Onweer van gisteren

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
Sinds het onweer van gisteren, wat ik trouwens heb opgenomen met mijn webcam gebeuren er vage dingen hiero.

Tijdens de opnamen, zag ik mij scherm flikkeren, het videoproggie vertoonde rare dingen zoals oppeens bep functies uitvoeren zoals album pics laten zien etc..

Ik heb ook het gevoel dat er nu nog wat aan de hand is met me pc, omdat ie sindsdien vreemde muiscursoren laat zien.
Explorer crasht op de haverklap.

Kan het zijn dat het onweer mijn pc heeft beschadigd ergens?
Ik heb geen aarde in het stopcontact maar wel mijn pc kast vastgebonden aan de verwarming met een koperdraadje.

onweer videootje voor de liefhebberz:
http://home.hetnet.nl/~freakangel/onweer.rar

McFraGG de gekste !!

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36

Jox444

Honestly....

Als er echt een gigantische onweersbui zou het magnetisch veld van de aarde zo kunnen veranderen dat het sommige delen van je computer beschadigd worden. (Discovery B-) )

Het is FRIET!

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Dat ie op dat moment vreemd ging doen zou op zich wel kunnen, maar dat hij nu vastloopt e.d. lijkt me toch niet echt door het onweer te kunnen komen. Dan zou eerder je pc helemaal kapot zijn.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

Klippy

Still Game

Vreed filmpje, mis alleen geluid :)

Van je PC weer ik ook niet zo snel.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• JnX
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Op maandag 27 augustus 2001 17:40 schreef Jox444 het volgende:
Als er echt een gigantische onweersbui zou het magnetisch veld van de aarde zo kunnen veranderen dat het sommige delen van je computer beschadigd worden. (Discovery B-) )
Dat zou idd die rare dingen met je pc kunnen veroorzaken, maar niet het vastlopen van de explorer, lijkt mij.

(Door die magnetische velden zou je pc een beetje kunnen gaan flippen bedoel ik dan eej, hoeft volgens mij niet altijd iets te beschadigen dan)

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 17:35 schreef RaR het volgende:

Ik heb geen aarde in het stopcontact maar wel mijn pc kast vastgebonden aan de verwarming met een koperdraadje.
Mij is vertelt dat dat erg slecht is >:)

(post 800 :) )

Verwijderd

Misschien was er door het onweer een magnetisch veld gecreerd en draaide jouw fan op je heatsink daar door in de tegengestelde richting en kreeg jou procje het te warm waar door deze beschadigd is.

LoL.. maar misschien even herstarten en klaar ben je :)

• Mathizsias
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Kep iemands pc gezien na bliksem inslag, man ow man als daar je pIII 2Ghz inzat was je niet blij geweest hij kon zo alles weggooien.

Maarja dan is er nog altijd de verzekering >:)

Ja mijn unieke jvc camcorder die ook op mn cpu zat explodeerde en daar is niks meer van over en dan komt er nog bij... >:)

Verwijderd

even een tippie als de boel daadwerkelijk kapot is, kijk even of je (of je ouders) voor onweer enzo verzekerd is, laat de schade dan taxeren door een gecertificeerd reparateur, en probeer geld terug te krijgen, hierin zijn de meeste verzekeringsmaatschappijen erg makkelijk.

greetZzZ 8-)

• Mathizsias
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Op maandag 27 augustus 2001 17:55 schreef double_j_wicked het volgende:
even een tippie als de boel daadwerkelijk kapot is, kijk even of je (of je ouders) voor onweer enzo verzekerd is, laat de schade dan taxeren door een gecertificeerd reparateur, en probeer geld terug te krijgen, hierin zijn de meeste verzekeringsmaatschappijen erg makkelijk.

greetZzZ 8-)
Ookal zo EVIL >:) B-)

• Redboost
  • Laatst online: 23-11-2024
Als de bliksem ergens is ingeslagen in de buurt, of op een electriciteitsmast, dan kan er een behoorlijke piekspanning ontstaan op 't lichtnet, en dat kan wat schade hebben veroorzaakt aan je mobo..??

Verwijderd

geheugen is toch ook HEEL gevoelig?!

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik vind mijn filmpje veel toffer >:)

http://www.elivagar.org/dreeke/vette_knal.avi

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 18:22 schreef dreeke het volgende:

Ziet er zeer cool uit!!

