Op de overloop hangt een spaanplaat/vezelplaat panelen plafond, overtrokken met een (harde) structuur folie. Ik wil die eigenlijk glad trekken met gips.
Het plafond hangt aan een betonnen verdiepingsvloer, dus het betere plan zou zijn het plafond te verwijderen en dan glad te stucen, ware het niet dat ik dan geen inbouwverlichting meer kan plaatsen. En dat vind ik nou juist wel wenselijk.
Is er een primer waarmee ik dit kan voorstrijken waarna ik het alleen maar hoef glad te trekken?
:strip_exif()/f/image/suDthjstvGRJ2blJq40WiD0w.gif?f=fotoalbum_large)
Of zou ik met elke reguliere (desnoods betoncontact) kunnen voorstrijken?
De structuur is fijn, het is een vezelplaat (dragend) dus ik durf het wel aan om het als basis te gebruiken, maar de ondergrond is dus niet-zuigend. Op zich goed, maar ik denk niet dat mijn pasta hier (zomaar) aan blijft plakken
edit
ondertussen zet ik even op een proefstukje, 2 of 3 laagjes stucpasta. Kijken wat er gebeurt.
Naden kan ik eventueel met een dikkere vuller volzetten.
Het plafond hangt aan een betonnen verdiepingsvloer, dus het betere plan zou zijn het plafond te verwijderen en dan glad te stucen, ware het niet dat ik dan geen inbouwverlichting meer kan plaatsen. En dat vind ik nou juist wel wenselijk.
Is er een primer waarmee ik dit kan voorstrijken waarna ik het alleen maar hoef glad te trekken?
:strip_exif()/f/image/suDthjstvGRJ2blJq40WiD0w.gif?f=fotoalbum_large)
Of zou ik met elke reguliere (desnoods betoncontact) kunnen voorstrijken?
De structuur is fijn, het is een vezelplaat (dragend) dus ik durf het wel aan om het als basis te gebruiken, maar de ondergrond is dus niet-zuigend. Op zich goed, maar ik denk niet dat mijn pasta hier (zomaar) aan blijft plakken
edit
ondertussen zet ik even op een proefstukje, 2 of 3 laagjes stucpasta. Kijken wat er gebeurt.
Naden kan ik eventueel met een dikkere vuller volzetten.
[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 31-08-2022 11:24 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.