Oortjes of koptelefoon geschikt om te bellen op de fiets

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WissKey
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-09-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Koptelefoon bij voorkeur met één oor in verband met veiligheid, maar alternatief is ook welkom, waarmee ik kan bellen op de fiets en de ander geen last van mijn rijwind heeft.

Wat is je budget?
250 euro max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te kunnen bellen op de fiets zonder afbreuk te doen aan de verkeersveiligheid en degene die ik aan de lijn heb geen last van mijn rijwind te laten hebben. Als ik er ook een luisterbook mee zou kunnen luisterenis dat fijn maar niet noodzakelijk. De earpods die ik van Bose heb geprobeerd onderdrukken weliswaar omgevingsgeluid maar filteren niet de rijwind weg.

Wat heb je zelf al gevonden?
Via Google etcetera kom ik er niet uit. Het lijkt of omgevingsgeluid wel onderdrukt wordt in veel gevallen maar ze niet gemaakt zijn om rijwind weg te filteren.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het hoeft niet per se heel geavanceerd te zijn, mag wel. Belangrijkste is dat het functioneel voor het doel is.

Beste antwoord (via WissKey op 05-09-2022 20:06)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik moet dan meteen aan iets als een Plantronics (nu Poly) Voyager denken: https://www.poly.com/ie/e...s/voyager/voyager-5200-uc

Vroeger had je ook de Jabra Earboom met windkapje op de mic. Denk dat je het in die hoek moet zoeken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik moet dan meteen aan iets als een Plantronics (nu Poly) Voyager denken: https://www.poly.com/ie/e...s/voyager/voyager-5200-uc

Vroeger had je ook de Jabra Earboom met windkapje op de mic. Denk dat je het in die hoek moet zoeken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rijwind is sowieso lastig eruit te filteren; ene moment is dat immers beter merkbaar dan het andere moment.
De filters die er zijn werken vaak wanneer geluid uit een bepaalde richting komt, etcera. Het is dus onmogelijk om 100% van de rijwind eruit te filteren.

Enige manier om dat er echt 100% uit te filteren is om je af te sluiten, maar in verband met veiligheid kan dat weer niet. Ik vind het daarnaast sowieso bedenkelijk of je moet willen telefoneren op de fiets, maar dat is een andere discussie.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:16

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik zou zoeken bij de koptelefoons / bluetooth communicatie voor motorrijders.
https://www.motorfietsblog.nl/beste-motor-hoofdtelefoon/

[ Voor 27% gewijzigd door Coach4All op 01-09-2022 14:50 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-08 21:15
Ben benieuwd naar een oplossing.
Op dit moment doe ik de capuchon van mijn vest op, trek deze wat aan met de koortjes om het geluid te filteren.

Zonder capuchon zegt degene aan de andere kant van de lijn mij niet goed te kunnen verstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:16

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Voor de veiligheid op de fiets heb ik deze aangeschaft:

Shokz Openrun (Amazon link)

Je oren blijven open en als je het geluid niet idioot hard zet is de omgeving prima te horen en heb ik tot nu toe nog geen klachten gehad over rijwind geluiden.

Ik weet dat enkele tweakers naast mijzelf deze ook hebben: @Creepy @Ardana

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:32
CH4OS schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:48:
Ik vind het daarnaast sowieso bedenkelijk of je moet willen telefoneren op de fiets, maar dat is een andere discussie.
Wat is er anders aan telefoneren op de fiets dan in de auto, of lopend door de stad? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:06
Stalensnuitje schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:35:
[...]

Wat is er anders aan telefoneren op de fiets dan in de auto, of lopend door de stad? :?
Het is een serieuze vraag wat lopend bellen anders maakt dan bellen in de auto? 7(8)7 7(8)7 7(8)7

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Stalensnuitje schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:35:
Ik vind het dan ook bedenkelijk om in de auto te telefoneren. ;) Los daarvan: een fietser is een zwakkere in het verkeer en rijdt telefonerend / pielend met de telefoon gemakkelijk tegen stilstaand verkeer op zelfs (en zelfs dat gebeurd genoeg, overigens). Lopend door de straat heeft de voetganger het voordeel super makkelijk te kunnen stoppen, vraag blijft wel of diegene dan wel kan blijven opletten. :)

Maar zoals ik al zei: dat is een andere discussie, die niets bijdraagt aan de vraag van de TS.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

pricewatch: Sony Linkbuds (Grijs, Zwart)

Heb deze gekocht een paar maand geleden omdat mijn Galaxy Buds Live verloren waren...

Juist omdat ik graag wel het verkeer wil kunnen horen. Heb zelf geen last van windruis gehad. Ook niet direct klachten erover gehad. Omdat de cirkel echt open is hoor je alles op de fiets... echt alles.

Voor dit soort dingen is het wel echt ymmv. Zeker met oren is het echt voor elk persoon anders.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Ik heb die linkbuds. Ze werken opzich top. Geluidskwaliteit is prima en je hoort nog genoeg verkeer enzo om je heen. Alleen voor mijn vorm oren werken ze gewoon niet lekker. Blijven gewoon niet helemaal zitten zoals t hoort.
Ik denk dat ik ze weg ga doen. Mocht je interesse hebben, stuur me een berichtje :)

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WissKey
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-09-2022
Dank voor alle reacties. Ik ga de Voyager proberen. Wel een groot prijsverschil tussen Conrad en andere aanbieders voor hetzelfde type.
Pagina: 1