laptop hersteld, nu bladwijzers kwijt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• zoedecocco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-09-2022
Hoi

Ik heb recent mijn laptop hersteld met behoud van gegevens op mijn laptop (dus enkel alle gedownloade programma's via websites zijn verwijderd, de rest hersteld). Dit kwam omdat ik niets meer kon downloaden. Ik kreeg continue de melding "mislukt - virusscan is mislukt" . Ik heb een virusscanner van McAfee. Nu alles opnieuw geïnstalleerd dat ik had en ik kan terug downloaden. Mijn enige probleem nu is dat ik al mijn opgeslagen bladwijzers van Google Chrome kwijt ben (ook ondanks inloggen). En dat waren er wel wat...

Ik heb al opgezocht of ik dit kan herstellen maar vind voorlopig geen soortgelijke casus waarin het is opgelost. Ik vind er enkel om de bladwijzers algemeen te herstellen (bv na per ongeluk verwijdering ofzo) en niet na herstelling van laptop. Ik kwam wel een app tegen van Aspeaksoft Data Recovery maar dat is een betalende app.

Ik wil eerst zien of er gratis opties zijn EN of iemand ervaring heeft met die app en weet of die wel nuttig is in mijn ervaring?

Geen idee of dit relevant is:
windows 10
HP Envy laptop

Groetjes Zoé

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22

D4NG3R

kiwi

:)

Sjezus, ik ben goed blind.

[ Voor 82% gewijzigd door D4NG3R op 01-09-2022 11:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Windows houd natuurlijk niet de chrome instellingen bij, normaal gesproken krijg je bij inloggen in chrome met je google account (dat is niet het zelfde als een gmail account !) de vraag of je bookmarks e.d. wilt synchroniseren, als je dat niet hebt gedaan dan ben je ze nu kwijt.

@D4NG3R Staat er toch ? Google Chrome.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 01-09-2022 11:56 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Beste Zoé,

Welkom op Tweakers!

Was jouw Google account toevallig ingelogd en de synchronisatie actief met je account?
Zo ja dan zou je deze moeten terugzetten nadat je weer ben ingelogd op Google Chrome.

Anders zou je de locatie even kunnen opzoeken waar je Chrome geïnstalleerd stond mits niet overschreven en vervolgens deze terug kopiëren.

Kan namelijk er nu niet uithalen of je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd oid.

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Eerst McAfee er maar afgooien, in het pre-Windows tijdperk was het best een goede scanner, maar het bedrijf is al zo vaak doorverkocht dat het vandaag de dag de grootste rommel is in 'virusscannerland'.

over John McAfee maar te zwijgen

[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 01-09-2022 11:58 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik hoop dat je Chrome gesynchroniseerd was, anders wordt het een dure grap.

Gezien je de harde schijf al opnieuw geïnstalleerd hebt, vrees ik dat die sectoren allang overschreven zijn.
Als ze heel belangrijk zijn, dan wordt het diep in de buidel tasten voor een recovery met kleine hoop. Maar persoonlijk ik zeggen dat ik verlies zou nemen. ;)

Oh ja! McAfee is echt troep tegenwoordig.

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 01-09-2022 11:59 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

PD2JK schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:56:
Eerst McAfee er maar afgooien, in het pre-Windows tijdperk was het best een goede scanner, maar het bedrijf is al zo vaak doorverkocht dat het vandaag de dag de grootste rommel is in 'virusscannerland'.
Dit is wel stap 1 inderdaad :+
Lekker aan werk met ingebouwde virusscannert van Windows zelf :)

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Spacialz schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:58:
[...]

Dit is wel stap 1 inderdaad :+
Lekker aan werk met ingebouwde virusscannert van Windows zelf :)
Dit! Zelfs aan AVG of Avast zou ik niet beginnen. Zo'n pak bloatware die zelfs aan de lopende band voor BSOD's kunnen zorgen. Kaspersky zou ik helemaal van wegblijven.

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 01-09-2022 11:59 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

idd Als synchronisatie aan staat. Dan bewaard Google je gegevens.
Dat staat los van windows of het resetten daar van.

Als je nog ergens bent ingelogd met je favorieten.
Dan kan je een export maken als backup. en kan je daar goed de sync aan zetten.

Als dat niet het geval is, Dan ben je ze kwijt.
Er is geen data om te herstellen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• AW_Bos

AW_Bos

Misschien een tip: Misschien zijn er sites die je ook bezocht op je tablet of smartphone? Misschien staan die daar in de bookmarks of in de geschiedenis?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Heb je op je C: schijf misschien nog een Windows.old map? Dan kun je kijken of je op die manier je gegevens uit je oude profiel kunt halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

C:\Users\(YourUserName)\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default

Dat is de map waar de bookmarks in zouden staan. Ik neem aan dat als je Windows reset, zonder format-actie en dat enkel de app's verwijderd worden, dat deze map intact blijft. Misschien staat het in een tijdelijke directorie daar?

Ik zou er niet gek van op kijken als Chrome bij een nieuwe installatie een bestaande map netjes hernoemt.

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 01-09-2022 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

PD2JK schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:56:

over John McAfee maar te zwijgen
Ik ben het met je eens dat de virusscanner van McAfee rommel is. Maar eerlijk gezegd vind ik Norton, Eset etcetera evengrote rommel. De in windows ingebouwde virusscanner voldoet uitstekend
offtopic:
En John McAfee is dood. Maar volgens wikipedia "McAfee became the company's most vocal critic in later years, urging consumers to uninstall the company's anti-virus software, which he characterized as bloatware."

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is het nog gelukt?
Je kan je opgeslagen wachtwoorden eventueel ook online bekijken:
https://passwords.google.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:11
Bij herstellen verwijdert windows alle geïnstalleerde programma's.

Als ik mij goed herinner vraagt windows of je het veilig wilt verwijderen, dan is het nu permanent kwijt.
Als je dat niet hebt gekozen staat er wellicht een map onder C:\Windows.old of C:\Users\ waarin je oude gegevens zitten. Dat kun je nog controleren.
Pagina: 1