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• McFreak

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter

Ja zekers wel vet !!
Sorry dat er geen geluid bij zit want mijn mic is verrot (draadbreuk)

Tijdens het maken van die film gig me pc echt gek tekeer, daarom vroeg ik me af of er hier en daar misschien kleine dingetjes in de cpu oid zijn aangetast..

Ik kijk het nog wel ff aan... binnenkort toch nieuwe CPU (Athlon 1400 B-))

McFraGG de gekste !!

• handige_harrie
  • Laatst online: 20:52

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Zeg mij eens ff waarom ik bij wm player (6 of 7) alleen zo'n stomme standaard-animatie krijg als ik dat filmpje (ook bij 'Driven' trouwens) afspeel? Andere DivXen doen het prima

• McFreak

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
Misschien heb je niet de goeie coding plugin erin zitten ..

kweenie

McFraGG de gekste !!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ja maar bij mij is het zo dat mpayer de juiste codec meteen downed als ie iets tegenkomt wat ie niet ondersteunt. Maar bij de 2 genoemde filmpjes werkt dat dus blijkbaar niet.

Met welke speler bekijken jullie het 'vette knal' filmpje dan?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:56

Yucko

One clown to rule them all !

windows media player 6.01.nogwat en DivX 3.11 ;-) codec

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

onweer videootje voor de liefhebberz:
http://home.hetnet.nl/~freakangel/onweer.rar
ohh die heb ik ook zat gemaakt maar neem aan dat niemand zin heeft om ff 350 mb te downloaden is dv kwalitijd :)

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
sure, bring it on, ken ik Sonera treiteren

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 20:34 schreef Sephiroth het volgende:
sure, bring it on, ken ik Sonera treiteren
hihih is wel op dv kwalitijd he dus 756x580 ofzo dus niet zoals dat bagger videotje van hier boven wat met de webcam is opgenomen

Verwijderd

heb hem maar iets kleiner gemaakt en alles ertussen uit geknipt is nu nog 16 mb request op icq als je hem wilt deze is lekker duidelijk en staan hele vette flitsen op

Verwijderd

Ik heb hier ook last van het onweer gehad. Ik zat gisteravond met m'n vriendin nog even op het overdekt terras achter het huis een beetje te praten, en opeens een ontzettende harde knal (zo'n zware knal nog noooit meegemaakt, de ramen trilden als een gek) en een lichtflits dat ik zelfs bijna van m'n stoel donderde. Bleek hier dus zo'n 20 meter vandaan te zijn ingeslagen.
Maar dus naar de pc's toegelopen (die nog aan stonden |:( ). eerste die ik zag (mijn oude P120) deed het nog perfect. toen naar de Aptiva... Black screen... Wist dus niet of auto. uitschakelen van de monitor aanstond, dus een beetje met m'n muis heen en weer.. niks... kijk naar m'n toestenbord... numlock, capslock en de scrolllock bleven maar flikkeren... en niks reageerde...
Er bleef dus niks anders over dan de pc maar te resetten.
Ik dus maar hopen dat er niks kapot was, en waarempel... Windows werd gewoon opgestart... maar toen moest ik de datum en tijd opnieuw instellen (stond opeens op 1980) en toen begon Windows met: Nieuwe hardware.. bla bla.. USB controller...
Ik dus connectie proberen te maken met internet (heb een Eumex 504 Modem USB..)... *ping*. geen toon... :( Dus de telefoon gecheckt.. die werkte goed... Toen met de oude bak via zijn normale ISDN kaart op het internet (zit ook een optie op de Eumax modem waar je meerdere "telefoonstekkertjes" kunt inpluggen) en geen problemen met het verbinden... :?

Ik heb toen de klantenservice van T-online gebeld (zit hier namelijk in Duitsland voor m'n werk) en krijg overmorgen een nieuwe modem van T-online... Die gozer vertelde mij dat de USB controller in die Eumax nogal gevoelig is voor stroomstoten... maar dat de rest daarom nog wel kan werken...

