Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Steam beschuldigt me van chargeback

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lazerus
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 13:05
Beste tweakers,

Onlangs ben ik door Steam beschuldigd van een 'chargeback' en menen ze dat er een 'dispute' is. Ik moest letterlijk opzoeken wat een chargeback is want ik had geen idee.

Ik koop al mijn spellen met iDeal, en heb nog nooit een credit card gebruikt om spellen te kopen. Bij informatie over iDeal wordt vermeld dat een chargeback niet mogelijk is.

Op hoofdlijnen wat er is gebeurd:
- Op 18 aug koop ik 2 spellen
- Ik doe een refund request voor 1 van de 2 spellen
- Op 22 aug krijg ik de refund terugbetaald
- Op 30 aug ontvang ik plots een alert over een 'dispute' op het andere niet-refunded spel en word ik beticht van een chargeback

Volgens mij is dit helemaal niet mogelijk, in ieder geval niet met iDeal? Steam support geeft aan dat ik contact moet opnemen met iDeal, zodat de kosten opnieuw in rekening kunnen worden gebracht voor spel 2. Hiervoor heb ik echter gewoon betaald. In de tussentijd heb ik een 'flagged' account.

Ik heb het idee dat het issue bij Steam ligt maar dat ik tegen een gigantisch bedrijf sta te roepen en in een 'computer says no' situatie terecht ben gekomen. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? En zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost? Of hebben jullie ander advies?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je het hele bedrag teruggekregen zoals op de factuur van 18-8? Waren de games een combi-deal (en waren ze apart gekocht duurder?)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Lazerus
MAX3400 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:56:
Heb je het hele bedrag teruggekregen zoals op de factuur van 18-8? Waren de games een combi-deal (en waren ze apart gekocht duurder?)?
Ik heb enkel het deel van het refunded spel teruggestort gekregen. Het was geen combi deal. Wel waren beide games in de aanbieding.

• Lazerus
Probleem is inmiddels opgelost, de oorzaak lag bij Steam.