Toon posts:

Nextview?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sindskort een Sony breedbeeld tv. Er zit ook NexTView op. Dit zou een elektronische gids moeten zijn. Echter kan ik het op geen enkele zender gebruiken. Weet iemand of dit nog in de toekomst komt of misschien is het geen standaard in Nederland? Iemand wat meer info over het gebruik hiervan?

Niks kunnen vinden met de search en op Inet ook niet veel.

Bij voorbaat dank :)

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:41

DFY

Sja...

Tja, met die zelfde vraag zit ik ook. Ik heb net een nieuwe Sony TV die die functie ook heeft, maar hij werkt bij mij ook niet. Iemand daar meer info over?

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 11:47 schreef DFY het volgende:
Tja, met die zelfde vraag zit ik ook. Ik heb net een nieuwe Sony TV die die functie ook heeft, maar hij werkt bij mij ook niet. Iemand daar meer info over?
he als jij een nieuwe tv heb dan heb je je vorige niet meer aan de loop gekregen, toch??

ik heb trouwens ook nextview en bij mij werkt het ook niet
ik heb het in zwolle bij een maat wel zien werken
het ligt meestal aan de kabel exploitant, die geeft het dan niet door.
net als met rds op de radio, ik mis hier bij een boel zenders de rds info
ik zit overigens bij rendo

Verwijderd

Ik heb ook NextView op mijn Philips maar die doet het ook niet

• DFY

DFY

Sja...

Op woensdag 28 november 2001 11:53 schreef wussy het volgende:

[..]

he als jij een nieuwe tv heb dan heb je je vorige niet meer aan de loop gekregen, toch??

ik heb trouwens ook nextview en bij mij werkt het ook niet
ik heb het in zwolle bij een maat wel zien werken
het ligt meestal aan de kabel exploitant, die geeft het dan niet door.
net als met rds op de radio, ik mis hier bij een boel zenders de rds info
ik zit overigens bij rendo
Ha wussy de Sony Service code expert :) Ehmm aan dat verhaal van mijn TV zit nog een staartje, die ik heel kort zal toelichten, het is mij van het weekend gelukt om de TV weer werkend te krijgen op een hele sneaky manier, beetje stom dat ik daar niet eerder op was gekomen maar goed. Alleen ik had donderdag al die nieuwe TV besteld, die ik gister heb binnengekregen, en om nou die hele actie weer af te blazen, ik d8 laat maar zitten, dan kan ik net zo goed genieten van die nieuwe TV. Ik heb overigens gekozen uiteindelijk voor de KV-28FQ75 met meubel. DVD kijken op deze TV is werkelijk een genot!

Tja NexTView, je zal wel gelijk hebben wat betreft dat doorgeven, dat klinkt heel aannemelijk, ik heb wel RDS info op m'n Radio, ik zit bij de CAI (of heet dat tegenwoordig ook Essent, ik weet het niet, zit in Deventer)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Hier staat ook wat info. http://home.tiscalinet.ch/hahn/nextview.html

Ik lees dat het op een aantal Duitse sat zenders meegezonden wordt, zal es kijken of dat klopt! http://nxtvepg.tripod.com/provnets.html

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Zelfde verhaal hier Sony tv met Nextview en UPC als kabelboer. :(

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• DFY

DFY

Sja...

Wel een beetje jammer als ik dat zo hier lees van iedereen, nextview werkt dus nergens maar wordt wel als verkoopargument meegenomen. Als je in de gebruikershandleiding kijkt, dan zie je in het nederlands ook die nextview optie uitgelegd en ziet bijzonder flex uit...

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 12:04 schreef DFY het volgende:

[..]

Ha wussy de Sony Service code expert :) Ehmm aan dat verhaal van mijn TV zit nog een staartje, die ik heel kort zal toelichten, het is mij van het weekend gelukt om de TV weer werkend te krijgen op een hele sneaky manier, beetje stom dat ik daar niet eerder op was gekomen maar goed. Alleen ik had donderdag al die nieuwe TV besteld,
maar wat is die sneaky manier dan??
ik heb voor de aanschaf van mijn 32fx65 zitten twijvelen tussen die jij nu hebt en die ik heb. maar is dat drc echt zoveel beter dan? toen ik zat te kijken kon ik weinig verschil zien.

• DFY

DFY

Sja...

Nou, ik had verteld dat wanneer ik hem op volbeeld zette, hij gelijk uitsprong, dus kon ik die instelling niet veranderen. Ik heb 2 afstandbedieningen gepakt, en hem op ZOOM gezet (de modus voor volbeeld die "kapot" was), in het service menu klaar gezet op de instelling die ik bij volbeeld had verkloot, dus ik hoefde alleen maar op de + te drukken om het beeld naar boven weer te krijgen, met de ene AB de beeldmodus naar volbeeld gezet (en dat mocht gelukkig terwijl ik in het service menu zat, want ik was bang dat dat niet zou mogen), en tegelijkertijd met de ander op de plus gedrukt, en waarempel!! het beeld verschoof naar boven en de TV sprong niet uit! Dus ik heb nu 2 werkende breedbeelds.... tja doe maar duur, maar dan kan ik wel op m'n slaapkamer ook DVD kijken met een kabeltje, dus dat is wel gaaf...

DRC geeft idd een hogere beeldkwaliteit, maar behalve dat is de beeldbuis ook mooier dan dat model wat jij hebt (en ik ook in overweging had) plus de extra gave functies als 2 tuners waar je hele wrede dingen mee kunt doen...

Ik heb de PS2 er natuurlijk ook op aangesloten (met een Monster kabel) en het beeld in de DRC100 modus ziet er gewoon onwerkelijk fantastisch uit, zo mooi heb je nog nooit Grand Turismo 3 gespeeld :) :7

• Bigfoot
Op woensdag 28 november 2001 12:09 schreef DFY het volgende:
Wel een beetje jammer als ik dat zo hier lees van iedereen, nextview werkt dus nergens maar wordt wel als verkoopargument meegenomen. Als je in de gebruikershandleiding kijkt, dan zie je in het nederlands ook die nextview optie uitgelegd en ziet bijzonder flex uit...
Ja da's een beetje het kip en ei verhaal. Maar ik vrees dat dat hele NextView een flop is geworden, ook omdat er allerlei alternatieven zijn zoals OpenTV enzo

• DFY

DFY

Sja...

Op woensdag 28 november 2001 15:09 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Ja da's een beetje het kip en ei verhaal. Maar ik vrees dat dat hele NextView een flop is geworden, ook omdat er allerlei alternatieven zijn zoals OpenTV enzo
Kip en het ei verhaal? maar wat is OpenTV? Toch een beetje raar dat NexTView nog steeds op de allernieuwste TV's wordt toegepast dan als het een flop is geworden.....

• Bigfoot
Op woensdag 28 november 2001 16:29 schreef DFY het volgende:

[..]

Kip en het ei verhaal? maar wat is OpenTV? Toch een beetje raar dat NexTView nog steeds op de allernieuwste TV's wordt toegepast dan als het een flop is geworden.....
Wat ik bedoel is dat als er weinig mensen met een Nextview TV zijn er ook geen druk is om er iets voor uit te zenden. En TV fabrikanten willen vaak geen Nextview meer er op zetten als niemand het uitzendt.

Open TV is een standaard die bij veel Zweedse satzenders wordt gebruikt.

Verwijderd

nextview werkt op bepaalde (buitenlandse) zenders wel, bij de nieuwe philips bb tv's maakt de tv gebruik van de teletekst pagina met daarop de programmas, daarmee kan je een philips vcr instellen en kan je de tv instellen om aan te gaan als dat prog. begint, echt een ideaal systeem als je het mij vraagt....

• Bigfoot
Op woensdag 28 november 2001 21:25 schreef Master187 het volgende:
nextview werkt op bepaalde (buitenlandse) zenders wel, bij de nieuwe philips bb tv's maakt de tv gebruik van de teletekst pagina met daarop de programmas, daarmee kan je een philips vcr instellen en kan je de tv instellen om aan te gaan als dat prog. begint, echt een ideaal systeem als je het mij vraagt....
Alleen jammer dat het voor de NL zenders niet werkt. Zou wel goed zijn als ze het alsnog invoeren!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik heb een Philips breedbeeld tv van 1,5 jaar oud, zit 't ook in en bij de meeste nederlandse zenders werkt het wel, iig bij Essent, Enschede.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

nextview werkt bij essent in overijsel

• DFY

DFY

Sja...

Ik zit in Deventer, en volgens mij zit ik ook bij Essent maar dat weet ik niet zeker. Ik heb nog geen NexTView mogen ontvangen :( Ik zal 's informeren bij m'n kabelmaatschappij morgen.

Verwijderd

Ik heb een nieuwe philips breedbeeld gekocht.

Next vieuw werkte niet maar na het instellen van de pagina's wel. Next vieuw is gewoon een televisiegids op je tv toch? Je moet dan van iedere zender appart de "tv vandaag" pagina instellen. Bij mij, essent, Tilburg, werkt het. Als je teletekst werkt, werkt next vieuw ook.

Als ik mijn video recorder niet inprogrammeer ga ik ook niet roepen dat ie het niet doet!

• DFY

DFY

Sja...

Op zondag 02 december 2001 09:47 schreef Dafunk het volgende:
Ik heb een nieuwe philips breedbeeld gekocht.

Next vieuw werkte niet maar na het instellen van de pagina's wel. Next vieuw is gewoon een televisiegids op je tv toch? Je moet dan van iedere zender appart de "tv vandaag" pagina instellen. Bij mij, essent, Tilburg, werkt het. Als je teletekst werkt, werkt next vieuw ook.

Als ik mijn video recorder niet inprogrammeer ga ik ook niet roepen dat ie het niet doet!
Wouw! dankjewel! hier heb ik echt wat aan! Jij bent echt een grote hulp met je sarcastische en sinische opmerkingen!

Maar goed, aangezien je mijn intellect in deze onderschat en niet kan waarderen naar behoren, is het misschien verstandiger dat mensen reageren die wel tot hulp kunnen zijn. |:( Als ik roep dat NexTView niet werkt, dan doe ik dat niet omdat ik daar zo'n zin in heb. Uiteraard heb ik het gedeelte doorgelezen in de handleiding over NexTView en heb alles naar behoren ingesteld. TOCH ontvang ik het niet. :?

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

NexTView werkt dus _NIET_ samen met teletekst. Jullie halen 2 verschillende systemen door elkaar heen.....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sorry voor de kick, maar weet iemand toevallig of UPC in Eindhoven/Helmond inmiddels al NextView doorgeeft (en nee ik wil geen teletekstpagina's gebruiken, tis namelijk voor m'n PVR)?

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 13:35
Volgens mij heeft het niets met de kabelboer te maken.

TV5 geeft wel Nextview, maar alleen van kanalen daarzo.

De NOS heeft wel een test gehad een aantal jaren geleden, en heeft toen besloten het niet in te voeren.
V. Ik heb NexTView op mijn TV. Gaat de NOS deze informatie meesturen?
A. NexTView is een electronische programmagids die wij ongeveer een jaar lang op proef hebben uitgezonden, in samenwerking met andere Europese omroepen en tv-producenten. In september 1998 is na overleg tussen alle betrokken partijen besloten de proef te stoppen. Of en zo ja, wanneer NexTView in gebruik wordt genomen is ons niet bekend.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn ouders hebben ook een Sony breedbeeld met NexTview....
Heb het 1 keer aan de praat gehad, was op TV5. ;(

Zal zo nog eens kijken. :P

Whatever.

Verwijderd

voor de andere merken :
tt p. 222
Pagina: 1