Nu al twee keer een 18TB schijf stuk, alternatief product?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-05 11:40
Hi,

Ik heb een vraag, en weet in die zin niet helemaal wat redelijk is om te stellen, of te verwachten. :)

Ik koop al jaren eigenlijk uitsluitend via *knip* (web)winkel PC's en andere hardware voor ons bedrijf. Ik heb nu voor thuis een kleine Synology gekocht met de volgende specs:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
4Interne harde schijvenSeagate Exos X18 (SATA, Standard model), 18TB€ 312,06€ 1.248,24
1NetwerkopslagSynology DS920+ (zonder harde schijven)€ 519,-€ 519,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.767,24

Het probleem is echter dan er nu al twee keer een (verschillende) schijf stuk is gegaan binnen vier maanden, terwijl deze Synology uberhaupt nauwelijks wordt gebruikt.
De Synology's op kantoor draaien al jaren foutloos met tig WD Red schijven, en daar is nog nooit wat gebeurd.

Ik heb *knip* (web)winkel een mail gestuurd met de vraag of ruilen (eventueel met bijbetaling vanuit mijn kant) ook een optie is. Helaas een negatief antwoord en ik moet hem gewoon terugsturen.

Ik heb heel erg mijn twijfels of deze 1200,- aan schijven het uberhaupt 24 maanden gaat volhouden, laat staan na de garantie periode, en dat vind ik toch zonde.

Is er een bepaald moment wanneer het redelijk zou zijn wel een alternatief product te eisen, o.i,d?

Toegegeven had ik iets meer coulance verwacht gezien onze bestelgeschiedenis..

Ik hoor het graag! Bij voorbaat dank! :)

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 01-09-2022 16:01 . Reden: Naam (web)winkel verwijderd, conform beleid ]

Alle reacties

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-05 07:39
Inverted_World schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:24:

Ik heb heel erg mijn twijfels of deze 1200,- aan schijven het uberhaupt 24 maanden gaat volhouden, laat staan na de garantie periode, en dat vind ik toch zonde.
Je hebt gelukkig 5 jaar garantie op de schijven, dus dat is een stuk meer dan de 24 maanden waar je vanuit ging. :) Erg vervelend natuurlijk dat je er nu 2 hebt, maar ik zou het toch nog even als toeval zien. Mocht er een 3de stuk gaan, dan zou ik inderdaad aan de setup gaan twijfelen.

• Inverted_World
dehardstyler schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:28:
[...]

Je hebt gelukkig 5 jaar garantie op de schijven, dus dat is een stuk meer dan de 24 maanden waar je vanuit ging. :) Erg vervelend natuurlijk dat je er nu 2 hebt, maar ik zou het toch nog even als toeval zien. Mocht er een 3de stuk gaan, dan zou ik inderdaad aan de setup gaan twijfelen.
Op de factuur zelf staat 24 maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sja, je hoort wel vaker dat schijven die tezamen gekocht zijn ook vaak tezamen stuk gaan omdat ze uit dezelfde batch komen die mogelijk een gebrek heeft. Of dat ook onderbouwd wordt met ruimere data weet ik niet.

Naar mijn ervaring gaan schijven meestal zeer snel stuk en als ze de eerste periode overleefd hebben gaan ze juist meestal erg lang mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Inverted_World schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:28:
[...]

Op de factuur zelf staat 24 maanden.
Waarschijnlijk via *knip* (web)winkel dan, maar volgens de Tweakers pagina van deze schijven zit er 5 jaar fabrieksgarantie op. En dat mag ook wel wat mij betreft voor dit soort top of the line schijven.

edit: ik heb het nog even gecheckt voor je: inderdaad alle EXOS Enterprise schijven hebben 5 jaar carry in garantie van Seagate.

[ Voor 18% gewijzigd door Yorinn op 01-09-2022 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
dehardstyler schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:29:
[...]

Waarschijnlijk via *knip* (web)winkel dan, maar volgens de Tweakers pagina van deze schijven zit er 5 jaar fabrieksgarantie op. En dat mag ook wel wat mij betreft voor dit soort top of the line schijven.

edit: ik heb het nog even gecheckt voor je: inderdaad alle EXOS Enterprise schijven hebben 5 jaar carry in garantie van Seagate.
Thanks voor het checken, dat geeft al wat geruststelling.

Ik denk dat ik er maar eentje extra koop, zodat ik sneller kan hotswappen als er weer eentje defect raakt :')

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 01-09-2022 16:02 ]

• dehardstyler
Inverted_World schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:33:
[...]

Thanks voor het checken, dat geeft al wat geruststelling.

Ik denk dat ik er maar eentje extra koop, zodat ik sneller kan hotswappen als er weer eentje defect raakt :')
Koop er dan een van bijvoorbeeld WD. Ik draai zelf ook een NAS, maar dan met 3TB schijven. En daar zitten 4 verschillende 3TB schijven in. En dat heb ik gedaan om de reden die @Admiral Freebee net ook beschreef. :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Inverted_World schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:33:
Als je hem in een enclosure stopt kan je daar ook een offline backup op maken.. dan test je die HDD tenminste ook op werking en ligt ie niet volledig nutteloos in de kast als er niets fout gaat.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de winkel uit TS en een aantal reacties gehaald conform het Shopping Forum Beleid.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1