Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:07
Goedenavond

Voor toegang tot onze tuin moeten wij door een tuindeur heen. Deze is ingesloten tussen links struiken en rechts een border met hoge planten. Binnenkort komt er een bakfiets en dan is het erg lastig om tussen de fiets in te gaan staan om de deur te openen. Daarom wil ik iets maken zodat de deur op afstand open gaat, bijvoorbeeld dmv knop/sleutelhanger of misschien zelfs op basis van locatie. Ik heb wel enige kennis van een Raspberry Pi en ook wel is iets van Arduino gezien. Ik vind het leuk om zelf een beetje te prutsen en wil daarom geen kant en klaar systeem kopen.

Wie kan me een zetje in de goede richting geven? Ik heb denk een Raspberry/arduino nodig met een ontvanger (bluetooth/433mhz) en een motortje met een duwstang oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:41
Misschien wat inspiratie opdoen en dan combineren..
Denk dat je wilt dat hij ook zonder servo of motor kan openen dus er zal een soort van vrijloop nodig zijn.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

In hoeverre moet dat systeem de deur op slot houden? Je hebt bijvoorbeeld elektrische deurdrangers (zie je bijvoorbeeld in ziekenhuizen). Maar daarmee zit de deur niet echt op slot. Dat kan dan wel weer met een sluitplaat met solenoid, maar die doet op zijn beurt weer niet de deur openen. Al kun je dat ook weer oplossen door een gewicht aan een touw via een katrol aan de deur te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:07
Deur kan handmatig op slot, dit hoeft niet elektrisch te gaan

Zelf denk ik aan een simpel motortje met een duw stand die de deur gewoon open duwt zodat de deur ook handmatig te openen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HedgehogWL
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-09 15:57
sjaak81 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:14:
Deur kan handmatig op slot, dit hoeft niet elektrisch te gaan
Wel belangrijk om er dan op te letten wat er gebeurt als je je deur een open signaal geeft terwijl die op slot zit. Misschien dat dat nog verandert welke apparatuur je nodig hebt?