 9cm drivertje in een compact wit kastje. Komt voor zoiets kleins wel een aardig geluid uit, is alleen wel redelijk duur geloof ik. Het klinkt beter dan die "aqua speakers" die ik altijd hoor (autospeakers-look-a-likes). Komt ook nog wel een redelijke stoot laag uit.

'Hifi' is het niet (stereobeeld :?) maar voor in de badkamer maakt dat niet echt uit. Die krengen kunnen wel veel hebben. (ow, en mensen die nu al komen met acoustimass zuigt, dus bose zuigt: shaddap in advance s.v.p.).

[afbeelding]
ik bedoelde van die omroep systemen voor op een grote open rond leiding boot ofzow

hebben we ook een keer gehad voor een klus moesten we 4 van die booten inrichten met een omroepinstallatie wel lachu

alleen we haddeninbouw zowel als opbouw speakers

allemaal bose maar dan wit

PS: je bedoelt zeker Shut-UP

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 27 augustus 2001 20:53 schreef Jag het volgende:

[..]

Ja, mooie badkamer ook enzo :P

Maar ff over de akoetsiek van een badkamer: door de extreme reflecties zal het geluid een ontzettende soep worden. Je kan dus niet hard spelen in een badkamer, en je zult ook niet veel nodig hebben om het hard te laten klinken. Het zal nooit echt heel beroerd klinken in een badkamer (is mijn ervaring) maar zeker ook niet heel goed.
Klopt helemaal, maar ach.... Het is natuurlijk ook geen gehoor als ik sta mee te brullen met Alfred J. Kwak. Dus maar goed dat het niet al te best klinkt; anders zou ik nog sterallures krijgen! :P

En.... Nee, het is een draak van een badkamer (Bruine tegels!!!!) maar het functioneert en ik geef mijn knaakjes liever uit aan hardware die niet-aardewerk gerelateerd is. ;)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 27 augustus 2001 22:44 schreef dreeke het volgende:

[..]

krijg je dan geen problemen met vocht enzo in de badkamer ?
Het is een klein wonder, maar het gaat al jaren goed.

De speakers komen uit oude Pioneer boxen die ik uit een container heb gevist (vuilnisbakkendier!). Die heb ik in een fancy kastje geknutseld met de filtertjes eromheen. No problemo! :)
Pagina: 1