US Blaster 5.1 (oud) - werking?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkarcharon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2024
Mijn vraag
dag allemaal, ooit heb ik een 5.1 setje gekregen van een vriend. Deze heb ik aangesloten door alle inputs samen te voegen naar 1x 3.5mm, verbazingwekkend genoeg werkte dat, echter viel de speaker regelmatig uit. Nu wilt hij niet aan gaan (denk, probeer het toch eens zoals vroeger)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Alleen de kabels die ik heb om alle tweeters op de sub aan te sluiten

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
zie bovenstaand. Wel heb ik al op tweakers een relevant topic gevonden van 2002, waar ze ook over US blaster praten, maar ik kwam er (ook met de doorverwijzingen) niet wijs uit, moet ik een Desktop met geluidskaart hebben?
Helaas gebruik ik uitsluitend een laptop tegenwoordig, maar ik wilde deze toch nog eens werkend krijgen.

Mijn vraag als geïnteresseerde tweaker, maar zeker geen expert:
In simpele termen: hoe kan ik testen of hij nog werkt, of hoe kan ik testen wat er kapot is (heb een multimeter en ben bereid om het plaatje eraf te schroeven).

Maar voornamelijk: hoe krijg ik dit ding werkend, wat heb ik nodig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTN2q1AxG57Lv_N3L4_9X3WwCIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBPcgcRpeAk8VD4TpHEQaXCg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcwoMfz1-Kdwp4JAy1vfmOp8AtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QUN9yjT6eO3LRYfTS0vOC4z6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Pv3MtSR_9S0EPuGvnRSRzCAt0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFAnd6WjMReClkenfDiTvh1I.jpg?f=fotoalbum_large

Spartans never die, they just go missing in action

Alle reacties

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dan zou ik beginnen met doormeten van de hoofdzekering. Die zit onder de stroomstekkeringang zo te zien.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:56

FeaR

In GoT we trust

Darkarcharon schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 23:47:
Helaas gebruik ik uitsluitend een laptop tegenwoordig, maar ik wilde deze toch nog eens werkend krijgen.
Voor mocht je de 5.1 set technisch werkend hebben, zoek op een term als "USB sound card surround analog out". Dat is wat je zoekt: een USB geluidskaart, aangezien een laptop in 99% van de gevallen niet de 3 x 3,5mm jack out heeft die je nodig hebt om deze set als deze aan te sturen. Vanaf 3,5mm jack dan nog wel drie kabels halen die van 3,5mm jack naar RCA gaan om tot de zes maal RCA te komen die de US Blaster als input verwacht. Of een USB met RCA out, dan heb je RCA-RCA kabels. Dan zou je echt surround moeten krijgen. Puur voor testen kan je inderdaad alle inputs samenvoegen maar dan heb je stereo over vijf speakers en geen surround waar deze set voor is gemaakt. Andere optie is natuurlijk de center en rear speakers niet aansluiten en met één 3,5mm jack voor alleen stereo gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 01-09-2022 08:08 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Darkarcharon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2024
Dank voor de hulp!

Zal vandaag of in 't weekend eens meten.

Andere vraag, wellicht wil ik deze sub ombouwen naar eentje voor in de auto, is dat mogelijk?

Wellicht hoort dit bij een ander topic, maar ik vraag me af wat ik nodig heb. Uiteraard ben ik ook al aan het googlen!

Spartans never die, they just go missing in action

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ombouw zou ik niet aan beginnen. Die kast zit er niet voor niks om en die versterker er niet voor niks in.
Gezien je vraagstelling zie ik je de huidige actieve sub niet ombouw naar een 12v voeding. Nofi :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:13
Darkarcharon schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:01:
Dank voor de hulp!

Andere vraag, wellicht wil ik deze sub ombouwen naar eentje voor in de auto, is dat mogelijk?

Wellicht hoort dit bij een ander topic, maar ik vraag me af wat ik nodig heb. Uiteraard ben ik ook al aan het googlen!
Alles is mogelijk. Is het handig? Nee. Gaat het goed klinken? Waarschijnlijk ook niet.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1