Mogelijkheden Daisy Chain HP EliteDisplay E273m

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristiaanL
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-08-2022
Ik wil een 2e [EliteDisplay E273m] gaan kopen. Echter vroeg ik mij af of ik deze kan serie schakelen (daisy chain)?

Nu heb ik op mijn laptop [HP G4 Zbook] één HDMI-aansluiting, twee USB-c (tunderbolt) en diverse USB-a (regulier USB) poorten. De [EliteDisplay E273m] heeft (ook) één HDMI-aansluiting, één DisplayPort 1.2 en USB-c (voor de pop-up camera).

Ik heb online research gedaan, echter kan ik niet vinden of mijn DisplayPort 1.2 (via MST) ook daisy chain ondersteunt.

Ik vroeg mij af: (1) is het mogelijk om serie te schakelen met mijn monitoren, (2) zo ja, hoe moet ik de serieschakeling naar mijn laptop regelen. Is dat als volgt?

(monitor 1) --- DisplayPort naar Displayport --- (monitor 2) --- DisplayPort naar USB-c (of naar HDMI) --- (laptop)

of kan het ook als volgt (dan hoef ik geen aanvullende kabels te kopen)?

(monitor 1) --- DisplayPort naar Displayport --- (monitor 2) --- HDMI naar HDMI --- (laptop)

Het verschil zit 'm in, (3) of ik serie kan schakelen met twee verschillende type kabels.

Als het niet anders is dan koop ik een HUB, echter neemt dit weer ruimte in, dus liever niet (ben ook geen fan van dongels/ opzetstukjes) .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:48

jgj82

Ja, maar = nee

Volgens mij ondersteund deze monitor helemaal geen daisychain, zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Daisychainen kan alleen met DisplayPort niet met HDMI. Daarvoor moet de monitor zowel een DP in als DP out hebben.

I reject your reality and substitute my own