Hallo, Enkele weken geleden heeft mijn desktop computer de geest gegeven. Hij start op tot het ASUS scherm van mijn moederbord, maar blijft op het eerste scherm van "asus" staan, en ik kan op geen enkele manier op mijn bios geraken. Er gebeurt simpelweg niets wat ik ook doe, en hij blijft eeuwig op het "asus" scherm staan. ik had namelijk al eerder veel problemen het voorbije jaar waardoor ik telkens moest opstarten en via het bios moest gaan, of ik kwam niet op windows. De CMOS batterij heb ik ook al vervangen en dit werkte ook niet.
Ik wil geen geld spenderen aan een nieuwe computer want ik gebruik deze amper. Ik zou hem echter wel weer werkende willen krijgen om af en toe even te gamen waardoor ik enkel het moederbord zou willen vervangen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb het moederbord ASUS P8h77-M LE ( socket 1155, intel h77 chipset), dus al best een oud beestje.
processor: intel core i5 3570k (3.4GHz)
GPU : sapphire ATi Radeon HD7850
Mijn vraag, als ik mijn moederbord wil vervangen, terwijl ik de andere hardware wil behouden, moet ik dan exact dezelfde socket en chipset houden? of kan hier iets anders, dit ivm het tweedehands beschikbare aanbod. Het lijkt me dat ik deze exacte eigenschappen moet houden, maar als iemand hier meer over kent lijkt het me enorm handig.
Super bedankt!
Simon
Ik wil geen geld spenderen aan een nieuwe computer want ik gebruik deze amper. Ik zou hem echter wel weer werkende willen krijgen om af en toe even te gamen waardoor ik enkel het moederbord zou willen vervangen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb het moederbord ASUS P8h77-M LE ( socket 1155, intel h77 chipset), dus al best een oud beestje.
processor: intel core i5 3570k (3.4GHz)
GPU : sapphire ATi Radeon HD7850
Mijn vraag, als ik mijn moederbord wil vervangen, terwijl ik de andere hardware wil behouden, moet ik dan exact dezelfde socket en chipset houden? of kan hier iets anders, dit ivm het tweedehands beschikbare aanbod. Het lijkt me dat ik deze exacte eigenschappen moet houden, maar als iemand hier meer over kent lijkt het me enorm handig.
Super bedankt!
Simon
[ Voor 9% gewijzigd door simondl op 01-09-2022 19:09 . Reden: toevoeging cmos batterij + cpu + gpu ]