Vraag

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:58
Hoi,

Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon, mijn budget is +/- 750 euro (inclusief acessoires -> hoesje / screenprotector / oplader).

Wat vind ik belangrijk aan een telefoon:
  • Android OS
  • Toestel dat goede foto's kan maken, waar het vooral foto's zijn van de kinderen/vakantie, echt ver inzoomen zal waarschijnlijk minder belangrijk zijn
  • Toestel dat goede support heeft voor Android updates en er (relatief) snel bij is
  • Liefst niet al te veel of geen bloatware
  • Wat kleiner heeft de voorkeur
Wat ik zelf heb gevonden:

pricewatch: Google Pixel 6 128GB Zwart
In deze tijd een wat kleinere telefoon, goede camera, van Google zelf en een telefoon die altijd de eerste updates ter beschikking heeft (wat ook nadelig kan zijn omdat niet alle app-developers een update al klaar hebben staan) en nog wat budget beschikbaar voor de accessoires (hoesje / screenprotector / oplader)

Nadeel; hoor her en der op het forum dat er best wel wat bugs in deze telefoon zitten. Google verhelpt de meeste wel redelijk snel, maar ideaal is dat ook niet.

pricewatch: Google Pixel 6 Pro 128GB Zwart
Het grotere broertje van de Pixel 6, ook letterlijk is deze wat groter wat een nadeel is. Verder gaat het budget direct op aan de telefoon en blijft er weinig tot niets over voor accessoires. De camera is wel wat beter dan die van de Pixel 6.

Gaat deze versie van de Pixel 6 echt veel meer bieden voor mij dan de standaard Pixel 6?

pricewatch: Samsung Galaxy S22 128GB Zwart
High-end device van Samsung wat tussen de 700 en 750 euro kost momenteel. Doordat dit (bijna) het volledige budget kost blijft er niet veel over voor de accessoires. De camera is qua telelens beter, echter overall lijkt de Pixel 6 toch wat beter te scoren als je de reviews mag geloven. Het apparaat is wel de kleinste van de genoemde opties in deze post, dus dat is dan weer een pre, echter komt Samsung wel altijd met zijn eigen schil OneUI en de bijbehorende apps, wat weer wat minder is.

Al met al lijkt mijn de Pixel 6 de meest logische keus, maar ik hoor graag van jullie of er nog andere suggesties zijn of dat ik iets over het hoofd zie?

Alvast bedankt

[Voor 4% gewijzigd door Gynnad op 31-08-2022 06:30]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:52
Pixels zijn gewoon hele goede toestellen, waarbij de software ervoor zorgt dat er ook goede foto's uit komen.
Nadeel is dat ze officieel niet ondersteunt worden in Nederland, en dat ze zo snel de updates krijgen dat af en toe de apps van Nederlandse ontwikkelaars niet af zijn of bugs veroorzaken. De vraag is of dat lastig is voor jou, of dat je dan een telefoon van een partner, of tablet of laptop kunt gebruiken als bijvoorbeeld de bankieren app het niet doet, en je dan betaald met je betaalpas in plaats van draadloos met de telefoon.

Vraag voor accessoires, wat heb je echt nodig, bijvoorbeeld een oplader, die wordt niet meegeleverd, maar als je al een USB-C oplader hebt....

Samsung zit al een screenprotector op af fabriek, en vaak zijn er wel aanbiedingen te scoren. Zo is er nu de aanbieding voor tot 200 Euro inruil op je oude toestel:
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=N8NTDUPBL93RR

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-03 11:03
Ik ben toevallig ook met een zoektocht bezig naar een telefoon met ongeveer dezelfde eisen als jij hebt. Heb je de Zenfone 9 al overwogen? Schijnt ook wel goede foto's te maken, maar niet zo goed als de Pixel.
Ik ga deze uiteindelijk niet nemen omdat hij geen draadloos opladen heeft, wat ik wel heel graag wil.

Waarschijnlijk ga ik zelf op de Pixel 7 wachten. Want die wordt vermoedelijk binnen een maand aangekondigd. Mocht je niet per se de nieuwste telefoon willen, dan is het natuurlijk ook mooi om de Pixel 7 af te wachten, want dan zullen de 6 en 6 Pro waarschijnlijk wel in prijs dalen.

Wat ik zelf trouwens nog wel een voordeel van de S22 vindt ten opzichte van de Pixel 6/7 en Zenfone 9 is dat hij echt optische zoom heeft. Alhoewel de Pixels met digitale zoom behoorlijk mooie resultaten leveren bij foto's, merk je bij video's toch echt wel een kwaliteitsverschil.

• Libra
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-01 17:24
Zelf heb ik vergelijkbare eisen.
De Pixel 6 (Pro) vind ik te groot. De Pixel 6a overweeg ik wel, omdat die wat kleiner is.
Verder ook de S22 en (voor jou niet interessant) de Iphone 12/13 (mini).

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:58
@ferrywijn ik had de Zenfone 9 nog niet overwogen, maar deze valt ook wel een beetje buiten mijn budget. Met wat kennissen er ook nog over gehad en moet zeggen dat de Pixel toch wel bij iedereen als aanrader eruit kwam, dus ga daar denk ik gewoon voor, verwacht niet echt dat ik de plank daarmee mis ga slaan.

@Libra de 6a is qua formaat wel mooi inderdaad, maar je levert daar toch wel wat in op camera in vergelijking met de Pixel 6.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee