POE camera's injector en adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ajalan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01-2023
Mijn vraag
...Ik heb een Logitech Alert 750E bewaking systeem met 6 camera's, ze hebben al een leeftijd van +- 12 jaren maar de camera's werken nog perfect. Maar de LA700e Poe adapters beginnen stuk te gaan zijn. Ik heb er al een paar laten herstellen maar toch gaan ze er weer aan. Het bijzondere aan deze LA700E is dat het alles in één is, injector en adapter. Ik heb dus alleen een stopcontact nodig en het werkt. Nu heb ik van anderen met dezelfde problemen vernomen dat ik het kan oplossen door vervanging met een injector (bijv UBIQUITI POE INJECTOR POE+ GIGABIT 802.3AF) en een adapter(bijv TP-link AV600 Powerline), alleen ben ik daarin een echte nul, ik begrip niet hoe die dan zouden moeten verbonden worden en ik heb blijkbaar ook 2 stopcontacten nodig ?
Vanuit de camera komt alleen cat5 connectie die nu in de LA700e gaat en deze gaat in het stopcontact.
Kan je me hieruit helpen, de camera's zelf zijn nog goed dus het zou zonde zijn en ook weer veel geld om deze te moeten afdanken. Dank voor een reactie en hulp. _/-\o_

Relevante software en hardware die ik gebruik
...De software is van Logitech Alert en er is onmiddellijk 'NA' de router een adapter Logitech Alert Power Adaptador NA750 die de data over het elektriciteit circuit stuurt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb deze informatie met afzonderlijke injector en adapter gevonden bij IpCam talk

Alle reacties

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als jouw camera's standaard PoE hebben (dwz 802.3af of een opvolger daarvan) dan kun je met elke PoE-injector af. Die Ubiquiti injectors zijn dan geschikt.

Dat TP-link ding wat je noemt heeft een heel ander doel, namelijk ethernet over je electriciteitsbekabeling. Als je dat nodig hebt, dan heb je inderdaad twee apparaten nodig en bijgevolg twee stopcontacten (hoewel de meeste powerline adapters een doorlusstopcontact hebben). Anders alleen de injector.

Het is wat moeilijk te vinden maar ik begrijp uit je verhaal dat je huidige set-up zodanig is dat de camera met een netwerkkabel verbonden is met één apparaat dat zowel PoE-injector is (stroom naar de camera) als powerline adapter (netwerk over electra). Die kun je ook wel los vinden: https://www.alarmsysteeme...-poe-functie-base-ho.html bijvoorbeeld. Let wel dat powerline producten van verschillende fabrikanten niet per se compatibel met elkaar zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 01-09-2022 16:36 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ajalan
Bedankt voor je reactie. De voorgestelde oplossing met de link is een dure oplossing want ik moet dan voor elke camera dat kopen aan 169€ per stuk x 6 = 1014€.
Maar ik zal mijn verhaal een beetje duidelijker maken met een documentatie :
Networking
The setup we evaluated utilizes HomePlug AV powerline networking. In this kind of networking, electricity and ethernet data packets (including audio and video) travel over the same cable. This arrangement means you must have an AC receptacle within the vicinity of each camera you deploy, but you don’t need to string cable from your router or your computer to make any connections; you just plug Logitech’s HomePlug AV adapter (included with each master system) into an outlet near your router. Each camera must be connected to a somewhat large HomePlug AV adapter ( the weatherized outdoor models, which have short pigtail plugs, should be secured to a wall). Hierbij ook de foto's van de homeplug aan de camera dat altijd stuk gaat rechts op de foto licht grijs en de hoofd Homeplug links op de foto zwart. Misschien dat dit het wat duidelijker maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door ajalan op 01-09-2022 17:37 ]

• ajalan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMGrhD-2VZlM8P7Ioc2aHUX7zx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZSZOXaGWKKFzleVuc82ualH5.jpg?f=fotoalbum_large

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je hoeft maar 1x zo'n set van twee te hebben, voor de rest heb je slechts een enkele slave device nodig. Link in de omschrijving, scheelt weer 40 euro per camera. Dat is overigens slechts het eerste setje wat ik vond toen ik googlede naar powerline met poe; allicht zijn er meer te vinden.

En ja je hebt dat dan voor elke camera nodig aangezien je geen echte netwerkbekabeling gelegd hebt maar gebruik maakt van het (inherent duurdere) powerline-systeem. Je zou kunnen uitzoeken of zo'n nieuwe set compatibel is met je oude set, of dat je een compatibele set kunt kopen. Of misschien is het alsnog goedkoper om een losse PoE-injector te kopen die je dan aansluit op een ander merk powerline set.

De meest duurzame optie, mijns inziens, is een echt netwerk (met ethernetbekabeling) aanleggen en dan gebruik maken van een PoE-switch.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ajalan
Bedankt moet het bekijken want een ethernetbekabeling is niet mogelijk omdat de camera's aan verscheidene gebouwen zijn bevestigd wat bekabeling erg moeilijk maakt.

• ajalan
Misschien moet ik de oude nog maar eens laten herstellen, want zijn alleen de Elco's die opgeblazen worden.
Maar waar ik woon vind je niet zomaar een goede elektronica hersteller de laatste was een tv hersteller maar het was niet echt naar zij zin omdat hij na de herstelling het systeem niet kan uittesten en ik heb het vermoeden dat niet alle Elco's vernieuwd waren daarom misschien het herhaald falen. Nog eens informatie zoeken naar een andere hersteller. Bedankt alvast
Pagina: 1