Vraag

• JJdesk
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-12-2022
Is een GH5 + SmallRig Cage(die ik als L-Bracket gebruik) te zwaar voor een Weebill S? Moet ik maar door zoeken naar een specifieke L-Bracket voor de GH5?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Ik heb de spullen al in bezit.. geprobeerd te stabilizen, maar dat blijkt nog niet zo makkelijk te zijn als dat je het horizontaal doet. Ook begint het af en toe te trillen, maar dan zet ik 'm snel uit. Of stabilize ik 'm niet goed en zeg je blijf nog maar ff proberen want het moet kunnen?

wie kan mij helpen?
...

Alle reacties

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 17:58
1. Wat gaat er mis?
2. Moet de IBIS van de camera aan of uit bij zo'n systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1995
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
De GH5 staat in het lijstje met compatible camera's. Welke lens zit er op de GH5?
Maar gezien de andere ondersteunde combinaties (eos 5d met 24-70) zal het geen probleem zijn.
Als je het gekocht hebt, dan kan je de verkoper of de fabrikant bellen, die hebben er meer verstand van.
Wellicht moet je naar de sportschool? Persoonlijk heb ik voorkeur voor een lichtere combinatie.
Trillen kan ook door de AF van de GH5 komen, dus probeer het eens met handmatig scherpstellen (MF manual focus).

[ Voor 13% gewijzigd door Johan1995 op 02-09-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwennie
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-09 13:57
Waarschijnlijk niet goed vooraf gebalanceerd, de motor settings staan niet goed of er is één of meerdere assen gelockt. Als assen gelockt zijn gaat hij waarschijnlijk ook piepen (zo is het bij de Zhiyun Crane 3 Lab in ieder geval).

Blijft de camera in dezelfde positie staan als de gimbal uit staat of valt hij meteen een bepaalde kant op? Check even een video over het correct balanceren van een camera op deze specifieke gimbal. Balanceer de assen één voor één door de camera te verschuiven en te kijken of hij blijft staan wanneer je hem loslaat. Als je daarna een licht duwtje geeft en de camera blijft uit zichzelf in de "stoppositie" staan, is die as correct gebalanceerd.

Kijk ook even in de settings van je gimbal en verander de motor strength. Als deze te hoog of te laag staat kan hij gaan trillen. De cage kan net te veel zijn voor zo'n kleine gimbal, zeker met een relatief grote en zware lens. Als de load echt te zwaar is zal de gimbal zichzelf uitschakelen na enkele seconden. Waarschijnlijk heeft je gimbal ook een autotune optie o.i.d. Als deze erop zit moet je die eens proberen nadat hij (nagenoeg) perfect gebalanceerd is.

Lukt het absoluut niet en blijft de camera een kant op vallen, kan het zijn dat je counterweights moet gebruiken. In de meeste gevallen is het gewoon user error met balanceren.

Kleine toevoeging:
geprobeerd te stabilizen, maar dat blijkt nog niet zo makkelijk te zijn als dat je het horizontaal doet.
Valt me net in, probeer je hem soms te stabilizen in underslung mode? Voor zo ver ik weet moet je hem in de normale stand balanceren, aanzetten en dan switchen naar underslung mode.

[ Voor 39% gewijzigd door Zwennie op 03-09-2022 10:55 ]