Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:44
Ik heb een probleem met 2 Samsung mobiele Smartphones i.c.m. de TP Link MiFi 7350 Hotspot. Windows laptops, Macbooks, iPhones en webcam hebben geen probleem met de verbinding en werken vlekkeloos.

De Samsung telefoons verbinden wel met het wifi netwerk maar geven beide aan dat er wel verbinding met de router is maar de internetverbinding niet werkt.

Wat is geprobeerd heb:
Handmatig ip en dns in beide Samsung toestellen invoeren. Helaas werkt niet.
Router reset: had ook geen nut
Telefoons naar fabrieksinstelling: ook niks opgelost.

Gezocht naar handmatige DNS-instellingen van de MiFi-router: geen mogelijkheid om eigen DNS in te voeren...

Wat blijft er nog over om te proberen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:07
Kijken wat de default gateway is in je samsung.
Dat moet het ipadres van je die mifi router zijn.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Ben(V) schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:36:
Kijken wat de default gateway is in je samsung.
Dat moet het ipadres van je die mifi router zijn.
Helaas dat werkt ook niet. Zou WPA/WPA2 een probleem kunnen zijn?

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 11:17
Ik heb hetzelfde probleem, heb je het nog op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s644617
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-12-2022
hier ook exact hetzelfde: alle devices connecten behalve die met android...

ik zoek urgent naar een oplossing. ook (nog) niet gevonden op het tp link forum

heel fijn als iemand mee kan denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
ik heb het opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 11:17
Bij mij bleek het aan het Budget Mobile abbo te liggen. Met een KPN data abbo gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x2flyer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ervaar hetzelfde probleem. Ik heb een simyo Sim. Werkt prima met een iPhone. Alleen Samsung wil niet verbinden, ook een Google/Lenovo speaker krijgt geen internet verbinding. Beide Android.
Simyo is KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devrunner
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-05 15:34
Bump, maar heb dit probleem ook en inmiddels (mijn variant) opgelost.

Situatie:
- TP Link MiFi 7350
- KPN 06 simkaart met unlimited data
- Data werkt op de desktop als simkaart in de router zit en de desktop verbindt met de wifi
- Data werkt niet op de telefoon als simkaart in de router zit en de telefoon verbindt met de wifi
- Data werkt als simkaart in de telefoon zit (zowel niet bij iPhone 13 mini als Poco F3 als Redmi Note 11)

Oplossing
Switchen van de APN van KPN naar een automatische APN in de instellingen van de router.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvAOQgORjk0qXPbbgyXM9aPdKKY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F340nu15H1bj2HQwDaeBTV37.png?f=user_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhHxSCQgriEjfBZsr-CjR9P2ptQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LQLOH5E4gdoFrA5p0LjURi08.png?f=fotoalbum_large

Opmerking
Ik heb het niet geprobeerd met andere instellingen. Ik weet ook niet zeker waarom dit werkt. Misschien dat de APN van KPN checkt op een MiFi router vs andere device oid? Kan dat überhaupt? Of de telefoons gaan niet lekker op een static APN terwijl de desktop daar geen probleem mee heeft?
Pagina: 1