Welke siliconenkit douche?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 14:27
De oude kit begint na te laten, dus ik wil deze eruit snijden en dan nieuwe plaatsen. Heb alle tools, moet alleen nog even de kit kopen. De naden lopen tussen badkamertegels en op de vloer een soort ruwe tegel.

Ik neem aan dat ik gewoon siliconenkit moet gebruiken, wit, mat? Info over goede merken kan ik moeilijk vinden, zeker bij Gamma vind ik dat ze vooral eigen huismerk pushen. Wat zijn goede kitmerken?

Beste antwoord (via Division op 31-08-2022 13:54)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 23:54

Klippy

Still Game

De kleur ligt aan de rest van de badkamer, meestal kies je dezelfde kleur als je voegen, dat valt het minste op.

Verder is de prijs voor dit spul altijd een goede indicatie, niet perse dat duurder beter is, maar voor jou gebruik heb je waarschijnlijk aan één tube genoeg dus is prijs/kwaliteit niet heel erg van belang.
Ik zie veel Den Braven of Soudal bij de aannemers waar de badkamer zaak die ik ken mee werkt.

Vermijd de goedkope "OK" merken van de bouwmarkt (dat is ook echt niet te verwerken, ervaring mee voor een hobbyprojectje en nog spijt van), Bison zou ik ook nog wel aandurven, maar die is bij de bouwmarkt waarschijnlijk nog duurder dan een professioneel merk bij de groothandel of online.

Zelf ook goede ervaringen met de siliconenkit verwijderaar van HG, wegsnijden alleen is denk ik niet genoeg om de nieuwe voeg mooi strak te krijgen.
https://hg.eu/nl/producten/hg-siliconenkitverwijderaar

[ Voor 7% gewijzigd door Klippy op 31-08-2022 13:51 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bel eens een lokale badkamer-boer?

Ongetwijfeld hebben ze minstens zoveel verstand van kit als de Gamma :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 16:01
Ik heb destijds die van Bisonkit gebruikt, maar dan een grijze kleur, omdat mij wijs is gemaakt dat deze beter is dan een doorzichtige en wi daar zie je van alles op.

Het zit er nu 13.5 jaar en er is nog geen reden om het te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49
Division schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:25:
De oude kit begint na te laten, dus ik wil deze eruit snijden en dan nieuwe plaatsen. Heb alle tools, moet alleen nog even de kit kopen. De naden lopen tussen badkamertegels en op de vloer een soort ruwe tegel.

Ik neem aan dat ik gewoon siliconenkit moet gebruiken, wit, mat? Info over goede merken kan ik moeilijk vinden, zeker bij Gamma vind ik dat ze vooral eigen huismerk pushen. Wat zijn goede kitmerken?
Waarom zou huismerk per definitie slecht zijn?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
Webgnome schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:28:
[...]

Waarom zou huismerk per definitie slecht zijn?
Heb die OK kit eerder gebruikt en was er niet echt tevreden over. Ook hun huismerk verf presteerde vrij matig. Het is vaak erg goedkoop spul met een hevige prijs markup. Ze verkopen het niet omdat het degelijk is, maar omdat ze er een grotere marge op kunnen nemen. Begrijpelijk, maar ik heb me er al meermaals aan gestoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
Unknown Alien schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:27:
Ik heb destijds die van Bisonkit gebruikt, maar dan een grijze kleur, omdat mij wijs is gemaakt dat deze beter is dan een doorzichtige en wi daar zie je van alles op.

Het zit er nu 13.5 jaar en er is nog geen reden om het te vervangen.
Klinkt goed. Huidige kit is slecht aan het gaan met minder dan 10 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik zou kiezen voor kit van Den Braven. Dat is spul wat ze professioneel ook heel veel gebruiken. Is wat duurder, maar is makkelijk te verwerken en blijft heel lang goed.
Ze hebben meerdere soorten kit voor sanitair.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
Headshot_NL schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:38:
Ik zou kiezen voor kit van Den Braven. Dat is spul wat ze professioneel ook heel veel gebruiken. Is wat duurder, maar is makkelijk te verwerken en blijft heel lang goed.
Thanks! Ik zie online ook veel van Ottoseal te koop, maar ik kan er weinig ervaringen van vinden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 23:54

Klippy

Still Game

De kleur ligt aan de rest van de badkamer, meestal kies je dezelfde kleur als je voegen, dat valt het minste op.

Verder is de prijs voor dit spul altijd een goede indicatie, niet perse dat duurder beter is, maar voor jou gebruik heb je waarschijnlijk aan één tube genoeg dus is prijs/kwaliteit niet heel erg van belang.
Ik zie veel Den Braven of Soudal bij de aannemers waar de badkamer zaak die ik ken mee werkt.

