Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen terwijl ik stream, overclocken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget maar als ik er een moet noemen zou ik zeggen dat ik rond de 1500 hoop uit te komen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn grafishe kaart over welke een Nvidia GTX 970 van Asus is
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een CPU lucht koeler ik zat zelf te denken aan een Noctua, be quiet! of een Scythe
Een CPU die hopelijk de komende 10 jaar zijn werk zal doen
Geheugen om lekker mee te overclocken
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Ik sta open voor advies
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een systeem met de beste prijs/prestatie verhouding die tegelijkertijd lekker overclocked (altijd een gok natuurlijk) en een zo stil mogelijk systeem. Mijn Intel i5 2500k doet het nog altijd fantastisch maar ik wil toch eens upgraden om te kijken wat ik de afgelopen 11 jaar aan performance heb gemist, ik hoop in ieder geval met deze setup net zo lang mee te kunnen!
Ga je overklokken?
Ik ga dit beestje zeker overclocken.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag horen of ik de juiste keuzes maak voor de doelen die ik heb benoemd.
Momenteel ben ik helemaal niet up-to-date met welke koelers, geheugen sticks en moederborden wel/niet goed samengaan en ben daarom opzoek naar input zodat ik de juiste koeler heb die past maar ook geen fouten in mijn keuzes heb gemaakt kwa compatibiliteit en hoe dit aansluit bij mijn doelen (aka of het future-proof is).
Ondanks dat ik niet helemaal up-to-date ben zijn de meeste van mijn keuzes gemaakt op basis van deze video: YouTube: Core i5-12600KF Overclocked to 5500 MHz With EK-AIO 360 | SkatterBen...
Ik heb zelf geen idee of de F serie nog een verschil kan maken in een overclock dus als die vraag beantwoord kan worden dan zou dat een mooie bonus zijn.
Ik heb erg getwijfeld over de case, ik hoor graag of het een goede kast is voor deze setup.
Concreet wil ik dus:
1. advies over waar het volgens jullie beter zou kunnen.
2. advies over de case aangezien ik hierover erg twijfel.
3. weten of ik met deze setup de komende 10 jaar vooruit zou kunnen.
4. weten of de KF serie een verschil zou kunnen maken in een overclock tegenover de K serie.
Voornamelijk gamen terwijl ik stream, overclocken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget maar als ik er een moet noemen zou ik zeggen dat ik rond de 1500 hoop uit te komen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn grafishe kaart over welke een Nvidia GTX 970 van Asus is
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een CPU lucht koeler ik zat zelf te denken aan een Noctua, be quiet! of een Scythe
Een CPU die hopelijk de komende 10 jaar zijn werk zal doen
Geheugen om lekker mee te overclocken
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Ik sta open voor advies
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een systeem met de beste prijs/prestatie verhouding die tegelijkertijd lekker overclocked (altijd een gok natuurlijk) en een zo stil mogelijk systeem. Mijn Intel i5 2500k doet het nog altijd fantastisch maar ik wil toch eens upgraden om te kijken wat ik de afgelopen 11 jaar aan performance heb gemist, ik hoop in ieder geval met deze setup net zo lang mee te kunnen!
Ga je overklokken?
Ik ga dit beestje zeker overclocken.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag horen of ik de juiste keuzes maak voor de doelen die ik heb benoemd.
Momenteel ben ik helemaal niet up-to-date met welke koelers, geheugen sticks en moederborden wel/niet goed samengaan en ben daarom opzoek naar input zodat ik de juiste koeler heb die past maar ook geen fouten in mijn keuzes heb gemaakt kwa compatibiliteit en hoe dit aansluit bij mijn doelen (aka of het future-proof is).
Ondanks dat ik niet helemaal up-to-date ben zijn de meeste van mijn keuzes gemaakt op basis van deze video: YouTube: Core i5-12600KF Overclocked to 5500 MHz With EK-AIO 360 | SkatterBen...
Ik heb zelf geen idee of de F serie nog een verschil kan maken in een overclock dus als die vraag beantwoord kan worden dan zou dat een mooie bonus zijn.
Ik heb erg getwijfeld over de case, ik hoor graag of het een goede kast is voor deze setup.
Concreet wil ik dus:
1. advies over waar het volgens jullie beter zou kunnen.
2. advies over de case aangezien ik hierover erg twijfel.
3. weten of ik met deze setup de komende 10 jaar vooruit zou kunnen.
4. weten of de KF serie een verschil zou kunnen maken in een overclock tegenover de K serie.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix Z690-A GAMING WIFI D4 | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-4000C18D-32GTZR | € 174,90 | € 174,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Prime TX-850 | € 225,07 | € 225,07 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 199,- | € 199,- |
| Totaal | € 1.431,77 | |||
[ Voor 30% gewijzigd door dedicated1 op 02-09-2022 10:01 . Reden: Vraag toegevoegd ]
i5 2500K 4.5Ghz@1.3v / Thermalright True 120 Extreme & Noctua NF-P12 / Asus P8P67 / Corsair Vengeance 8GB / MSI 6950 Twin Frozr III Power Edition/OC / Coolermaster Gold Silent Pro 800W / Coolermaster CM 690 II