Mijn vraag:
Ik heb een Canon MF645Cx die ik, sinds de Windows 11 update, niet meer als scanner kan laten functioneren. Het heeft in het begin wel 1 of 2x gewerkt, maar na de laatste update helemaal niet meer.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Intel NUC met Windows 11, Canon MF645Cx, via USB aangesloten
Windows Scannen en Faxen
Windows Scanner
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Diverse malen drivers verwijderen, rebooten, downloaden, installeren, etc.
Het meest irritante is nog wel dat als ik de printer aanzet (en/of een scanprogramma opstart) er een pagina uit de printer rolt met
Het scannerprogramma zelf (WIndows Faxen en Scannen) ziet 2 scanners (Canon MF65C UFRII en Canon MF645C (de:28:ef) (de:28:ef) (2) (de:28:ef) (d (de:28:ef)) maar geen daarvan geeft sjoege.
Windows Scanner zegt alleen maar "Sluit een scanner aan om te scannen" dus die ziet het hele apparaat niet meer.
Dit zegt Windows 11:
/f/image/AT2ll0Uy1gYETWKMsEJTlc2b.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/s8oC94C0PuuPkWcyQWu5LMjZ.png?f=user_large)
Mij valt op dat dit dus een standaard MS apparaat/driver is, terwijl ik de Canon zooi wel degelijk heb geïnstalleerd.
Ik sta op het punt het ding het raam uit te gooien, iemand nog tips om dit te voorkomen?
Ik heb een Canon MF645Cx die ik, sinds de Windows 11 update, niet meer als scanner kan laten functioneren. Het heeft in het begin wel 1 of 2x gewerkt, maar na de laatste update helemaal niet meer.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Intel NUC met Windows 11, Canon MF645Cx, via USB aangesloten
Windows Scannen en Faxen
Windows Scanner
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Diverse malen drivers verwijderen, rebooten, downloaden, installeren, etc.
Het meest irritante is nog wel dat als ik de printer aanzet (en/of een scanprogramma opstart) er een pagina uit de printer rolt met
Daar heb ik er inmiddels enkele tientallen van liggenGET /eSCL/ScannerCapabilities HTTP/1.1
Host: localhost
Het scannerprogramma zelf (WIndows Faxen en Scannen) ziet 2 scanners (Canon MF65C UFRII en Canon MF645C (de:28:ef) (de:28:ef) (2) (de:28:ef) (d (de:28:ef)) maar geen daarvan geeft sjoege.
Windows Scanner zegt alleen maar "Sluit een scanner aan om te scannen" dus die ziet het hele apparaat niet meer.
Dit zegt Windows 11:
/f/image/AT2ll0Uy1gYETWKMsEJTlc2b.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/s8oC94C0PuuPkWcyQWu5LMjZ.png?f=user_large)
Mij valt op dat dit dus een standaard MS apparaat/driver is, terwijl ik de Canon zooi wel degelijk heb geïnstalleerd.
Ik sta op het punt het ding het raam uit te gooien, iemand nog tips om dit te voorkomen?
[ Voor 39% gewijzigd door SeatRider op 01-09-2022 13:42 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt