Een gtx 960 2gb of 2x hd 5770 in crossfire?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jaydpro
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-07-2023
Mijn vraag
...wat is uiteindelijk sneller/wat zijn de voordelen of nadelen van elke kaart ten opzichte van de andere?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...fx 8120 4,7ghz 8 core met noctua nh d-15 koeler
Gtx 960 met accelero koeler
20gb ddr3 ram 1333mhz
Ong anderhalve tb aan hdd
265gb m.2 ssd
Ga-970-gaming moederbord
620watt voeding
Nzxt kast

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik had wel gezien dat sommige dingen beter zijn zoals de memory bandwidth maar verder kon ik niks vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:41
HD5770 heeft 1GB VRAM wat 1GB blijft met CF. GTX 960 heeft 2GB dus dat heeft al de voorkeur. Daarbij is er alleen nog maar een legacy driver voor de HD5770 en is CF (en SLI) zo dood als een pier. Dan voel je vast aan wat ik ga adviseren.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Ee 5770 is een midrange kaart uit 2010, de 960 is een flinke stap nieuwer en sneller en krijgt nog driver updates, de 5770 al jaren niet meer dus geen crossfire profielen niks.

De 960 wint dus heel ruim.

I reject your reality and substitute my own

• Jaydpro
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-07-2023
Ok

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:30

Nemesizz

Untouchable

Wat hun zeggen, en bovendien, 2e 16x slot draait maar op 4x maximaal, dus al had het gewerkt, was de ervaring belabberd (wat veel voorkwam bij Crossfire setups).

Nvidia had bij SLI de harde eis dat beide sloten minimaal op 8x moesten draaien, Crossfire had dat niet, dus lijkt in eerste instantie dan plots interessanter (werkte op alle borden met 2 '16x' sloten), maar heel vaak was het 2e 16x slot maar met 4 lanes en ook nog eens via de southbridge chipset wat het ding erg traag maakte.

Dan kon je in synthetische benchmarks hogere scores halen, de ervaring was dan echter belabberd omdat je frametimes enorm slecht waren.

Ik zie ook dat je moederbord een zogenaamde 'Killer Nic' heeft (netwerkchip), zorg dat je daar alleen de driver van installeert en niet de andere software, die dingen zijn enorm berucht vanwege memoryleaks (loopt je RAM uiteindelijk vol, en crashed de PC vaak).

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Om mijzelf maar te quoten uit je vorige topic:
br00ky schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:08:
Elke euro die je nog in dit platform stopt is er 1 te veel. SLI CFx is dood en dit platform is dood.

Zonder te weten wat je ermee wilt, niet aan beginnen.
Pagina: 1