Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zone-regeling stadsverwarming i.c.m. airco/HomeAssistant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-11 15:16
Deze winter wil ik mijn huis zoveel mogelijk verwarmen met de aanwezige airco's. Primair zal dit van toepassing zijn op de woonkamer. In principe moet de airco dit kunnen trekken. Als het te koud buiten is, kan ik altijd de stadsverwarming bijschakelen.

Omdat de thermostaat voor de stadsverwarming in de woonkamer zit, zal dit er ook voor zorgen dat de radiator in de gang (BG) en de badkamer niet aan gaat (woonkamer is immers 'warm' door de airco, dus klep stadsverwarming gaat niet open).

Ik moet dus eigenlijk iets hebben dat op basis van tijd/temperatuur de radiator in de badkamer/gang open zet EN de klep van de stadsverwarming open kan sturen. Overal zitten nu thermostaatkranen, dus aansluiten is het probleem niet.

Het hebben van een fysieke thermostaat in de woonkamer vind ik niet (meer) belangrijk. Op zich kan ik dan een eenvoudige slimme radiatorknop plaatsen en de klep van de stadsverwarming open laten staan, maar dan heb ik nog steeds flow naar mijn onderverdelers als ik geen warmtevraag heb. Dan gaat er dus energie verloren.

Nu kom ik zone-regelingen tegen van Tado, Netatmo en Eve. Op zich is dat allemaal duidelijk, maar hoe laat ik dat samenwerken met de klep van mijn stadsverwarming? Daarnaast vind ik het belangrijk dat ik de boel kan bedienen via HomeAssistant.

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS