Ik heb hier ook last van het onweer gehad. Ik zat gisteravond met m'n vriendin nog even op het overdekt terras achter het huis een beetje te praten, en opeens een ontzettende harde knal (zo'n zware knal nog noooit meegemaakt, de ramen trilden als een gek) en een lichtflits dat ik zelfs bijna van m'n stoel donderde. Bleek hier dus zo'n 20 meter vandaan te zijn ingeslagen.
Maar dus naar de pc's toegelopen (die nog aan stonden

). eerste die ik zag (mijn oude P120) deed het nog perfect. toen naar de Aptiva... Black screen... Wist dus niet of auto. uitschakelen van de monitor aanstond, dus een beetje met m'n muis heen en weer.. niks... kijk naar m'n toestenbord... numlock, capslock en de scrolllock bleven maar flikkeren... en niks reageerde...
Er bleef dus niks anders over dan de pc maar te resetten.
Ik dus maar hopen dat er niks kapot was, en waarempel... Windows werd gewoon opgestart... maar toen moest ik de datum en tijd opnieuw instellen (stond opeens op 1980) en toen begon Windows met: Nieuwe hardware.. bla bla.. USB controller...
Ik dus connectie proberen te maken met internet (heb een Eumex 504 Modem USB..)... *ping*. geen toon...

Dus de telefoon gecheckt.. die werkte goed... Toen met de oude bak via zijn normale ISDN kaart op het internet (zit ook een optie op de Eumax modem waar je meerdere "telefoonstekkertjes" kunt inpluggen) en geen problemen met het verbinden...
Ik heb toen de klantenservice van T-online gebeld (zit hier namelijk in Duitsland voor m'n werk) en krijg overmorgen een nieuwe modem van T-online... Die gozer vertelde mij dat de USB controller in die Eumax nogal gevoelig is voor stroomstoten... maar dat de rest daarom nog wel kan werken...
Ok, maar das dus opgelost.. maar nu komt het andere probleem, de USB op m'n pc doet het ook niet meer

... (nou een van de twee doet het niet... degene die aangesloten was op de modem).
In het hardware profiel staat dat de USB controller een onbekend apparaat is. Ook met het bijwerken van de stuurprogramma's doet ie niks. (blijft dus een kruisje doorheen staan zodra hij eropnieuw instaat).
Het rare is, dat ik op mijn andere USB poort een scanner heb aangesloten, maar die doet het nog wel.
Maar als ik die omsteek naar de usb poort waar de modem op zat, krijg ik een foutmelding... (scanner not found)... (ook na opnieuw opstarten etc.) dus of de poort is kaduuk, of de drivers kloppen niet.. (voorheen deed hij het altijd goed, dus ik neem aan dat de poort kapot is)
(modem doet het btw. ook niet als ik hem op de "goede" usb poort aansluit, dus die gozer van T-online heeft denk ik wel gelijk...)
Maar weet iemand hoe ik dit USB probleem van de pc kan oplossen? En als ik er een USB controller bij inzet, kan ik die "kapotte" USB poort gewoon laten zitten? (zonder elke keer "nieuwe hardware gevonden bla.bla te krijgen?)...
Alvast bedankt...