Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• annestweak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-11 21:04
Goedemorgen,

ik ben begonnen om de warmtepomp na te lopen voor de komende maanden.
wat mij opvalt is dat het water dat de vloerverwarming ingaat, koud blijft.

alles is goed ontlucht (leidingen zelfs los gehad om te kijken of er wel water uitkomt), de wilcopomp werkt goed, de dikke koperen leiding die de elga ingaat is 55 graden warm (ik heb er een extra thermometer opzitten)

maar de warmtewisselaar (het ding waar de 55 graden ingaat) blijft koud
de temperatuur van het water wat daaruit komt is 25 (ook gemeten met extra thermometer) graden!

toch lucht? warmtewisselaar stuk?
ik heb geen idee, weet iemand nog iets waarmee ik het hopelijk kan verhelpen?

b.v.d. Anne

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Beide kanten van een warmtewisselaar hebben een pomp nodig die draait. Wellicht is het nu warm genoeg in huis, en draait die kant niet? Ook kan het zijn dat de overtemperatuur van de vloerverwarmingsverdeler dicht gaat omdat het daar ook warm genoeg is.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• annestweak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-11 21:04
bedankt voor je reactie,

de pomp beneden bij de vloerverwarming stond idd uit, die heb ik nu aangezet.
morgen ga ik hopelijk zien dat het goed werkt.

ik wist dat niet van de pomp aan beide kanten, ik wilde juist de warmtepomp alleen voor de vloerverwarming gebruiken en en dan de verdeler pomploos maken.