Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Ultrawide 1440p, 60Hz) en game/software development als primaire functie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1700 euro. Hierin ga ik er wel van uit dat onderstaande 2 onderdelen meegenomen worden. Ik bouw de PC zelf, naast mijn bestaande PC. De bestaande PC gaat pas weg als de nieuwe PC volledig up and running is. Het geld wat hieruit verdient wordt, is niet meegenomen in de berekening.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naar wat ik in BBG's en Youtube videos zie, zouden de onderstaande onderdelen heel goed mee kunnen naar de nieuwe PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alhoewel ik vermoed dat ik ook al heel ver kom met het vervangen van de GPU van mijn huidige PC, wil ik toch voor een nieuwe PC gaan kijken. De PC moet zo'n 5 jaar mee kunnen. Ik wil liever niet de PSU, CPU en moederbord vervangen in die periode. Wel eventueel de GPU indien binnen 2 a 3 jaar wanneer betere/goedkopere modelen beschikbaar zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken, kwaliteit boven kwantiteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte is niet van belang. Ik ben totaal niet van de RGB. Ik zoek een balans tussen koeling en geluid, maar het is niet erg als er iets meer lawaai is als dat de koeling flink verbeterd.
Ga je overklokken?
Default instellingen. Ben niet van het overklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
De build hieronder is tot stand gekomen met behulp van de laatste 2 desktop BBG's en met daarin enkele upgrades. Ik ben vooral benieuwd naar feedback van mede tweakers. Ik heb express een wat hogere voeding gekozen mocht ik binnen 2 jaar een betere/zwaarde GPU willen inzetten.
Gamen (Ultrawide 1440p, 60Hz) en game/software development als primaire functie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1700 euro. Hierin ga ik er wel van uit dat onderstaande 2 onderdelen meegenomen worden. Ik bouw de PC zelf, naast mijn bestaande PC. De bestaande PC gaat pas weg als de nieuwe PC volledig up and running is. Het geld wat hieruit verdient wordt, is niet meegenomen in de berekening.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naar wat ik in BBG's en Youtube videos zie, zouden de onderstaande onderdelen heel goed mee kunnen naar de nieuwe PC.
- RAM: 32 GB ( 4 X 8 ) Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
- SSD: M.2 - Samsung 970 Evo Plus 1TB
# | Category | Product |
1 | Processors | Intel Core i7-6700K Boxed |
1 | Moederborden | Asus Z170 PRO GAMING |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G |
1 | Behuizingen | Sharkoon BW9000-V (Closed) Zwart |
1 | Monitoren | Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 3 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 550 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alhoewel ik vermoed dat ik ook al heel ver kom met het vervangen van de GPU van mijn huidige PC, wil ik toch voor een nieuwe PC gaan kijken. De PC moet zo'n 5 jaar mee kunnen. Ik wil liever niet de PSU, CPU en moederbord vervangen in die periode. Wel eventueel de GPU indien binnen 2 a 3 jaar wanneer betere/goedkopere modelen beschikbaar zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken, kwaliteit boven kwantiteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte is niet van belang. Ik ben totaal niet van de RGB. Ik zoek een balans tussen koeling en geluid, maar het is niet erg als er iets meer lawaai is als dat de koeling flink verbeterd.
Ga je overklokken?
Default instellingen. Ben niet van het overklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
De build hieronder is tot stand gekomen met behulp van de laatste 2 desktop BBG's en met daarin enkele upgrades. Ik ben vooral benieuwd naar feedback van mede tweakers. Ik heb express een wat hogere voeding gekozen mocht ik binnen 2 jaar een betere/zwaarde GPU willen inzetten.
- Zijn er onderdelen overkill of sla ik ergens compleet de plank mis?
- Met zowel Ryzen en Nvidia die bijna met nieuwe generatie CPU en GPU komen, is het de moeite waard om nog even te wachten?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 336,06 | € 336,06 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 109,- | € 109,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6800 XT Gaming OC | € 887,17 | € 887,17 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Black Solid | € 127,66 | € 127,66 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro TR4 | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 140,50 | € 140,50 |
Totaal | € 1.670,34 |