Toon posts:

FTPserver in de lucht??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NT server met de gewone ftp server aanstaan. Het lukt mij niet deze zo te configureren dat ik deze via internet kan bereiken. Locaal is het geen probleem maar zodra ik via internet ga kijken zie ik niets.

Ik heb een vast ip nummer, maar hoe ik dit nu te zien krijg ik heb geen idee... Kan iemand mij misschien uitleggen van ik verkeerd doe?

Alles staat gewoon geconfigureerd... via poort 21. Op de server draait ook wel winroute pro maar daar heb ik poort mapping al aan staan. Verder is het een ADSL verbinding van Atlantic.

Please help!!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probeer het is met de client in de active mode.
In geval van passive mode met je op de router nog veel meer poorten mappen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. tja ik denk dat het iets met die gare fire wall van winroute pro te maken heeft...

toch bedankt.

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Op donderdag 30 augustus 2001 00:31 schreef Hank het volgende:
hmm.. tja ik denk dat het iets met die gare fire wall van winroute pro te maken heeft...
Denk eerder dat het jouw gebrek aan kennis is.... Met Winroute moet het geen probleem zijn. Je probeert toch niet zelf van binnen je lokale netwerk te connecten naar je externe internet ip hé? Dat zal namelijk nooit lukken, je moet echt door iemand anders op het internet laten testen of de verbinding ok is. Heb je de ftp-server wel op poort 21 TCP staan? Op andere poorten is het namelijk ook een ander verhaal. Verder is het nog zo dat als je nog gebruik maakt van packet-rules binnen Winroute dat je er dan wel voor moet zorgen dat die poort (21 TCP) wel wordt doorgelaten.