Hoe draadloos bereik tussen Homebase en Eufycam vergroten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsPils
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01 09:52
Is er een manier om het Eufy wifi-signaal dat de Homebase uitzendt te vergroten met een repeater o.i.d.?

Mijn reguliere wifi netwerk ontvang ik door mijn hele woning en tuin (3x M3 Deco mesh netwerk)

Ik heb 5 camera's van Eufy. Omdat ik niet alle camera's binnen het bereik van de Homebase kon plaatsen, heb ik een tweede Homebase ertussen gezet. Dat werkt wel, tot nu toe.

Ik wil nu echter ergens een extra camera plaatsen, maar helaas slecht bereik. Heb ik dan écht een derde Homebase nodig? Het probleem van een extra Homebase, is dat je geen Automations kunt instellen tussen de verschillende camera's, terwijl dat juist zo handig is. Beide Homebases zijn overigens bekabeld aangesloten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VlugVlug
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:47
Volgens mij kun je de homebase omzetten naar je eigen wifi netwerk om het bereik daarvan te gebruiken.
In de app op je homebase klikken -> algemeen ->verbinding-> Wi-Fi configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsPils
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01 09:52
VlugVlug schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:39:
Volgens mij kun je de homebase omzetten naar je eigen wifi netwerk om het bereik daarvan te gebruiken.
In de app op je homebase klikken -> algemeen ->verbinding-> Wi-Fi configureren.
Als ik dat doe, schakelt de Eufycam dan over naar mijn eigen wifi netwerk i.p.v. het wifi signaal van de Homebase?

Lijkt me heel vreemd, maar als dat zo is, zou ik het meteen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlugVlug
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:47
NilsPils schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:32:
[...]

Als ik dat doe, schakelt de Eufycam dan over naar mijn eigen wifi netwerk i.p.v. het wifi signaal van de Homebase?

Lijkt me heel vreemd, maar als dat zo is, zou ik het meteen doen.
Klinkt inderdaad vreemd maar net even nagezocht bij Eufy, blijft dus wel hun eigen signaal maar de homebase kan dan in de buurt van de camera komen.:

If your HomeBase is connected with Ethernet cable and some of the cameras have a weak signal, changing the HomeBase to Wi-Fi connection may solve your issue. After HomeBase was configured Wi-Fi, HomeBase can be moved further from the router and closer to your cameras. Then the signals can be improved.

Gewoon eens proberen als dit zinvol voor jouw situatie is :)

[ Voor 8% gewijzigd door VlugVlug op 31-08-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie317
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-05 12:04
VlugVlug schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Klinkt inderdaad vreemd maar net even nagezocht bij Eufy, blijft dus wel hun eigen signaal maar de homebase kan dan in de buurt van de camera komen.:

If your HomeBase is connected with Ethernet cable and some of the cameras have a weak signal, changing the HomeBase to Wi-Fi connection may solve your issue. After HomeBase was configured Wi-Fi, HomeBase can be moved further from the router and closer to your cameras. Then the signals can be improved.

Gewoon eens proberen als dit zinvol voor jouw situatie is :)
Daar staat dus letterlijk dat wanneer je de homebase niet via de kabel aan je WIFI connect met maar met WIFI. Daardoor kun je de homebase dus dichter bij de camera's plaatsten. Er staat niet dat deEufy cam. de eigen thuiswifi gebruikt voor de camera's. Dus dit lost het probleem (dat ik ook heb) niet op. De diverse camera's staan gewoon te ver van de homebase wifi en wel bij de eigen wifi (via een wifi extender). De vraag die dan rijst is of je een mesh kunt gebruiken voor de wifi van de homebase?