Vocht onder verlijmde pvc vloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sembolino
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-09-2022
Mijn vraag
Sinds een jaar merk ik dat er bollingen ontstaan in mijn 2 jaar oude pvc vloer. Dit ligt op de scheiding oude fundering en uitbouw. Er is een plak pvc uitgehaald en kwam met egaline en al los. Er werd een flink percentage vocht gemeten. Onder het bestaande deel van de woning zit een kruipruimte maar onder de uitbouw niet. Er lopen ook geen leidingen daar waar het vochtig is. Iemand een idee waar dat vocht vandaag zou kunnen komen ?
Kruipruimte is droog wel condens op de leidingen.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:05
In welk deel heb je een vocht percentage gemeten?

Optrekkend vocht vanuit de kruipruimte?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:34
Gooi er even wat foto’s bij want op deze manier is er natuurlijk geen beginnen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:49
Sembolino schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:02:
[...]
Kruipruimte is droog wel condens op de leidingen.
...
Dus niet droog. Bij mij was de kruipruimte in de zomer ook altijd droog, maar dan in de winter een stuk minder. Ik zou dat dan toch even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sembolino
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhTrnVoZNbgqjzXuXV9hBNfs2dg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8VlDV3MtPCrwbH1Ggxj0lKui.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRJ6IfhSkOPZ-jn6CEHsAv8Zb4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMci8tuUclky27rf3NomO5tI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sembolino
Vocht is gemeten onder de plak pvc die eruit is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sembolino
Nog een kleine toevoeging uitbouw is ook 2 jaar oud. De vloer is ongeveer 2 maanden na de uitbouw geplakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:05
Maar nog steeds geen duidelijkheid.

Meet eens vochtgehalte van je uitbouw en van je originele gedeelte. Zijn beide even vochtig?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sembolino
Helaas heb ik zelf geen vochtmeter voor de vloer. Morgen komt er iemand in de kruipruimte kijken en een uitgebreide vochtmeting doen, zodat ik hopelijk eea kan uitsluiten. Ik was vooral benieuwd of iemand een soortgelijk iets heeft meegemaakt of gehoord ! Ben namelijk als de dood dat mijn vloer eraan gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:11
Onder onze pvc vloer heeft de vloerenlegger een waterdichte coating gesmeerd, om dit te voorkomen. In de offerte leek het een optie, maar was niet bespreekbaar. Zonder deze coating ging hij niet leggen. Vraag eens aan het bedrijf dat de vloer heeft gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sembolino
Dat is nog een goeie om achteraan te gaan. Heb ergens gelezen dat vocht ook niet kan verdampen onder een plak pvc dus misschien dat het al die tijd al broeit. Dus die coating is eroverheen gegaan nu egaliseren als ik het goed begrijp ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:46
Bij een kennis van ons is idd ook een dampdichte coating gebruikt onder de pvc.
Bij ons niet (zelfde vloerenlegger) omdat wij in onze kruipruimte een dampdichte folie op de bodem hebben en er verder geen water staat.

Kan dus vocht uit je kruipruimte zijn, op te lossen door een bodemfolie en zorgen voor voldoende ventilatie.
Andere optie, als je zeker weet dat er geen leidingen op de vochtige plek zitten, is optrekkend vocht in het beton van je uitbouw.
Heb je hier wellicht een bouwtekening van?
Wellicht is de aansluiting tussen bestaande bouw en aanbouw wel een koudebrug, waar nu in de zomer warme vochtige lucht condenseert en optrekt tot onder je pvc.

[ Voor 13% gewijzigd door pentaw1nz op 31-08-2022 21:03 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamaraeijk
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik probeer het ook nog even via deze weg… welk type vloer is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanditJob
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 04-09-2024
Hallo Sembolino,

Bij mij exact hetzelfde aan de hand; over de gehele breedte grens bestaande bouw en uitbouw loslatende egaline. Geen leidingen op of in de buurt, kruipruimte staat niet onder water, wel vochtige. De oude spouwmuur bestaat uit een grijze baksteen, in de kruipruimte goed te benaderen.

Heb jij de oorzaak kunnen vinden? Wellicht in de kruipruimte een vochtwerende verf/coating aanbrengen?
Pagina: 1