Ok, maar das dus opgelost.. maar nu komt het andere probleem, de USB op m'n pc doet het ook niet meer |:(... (nou een van de twee doet het niet... degene die aangesloten was op de modem).
In het hardware profiel staat dat de USB controller een onbekend apparaat is. Ook met het bijwerken van de stuurprogramma's doet ie niks. (blijft dus een kruisje doorheen staan zodra hij eropnieuw instaat).
Het rare is, dat ik op mijn andere USB poort een scanner heb aangesloten, maar die doet het nog wel.
Maar als ik die omsteek naar de usb poort waar de modem op zat, krijg ik een foutmelding... (scanner not found)... (ook na opnieuw opstarten etc.) dus of de poort is kaduuk, of de drivers kloppen niet.. (voorheen deed hij het altijd goed, dus ik neem aan dat de poort kapot is)
(modem doet het btw. ook niet als ik hem op de "goede" usb poort aansluit, dus die gozer van T-online heeft denk ik wel gelijk...)

Maar weet iemand hoe ik dit USB probleem van de pc kan oplossen? En als ik er een USB controller bij inzet, kan ik die "kapotte" USB poort gewoon laten zitten? (zonder elke keer "nieuwe hardware gevonden bla.bla te krijgen?)...
Alvast bedankt... :)

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

offtopic.... :Y)

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• FireSNAKE
  • Laatst online: 04-08 06:21
hmmmm, ik had gisteren ook zo iets vaags, ik bootte en mijn Promise Ultra100 TX2 begon me tcoh een potje vaag te doen: bios kwam niet meer in beeld en je zag alleen een cursortje heen en weer gaan heel snel, ff bios gereset en allemaal stroomtruukjes gedaan ensouw: hetzlefde. Is wel zo dat in die tijd hij een keer wist te booten daarna niet meer. Heb hem maar wat gewrigt en replaced, en nu doet ie het gelukkig weer. Owja mn LT Winmodem deed ook een zwaar potje vreemd allemaal wierde tonen ensouw kwamen uit dat ding. Maarja nu doet alles het gelukkig nog goed :)

• LauPro
  • Laatst online: 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

mmm, deze verhalen heb ik wel vaker gehoord... Ik denk dat ik is vaker m'n pc uitzet bij onweer. En ik zou is kijken hoe duur het is om (zelf) een bliksemafleider te plaatsen!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• McFreak

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 20:37 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

hihih is wel op dv kwalitijd he dus 756x580 ofzo dus niet zoals dat bagger videotje van hier boven wat met de webcam is opgenomen
Okeeeeeeeeeeeeeeeee

Altijd baas boven baas !!!!!!! ;)

McFraGG de gekste !!

• tita_tovenaar
  • Laatst online: 01-08 13:01
Ik had mooi op tijd de stekkers er uitgetrokken :),liever een paar uur niet achter dit ding dan een doorgebrande pc.
De bliksem was hier in de buurt ook ingeslagen en de aardlek sloeg er gelijk uit.

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

ack! lag te pitten, hoorde wat gedonder enzo buiten... openeens super harde knal... ikke uit bed gestapt, stekkers eruit.. meteen weer naar men nest gegaan :z

edit: was trouwens rond 4 uur.... cant remember

• McFreak

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
BTW.. wat ik me ook nog afvroeg:
Kan mijn pc(alles bij elkaar) bliksembollen aantrekken??

Ik zit nml vlak voor het raam >:)

McFraGG de gekste !!

• Solarsparc
  • Laatst online: 17:36
Een bliksemafleider zal niet helpen, sterker nog, dit is alleen maar gevaarlijker aangezien zo'n ding bliksem aantrekt. Dit is leuk voor mensen zodat die niet geraakt worden, maar de meeste schade wordt aangericht door pieken in het spanningsnet die door nabije blikseminslagen worden veroorzaakt. Een bliksemafleider zal daardoor de inslag dichter naar je toe halen zodat de piek groter wordt.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Of je neemt een UPS zoals ik.
Geen last van piekspanningen en als de stroom uitvalt gewoon door kunnen gaan met GoT :)

Niet?
[Specs]

• THIJZEL
  • Niet online
ja ik heb het ook meegemaakt ineens hielt me server er mee op :( :(

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Er is trouwens een topic geweest over brandgevaar met pc's:

[topic=199103/1/25]

Misschien wel interesant

Verwijderd

Sinds het onweer van gisteren, wat ik trouwens heb opgenomen met mijn webcam gebeuren er vage dingen hiero.

Tijdens de opnamen, zag ik mij scherm flikkeren, het videoproggie vertoonde rare dingen zoals oppeens bep functies uitvoeren zoals album pics laten zien etc..

bla bla bla
Ik heb ongeveer ook iets wat volgens mij ook door het onweer van gister komt nu als ik mijn pc uit doe komt er een raar geluid uit mun boxen gister had ik poeter nog aan terwijl het aan het donderen was en toen kwam er een harde klap toen deed ik de pc uit en sinds dien heb ik dat rare geluid niet echt storend maar toch raar :P :?