Vermijd de goedkope "OK" merken van de bouwmarkt (dat is ook echt niet te verwerken, ervaring mee voor een hobbyprojectje en nog spijt van), Bison zou ik ook nog wel aandurven, maar die is bij de bouwmarkt waarschijnlijk nog duurder dan een professioneel merk bij de groothandel of online.

Zelf ook goede ervaringen met de siliconenkit verwijderaar van HG, wegsnijden alleen is denk ik niet genoeg om de nieuwe voeg mooi strak te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Klippy op 31-08-2022 13:51 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Division
Klippy schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:49:

Bedankt voor alle reacties! Ook mooie praktische tips, thanks Klippy! Ik kan aan de slag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 11:50
Zelf laatst ook de drain van de douche opnieuw gekit.

2x in anderhalf jaar.

De eerste keer met bison kit, en die liet dus binnen een jaar weer los op meerdere plekken.
Misschien door mij niet goed ontvet of goed aangebracht, maar ik was er niet tevreden over.
En lekkage is nooit goed om te hebben :+

Daarna veel gegoogeld en gezocht op wat nu wel werkt.
Uiteindelijk bij kitcentrum een Ottoseal kit gekocht, inclusief ontvetter en primer. Dat lijkt vooralsnog een stuk beter te zitten

[ Voor 6% gewijzigd door ZtaaB op 31-08-2022 15:00 ]

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-05 10:47

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Division schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:43:
[...]

Thanks! Ik zie online ook veel van Ottoseal te koop, maar ik kan er weinig ervaringen van vinden.
Hier de Ottoseal S125 gebruikt voor het hele huis incl. natte ruimten; topkit! Smeert lekker weg, en geeft een glad eindresultaat.

Meer van belang is de vorm van je kitmond, het voldoende sop gebruiken en goed afstrijken :-)

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:24

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik zweer bij Den braven. qua normale winkels te koop bij toolstation (of als je een pasje hebt of het online laat klaarzetten bouwmaat)

ook hun finisher werkt lekker. (kan je ook zelf maken met sop, maar mijn vrouw wil niet dat ik de plantenspuit daar voor misbruik :+ )
Bison is een stuk duurder zeker bij de "normale" bouwmarkten en stinkt harder. (en heb ik in het algemeen minder goede ervaringen mee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:51
  1. Oude kitrand zoveel mogelijk handmatig verwijderen (wegsnijden/steken)
  2. Daarna met kitverwijderaar de laatste friemeltjes insmeren, laten inwerken en weghalen
  3. Voeg goed ontvetten met bijv. spiritus of ammonia, dit laten drogen
  4. Kitten, zorg dat de voeg goed diep gevuld wordt (spuitmond niet te snel bewegen en tuutje wat groter afsnijden)
  5. Flink natsprayen met finisher (of zeepsop (geen citroengeur/smaak)) zodat de kit die je gaat weghalen niet overal aan plakt
  6. Afstrijken met kitspatel
  7. Minstens een dag laten drogen voor je weer gaat douchen
Mijn keuze zou ook Den Braven zijn. Ik had kit op kleur van Eurocol maar was daar niet heel tevreden over.

[ Voor 49% gewijzigd door ThinkPad op 31-08-2022 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:00
Overweeg serieus een kitter langs te laten komen. Kost de wereld niet, en als dit je 1e keer kitten word weet ik 95 procent zeker dat het resultaat niet mooi gaat worden. Zeker als je het hebt over een ruwe tegel, das extra moeilijk.

Dus zelf alles er uit halen en schoon maken, kitter zn werk laten doen ;)

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-05 22:34
Let er alsjeblieft op dat het sopwater niet achter je kitnaad komt. Dat is echt een recept voor lekkage.
Met een goede afstrijktool is sopwater helemaal niet nodig. Beter nog dat geklieder met vingers maakt het vaak alleen maar minder strak en hol.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-05 19:18

Freakie1NL

Grote Baas

Headshot_NL schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:38:
Eens, gebruik zelf Den Braven voor alles wat in een kitpistool past.

Grappige is, is dat ze niet eens duurder zijn dan huismerk van de Praxis, Gamma etc.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Ik kan echt prima kitten, maar een badkamer afkitten laat ik graag aan een prof over.
Hier zelf de badkamer verbouwd, en voor het kitwerk een kitter uit een dorpje verderop opgebeld. €100 was ik kwijt en dat was dubbel en dwars waard.

Zoals al geopperd, zelf de oude kit verwijderen en afkitten laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:24

Fanta

FordPerformance™️

Let ook op dat je een zuurvrije siliconenkit gebruikt als je onderweg ergens acryl o.i.d. tegen komt (bijvoorbeeld bad of douchebak).

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 08:41
Gisteren zelf mijn douchebak opnieuw gekit en door dit topic bij de toolstaion siliconenkit van Zwaluw gehaald. Man, wat een wereld van verschil met dat bouwmarkt prul.

iRacing Profiel

Pagina: 1