LAN WiFi bridge

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_tw
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 20:56
Ik zou graag het volgende willen bereiken: een wireless bridge opzetten van een goede 15 meter.

Router --> LAN --> device 1 --> wireless --> device 2 --> LAN --> PC etc.

Wat heb ik hiervoor nodig? 2 apparaten begrijp ik, ik hoor graag hoe dit gerealiseerd kan worden.

[ Voor 12% gewijzigd door wouter_tw op 30-08-2022 22:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
Veel belangrijker is wat heb jezelf gevonden? Je noemt het al dat je wirelessbridge wil opzetten en daar zit die key samen met google.nl.

Tip zoek ook ff naar point to point netwerk apparaten zoals ubiquiti bijvoorbeeld heeft.
De fabrikanten geven per product ook wel aan hoe je dit moet instellen vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02:00
Ander ding wat nogal relevant is: Hebben we het hier over 15 meter door open lucht? Of door betonnen vloeren, loden platen en een zwembad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 08:21
Ik deed dit vroeger met dd-wrt of open-wrt toen nog met 2,4ghz 54mbit maar werkte eigenlijk prima.

Maar is een powerline geen optie? Als deze op dezelfde groep zitten met niet al te gekke apparaten die verstoren kan je veel hogere snelheden halen en het is plug en play.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

wouter_tw schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:51:
Ik zou graag het volgende willen bereiken: een wireless bridge opzetten van een goede 15 meter.

Router --> LAN --> device 1 --> wireless --> device 2 --> LAN --> PC etc.

Wat heb ik hiervoor nodig? 2 apparaten begrijp ik, ik hoor graag hoe dit gerealiseerd kan worden.
Afgezien van het feit dat ik @Arthion-nl's mening in de kwestie volledig onderschrijf, denk ik ook dat je min of meer achterste voren aan het redeneren bent. Het is kennelijk voor jou duidelijk dat je een wireless bridge nodig hebt. Maar wij weten niet welk probleem je hiermee wilt oplossen. Daarom kunnen wij geen advies geven.

Er zijn allerlei randvoorwaarden. Welke bandbreedte is wil je realiseren? Moet het 24x7 werken of alleen maar on demand? Is die 15 meter binnenshuis of buitenshuis? Zitter er nog obstakels tussen? Is een kabel geen valide alternatief? Of een EoP setje of MoCa setje?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_tw
skimine schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 01:56:
Ander ding wat nogal relevant is: Hebben we het hier over 15 meter door open lucht? Of door betonnen vloeren, loden platen en een zwembad?
Door open lucht (grotendeels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_tw
TRAXION schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 02:01:
Ik deed dit vroeger met dd-wrt of open-wrt toen nog met 2,4ghz 54mbit maar werkte eigenlijk prima.

Maar is een powerline geen optie? Als deze op dezelfde groep zitten met niet al te gekke apparaten die verstoren kan je veel hogere snelheden halen en het is plug en play.
Nee kan niet met powerline. Is over een openbare weg heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_tw
Brahiewahiewa schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 02:05:
[...]

Afgezien van het feit dat ik @Arthion-nl's mening in de kwestie volledig onderschrijf, denk ik ook dat je min of meer achterste voren aan het redeneren bent. Het is kennelijk voor jou duidelijk dat je een wireless bridge nodig hebt. Maar wij weten niet welk probleem je hiermee wilt oplossen. Daarom kunnen wij geen advies geven.

Er zijn allerlei randvoorwaarden. Welke bandbreedte is wil je realiseren? Moet het 24x7 werken of alleen maar on demand? Is die 15 meter binnenshuis of buitenshuis? Zitter er nog obstakels tussen? Is een kabel geen valide alternatief? Of een EoP setje of MoCa setje?
Nee ik zei dat denk ik. Ik vraag om tips anders zou ik hier niet opzitten uiteraard als ik het al wist. 24x7 werken, en liefst hoog mogelijke bandbreedte, 15 meters buitenhuis, vrijwel geen obstakels, kabel is geen optie ivm openbare weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 21:43
Als allebei de locaties elkaar fysiek kunnen zien dan ga je voor een soort straal verbinding.
Gebruiken wij ook op het werk voor bepaalde gebouwen die net te ver liggen voor kabels etc...

https://www.wifishop.nl/t...ource=googleps&adtype=pla

Point to Point noemen ze dit concept (PTP)

Edit: Hang ze wel zo hoog mogelijk op zodat je geen last hebt van vrachtwagens etc. die voorbij rijden :+

Edit2: Er zijn heel veel verschillende modellen btw, qua sterkte / snelheid etc.... Dus keuze genoeg en ook met PoE of direct stroom. Gewoon even uitzoeken of je op die plekken stroom direct kan leveren of niet. Anders PoE apparatuur ook aanschaffen om het alleen met netwerkkabels op te lossen.

[ Voor 37% gewijzigd door AcidBanger op 31-08-2022 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

wouter_tw schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:14:
[...]

Nee ik zei dat denk ik. Ik vraag om tips anders zou ik hier niet opzitten uiteraard als ik het al wist. 24x7 werken, en liefst hoog mogelijke bandbreedte, 15 meters buitenhuis, vrijwel geen obstakels, kabel is geen optie ivm openbare weg
Als er op beide locaties een internet aansluiting beschikbaar is, zou je het ook met een VPN kunnen oplossen.

Maar even over je manier van antwoorden: Je hebt nu een aantal reacties gekregen op je vraag, maar je beantwoordt die vragen met one-liners die minimale informatie geven.

Ik bedoel: "liefst hoog mogelijke bandbreedte" zeg je. Prima. Er zijn setjes verkrijgbaar die 10 GB/s aan bandbreedte bieden. Kost je wel zo'n 15000 €uro. Is dat waar je gedachten naar uit gaan?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_tw
AcidBanger schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:19:
Als allebei de locaties elkaar fysiek kunnen zien dan ga je voor een soort straal verbinding.
Gebruiken wij ook op het werk voor bepaalde gebouwen die net te ver liggen voor kabels etc...

https://www.wifishop.nl/t...ource=googleps&adtype=pla

Point to Point noemen ze dit concept (PTP)

Edit: Hang ze wel zo hoog mogelijk op zodat je geen last hebt van vrachtwagens etc. die voorbij rijden :+

Edit2: Er zijn heel veel verschillende modellen btw, qua sterkte / snelheid etc.... Dus keuze genoeg en ook met PoE of direct stroom. Gewoon even uitzoeken of je op die plekken stroom direct kan leveren of niet. Anders PoE apparatuur ook aanschaffen om het alleen met netwerkkabels op te lossen.
dankjewel, dit is informatie waar ik nu iets mee kan!
Pagina: 1