Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Philips Hue schakelaar achter lamp?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FredFenster
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-12-2022
Beste,

Wij hebben een hanglamp op een centraaldoos zonder schakeldraad. De lamp wordt geschakeld door een slimme schakelaar van Friends Of Hue die we ergens op de muur hebben geplakt.

Nou willen we graan de lamp vervangen voor een lamp met 7 bollen......

Gezien de kosten van een Philips Hue lampenbol vroeg ik me af of die inbouw wandschakelaars ook achter de lamp in het plafond kunnen. De lamp heeft nu altijd 220v omdat deze is aangesloten met draden die altijd onder spanning staan (geen schakeldraad aanwezig)

Groeten,
Fred

Alle reacties

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:26
Als je volledig in het Hue eco systeem wil blijven (met native Homekit bijvoorbeeld) zou je een Hue plug kunnen gebruiken.
Anders hebben Robb shop en andere ook oplossingen.

• woutv_
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-01-2024
Dit zal afhangen van welke draden je heb in de centraaldoos aan de lamp.

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-11 14:02
Gezien dat er nu een Hue lamp hangt, die ook altijd spanning nodig heeft, lijkt het mij gewoon mogelijk om daar een Hue/compatible zigbee schakelaar in te bouwen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:05

Klippy

Still Game

Met achter de lamp bedoel je fysiek in de inbouwdoos in je plafond maar vóór de lamp in je elektrische schema?

Fysiek past dat, maar als je deze schakelaars bedoelt dan is dat niet wat je zoekt.
Die maken van een bestaande lichtknop een Hue schakelaar maar schakelen niet de 230V aan of uit.

Philips heeft zelf zover ik weet ook geen schakelaars die dat doen. Je moet dan kijken naar iets als dit.
https://www.home2link.nl/zigbee-hue-inbouwschakelaar.html
https://www.robbshop.nl/r...laar-2-draads-400w-zigbee

Deze kunnen echt 230V schakelen als een relais op een Zigbee/Hue signaal.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:18

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Robbshop heeft ook Zigbee dimmer modules voor achter de lamp. Als je nu een Hue bulb gewend bent is alleen schakelen misschien wat basaal.

• FredFenster
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-12-2022
Septillion schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:33:
Robbshop heeft ook Zigbee dimmer modules voor achter de lamp. Als je nu een Hue bulb gewend bent is alleen schakelen misschien wat basaal.
Bedankt voor de antwoorden.

Dimmen is wel een must ja. Ik werd een beetje misleid door het plaatje dat ze deze dimmer in de wand plaatsen. Maar hij kan dus ook gewoon in het plafond, tussen de centraaldoos en de lamp?

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:18

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zeker, geen probleem. Als je de aansluitingen maar hebt :)
Pagina: 1