Dns wijziging in M4 deco / Ziggo heeft geen effect meer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WorstCaseOfZen
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-09 22:08
Vraag

Ik kan bepaalde websites niet meer bereiken door een Ziggo blokkade. (denk aan bijv torrent of bepaalde nieuwssites)

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik gebruik Ziggo Internet icm Ubee modem (in bridge modus) gekoppeld aan een Deco M4R mesh systeem (laatste firmware)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb in mijn deco M4r mesh systeem de Dns al aangepast naar bijvoorbeeld Google (8.8.8.8) of openDNS (208.67.220.220)
Tot gisteren werkten de betreffende sites nog. Het lijkt nu alsof Ziggo op een alternatieve wijze de toegang heeft geblokkeerd.

Zie ik iets over het hoofd, of is de enige oplossing een VPN? Ik had verwacht (wellicht ten onrechte) dat ik blokkades kon omzeilen mbv een andere Dns?

Beste antwoord (via WorstCaseOfZen op 31-08-2022 14:22)

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15
WorstCaseOfZen schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:45:
Ik krijg in Chrome de melding dat het onveilige pagina betreft. Door te kiezen voor "toch doorgaan naar pagina' wordt ik herleid naar de blokkade pagina van Ziggo
Dan is er zeker geen sprake van een dns blokkade, maar heb je waarschijnlijk een ziggo safe internet plugin geinstalleerd, of ziggo's beveiligingssoftware. Die gooit roet in het eten hier.
Maar als het een onveilige pagina betreft is er mogelijk ook iets mis met de security van die site, of het certificaat.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:40
Ik gebruik Ziggo Internet icm Ubee modem (in bridge modus)
Ziggo staat in Bridge? Of je Ubee modem?

Hier Ziggo in bridge en geen problemen mee. Draai ook een hoop local DNS records dus heb zeer snel door wanneer het niet meer werkt.
Het lijkt nu alsof Ziggo op een alternatieve wijze de toegang heeft geblokkeerd.
Ziggo boeit het niet zoveel hoor, ze blokkeren omdat het moet, ze doen geen moeite om te voorkomen dat het omzeilt wordt, tenzij het moet. (Geen idee exact verder, zelf geen eigen DNS om blokkades te omzeilen, weet alleen vroeger dat je er inderdaad makkelijk omheen kon via een andere DNS)
of is de enige oplossing een VPN?
Je kan altijd je eigen modem gebruiken ipv Ziggo connect.
https://www.ziggo.nl/klan...n/wifi-modems/eigen-modem

Krijg je trouwens een blokkade page van Ziggo? Of werkt de site gewoon niet?
Ook een DNS flush kan helpen, soms blijven oude records hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Christoxz op 31-08-2022 08:39 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het klinkt wat warrig maar wat zei de klantenservice?

Uiteindelijk is DNS niets meer/minder dan vertalen van www.website.dinges naar IP-adres van "webserver". Als Ziggo inderdaad dan het IP daarna blokkeert, daar gaat geen DNS tegen helpen en zal je inderdaad een VPN ofzo moeten optuigen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorstCaseOfZen
Bedankt voor de snelle reacties. Het ziggo modem staat in bridge modus, zodat mijn Deco mesh de Dns aanstuurt.

Ik krijg in Chrome de melding dat het onveilige pagina betreft. Door te kiezen voor "toch doorgaan naar pagina' wordt ik herleid naar de blokkade pagina van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:54
Je hebt niet handmatig de DNS ingesteld op je device? Wat krijg je via cmd bij een nslookup van 1 van deze sites?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15
WorstCaseOfZen schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:45:
Dan is er zeker geen sprake van een dns blokkade, maar heb je waarschijnlijk een ziggo safe internet plugin geinstalleerd, of ziggo's beveiligingssoftware. Die gooit roet in het eten hier.
Maar als het een onveilige pagina betreft is er mogelijk ook iets mis met de security van die site, of het certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorstCaseOfZen
Bedankt voor alle reacties. Ik heb geen ziggo security aanstaan zover mij bekend. Dit issue speelt zich af op meerdere apparaten. Ik krijg nu ipv het ziggo scherm een melding 'je verbinding is niet prive'.
Voor nu geef ik het op en maak ik gebruik van een proxy. Zal wellicht dan toch met certificaten te maken hebben

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ahbart schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Wel een dns blokkade
PS C:\Windows\system32> nslookup thepiratebay.org.
Server:  dns.mnd.iss.as9143.net
Address:  2001:b88:1002::10

Non-authoritative answer:
Name:    unavailable.for.legal.reasons
Addresses:  2001:730:3400:a603::d52e:b9a
          213.46.185.10
Aliases:  thepiratebay.org

Daarnaast heeft ziggo ook een ip-blokkade op thepiratebay.org.
Als je probeert te connecten naar https://162.159.136.6 of https://162.159.137.6 kom je ook op https://www.ziggo.nl/website-geblokkeerd

[ Voor 20% gewijzigd door Brahiewahiewa op 01-09-2022 02:31 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

MAX3400 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:38:
Het klinkt wat warrig maar wat zei de klantenservice?...
Ik geef toe: ik heb het niet geprobeerd. Maar ik heb wel een idee wat de klantenservice gaat zeggen als je probeert een website te bereiken die op last van de rechter door ziggo geblokkeerd moet worden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Derkades
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-05 11:19
Vandaag merkte ik ook ineens dat rarbg niet meer toegankelijk is. Mijn router gebruikt niet de DNS servers van Ziggo, ik heb niks veranderd en toch ineens is het geblokkeerd. Zelfs met DNS over HTTPS ingeschakeld is de website niet toegankelijk.

Het lijkt er dus op dat ze nu daadwerkelijk toegang tot de IP adressen blokkeren, in plaats van alleen een DNS blokkade
ahbart schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Ziggo doet een MITM, dus het is vrij logisch dat een browser het certificaat niet vertrouwd. Dit heeft niks te maken met beveiligingssoftware maar is hoe HTTPS/TLS werkt

[ Voor 45% gewijzigd door Derkades op 01-09-2022 23:32 ]

Pagina: 1