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:41
Op maandag 27 augustus 2001 23:34 schreef SiGNe het volgende:
Of je neemt een UPS zoals ik.
Geen last van piekspanningen en als de stroom uitvalt gewoon door kunnen gaan met GoT :)
Tot de bliksem inslaat op je telefoonlijn c.q. kabel-TV-lijn. Lijkt me ook niet echt lekker voor je pc.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 20:01
ik trek altijd m'n voedingskabel uit me bak als het onweert,
meestal heb ik geen problemen, maar een vriend van mij heeft eens een keer z'n moederbord bij het schroot kunnen gooien door onweer...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn PC is tijdens dat heftig onweer spontaan aan gesprongen. :?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op dinsdag 28 augustus 2001 11:47 schreef jooers het volgende:
ik trek altijd m'n voedingskabel uit me bak als het onweert...
Prima maar trek dan ook gelijk de telefoonlijn of de (kabeli-net)netwerkkabel uit, want dat geleid de stroom ook naar je peecee. Spreek uit ervaring, kennissen hadden dit, maar bij hen was alleen de voeding kapot gelukkig.

Je kabelmodem uittrekken (coax en voeding) is trouwens ook wel handig. Daar weet Atgast alles van :P

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 13:19 schreef pven het volgende:
staat in je bios waarschijnlijk 'wake on modem activity' aan.

• Solarsparc
  • Laatst online: 17:36
Mijn kabelmodempje is onlangs ook door de bliksem naar de bliksem geholpen. De rest van m'n setup bleef gelukkig heel en de modem werd gratis vervangen.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Op dinsdag 28 augustus 2001 11:44 schreef Coffeemonster het volgende:

[..]

Tot de bliksem inslaat op je telefoonlijn c.q. kabel-TV-lijn. Lijkt me ook niet echt lekker voor je pc.
Glasvezel geleid stroom alleen weer zo slecht :)

Niet?
[Specs]

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op dinsdag 28 augustus 2001 13:19 schreef pven het volgende:
De stekker zat dus nog in het stopcontact, foei! :o

Verwijderd

Vaak kunnen HD's een tik oplopen zo heb ik laatst nog 5 pc's ter rep. thuis gehad.

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 17:40 schreef Jox444 het volgende:
Bedoel je niet toevallig dat de bliksem tijdens en inslag een gigantisch magnetisch veld opwekt dat een vernietigende invloed heeft?
(menig huishouden is aan zoiets een TV kwijtgeraakt)
Maar toch niet een aard-magnetischveld?

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 22:54 schreef RaR het volgende:
BTW.. wat ik me ook nog afvroeg:
Kan mijn pc(alles bij elkaar) bliksembollen aantrekken??

Ik zit nml vlak voor het raam >:)
Neuh. je verwarming is veel interessanter, beter geaard.
Daarbij is je het dak meestal nog hoger, en dus aantrekkelijker.

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 22:54 schreef Solarsparc het volgende:
Een bliksemafleider zal niet helpen, sterker nog, dit is alleen maar gevaarlijker aangezien zo'n ding bliksem aantrekt. Dit is leuk voor mensen zodat die niet geraakt worden, maar de meeste schade wordt aangericht door pieken in het spanningsnet die door nabije blikseminslagen worden veroorzaakt. Een bliksemafleider zal daardoor de inslag dichter naar je toe halen zodat de piek groter wordt.
Maar een bliksem afleider zal ook de ontlading direct de grond in sturen, ipv via de electriciteitskabels.

Oh, en de bliksem wordt niet aangetrokken, hij geeft voorkeur. Een bliksemafleider is 'handiger' om op in te slaan dan een boom, dus kiest de bliksem de afleider.
Trek je de aardleiding uit de grond dan vind de bliksem dat ding ook niet meer interessant.

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 15:03 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Glasvezel geleid stroom alleen weer zo slecht :)
... maar glasvezel kijkt zo moeilijk TV :)
En er zit overal vast wel een metalen kabel tussen om de glasvezel kabels mee door de buizen te trekken....

• smvs
  • Niet online
onweer: hier op texel vaak halve straten die een opgeblazen pc hebben, ofwel: dikke handel !
Pagina: 1