''Tweaken'' (instellen) van de nieuw gebouwde game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-06 17:46
Nou morgen is het na ruim een jaar weer tijd om een pc in elkaar te zetten.

Na een pauze gehad te hebben in verband met verhuizen, een AMD pc (Ryzen 7 5800X en RX6900) die last had van software geneuzel en wat RMA's hoop frustratie was ik het toen even zat en heb ik de boel verkocht met het idee het opnieuw te gaan proberen als alles in het nieuwe huis achter de rug is. Nou dat moment is nu daar en dus afgelopen week alle nieuwe hardware besteld wat ik morgen dan in elkaar kan gaan zetten! ( Al zou ik wel 1 (2) dingen kunnen vragen, 2 voeding kabels naar het moederbord en 2 aparte voeding kabel naar de GPU?)

Het bouwen zelf is het probleem niet maar ik vroeg me meer af..... wat in te stellen kwa software bios etc om de pc zo optimaal mogelijk in te stellen. Moet ik bepaalde Windows functies aan of uit zetten dat soort dingen.

Er zijn 2 dingen nieuw voor mij nu en dat is WIndows 11 en een Intel CPU en Nvidia GPU.

Even in het kort de specs geen RGB meuk ;)

- MSI Z690 Torpedo moederbord
- 32 Corsair DDR5 4800 Mhz
- MSI Ventus RTX 3080 12gb
- Intel i7 12700k
- 1440p LG monitor 165 hz
- 850watt Corsair Platinum voeding

Naar mijn idee is 120fps / hz prima dus dat gewoon vast zetten in de settings bijvoorbeeld? Game modes in WIndows? Dat soort dingen zou ik graag wat adviezen over horen. Overclocken etc hoeft niet ga gewoon lekker stock draaien verder. NVidia instellingen in Windows daar nog wat op aanpassen?

Ben zeker geen nieuweling of zonder ervaring maar Windows optimaal instellen op gamen is mij nog niet zo bekend verder.

Bedankt alvast voor eventuele tips!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zizyx
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 16:45
Je kan in nvidia control panel je FPS locked op 120 fps, dan zal de GPU nooit meer dan 120 fps genereren. Als je alles stock wilt draaien zou ik niet teveel in de bios kijken als je alles hebt draaien. Je zou je bios wel kunnen updaten naar de nieuwste versie, dat kan soms wat performance geven.