Vraag

• reneflo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:18
Mijn vraag
Ik heb een HP Thunderbolt Dock 120W G4 aangeschaft om 2x een LG 27UL550 display aan te sturen via displayport. Ik heb een macbook pro 16" uit 2019, dus met i7 en Thunderbolt 3. Wanneer ik beide schermen aansluit via displayport herkent mijn macbook deze samen als 1 scherm, de schermen worden dus gedupliceerd. Als ik 1 van de 2 via hdmi aansluit wordt alleen deze herkent en gaat het displayport scherm op zwart. Op dit moment heb ik 1 scherm via hdmi op een usb-adapter in een usb-c poort gezet en kan ik daadwerkelijk 2 schermen tegelijk gebruiken, maar die via usb/hdmi kan maar op 30hz ipv 60hz wat kan via displayport. Ik heb bewust de thunderbolt versie ipv de usb-c versie gekozen omdat ik er vanuit ging dat dit beter zou werken en ik geen displaylink nodig zou hebben.

Kan ik deze dock zo aan de praat krijgen met mijn macbook dat ik 2 schermen via displayport kan gebruiken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
HP Thunderbolt Dock 120W G4
displays: LG 27UL550
macbook pro 16" (2019)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1) Ik heb HP service gebeld, zij vertelden mij dan LG niet altijd goed zijn 'id' doorgeeft, waardoor de macbook ze niet uit elkaar kan houden. Ik heb dit na het belletje gecheckt met een totaal ander merk display, maar mijn LG en ander merk werden nog steeds als 1 display getoond in macOS.
2) Ik heb een windows VM geinstalleerd om te kijken of ik de drivers kon updaten, maar die zijn al up to date.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Had je https://support.apple.com...displays-mchl7c7ebe08/mac al gevonden? Op deze Apple support pagina staat dat je voor elke monitor een kabel moet hebben. Je dock werkt effectief met 1 kabel. Dat kan het probleem zijn.

Ik weet dat Apple in hun OS geen MST, multistream, ondersteunt. Maar dat is voornamelijk voor DisplayPort van toepassing. Of dit ook zo is voor Thunderbolt durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneflo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:18
Als ik dit lees dan werkt MST inderdaad niet over displayport, maar zou het wel over thunderbolt moeten werken. Dat is ook 1 van de redenen dat ik gegaan ben voor een thunderbolt dock ipv een usb-c dock. Maar ik ben inderdaad bang dat het ergens een combinatie met macOS is waardoor het niet werkt.

Het dock heeft zelf ook een thunderbolt aansluiting. Het gekke vind ik dan dat als ik dus het tweede display via een adapter op die aansluiting aansluit ik wel 2 schermen via het dock kan laten gaan. Ik denk dat het dan via een ander type signaal de laptop bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerrel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-06 09:50
hoi, beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar apple staat alleen daisy chaining toe met apple displays, oftewel, ze hebben een sausje over het thunderbolt protocol gegoten om de gebruiker nog verder te vendor locken ;(