Lenovo ThinkVision M14 usb-c naar hdmi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
De topictitel weergeeft de vraag al vrij goed weer. Ik heb een Lenovo ThinkVision M14 portable scherm.

Nu is deze monitor met name bedoeld voor usb-c > usb-c of usb-c > DisplayPort.

Ik ben simpelweg op zoek naar de oplossing usb-c naar hdmi. Zo gezegd zo gedaan maar na meerdere kabels getest te hebben blijkt deze oplossing niet te werken.

Via andere fora's leert mij dat ik een bi-directional kabel nodig heb maar laat dat nu net niet te vinden zijn in de variant usb-c > HDMI (of ik zoek niet goed genoeg ?)

Heeft iemand nog suggesties voor eenvoudige kabel waarbij ik geen verschillende verloop stukken nodig heb (usb-c - bi-directional displayport > hdmi). Dit laatste heb ik overigens nog niet zelf getest.

[ Voor 3% gewijzigd door freestyler2 op 30-08-2022 21:03 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Beste antwoord (via freestyler2 op 01-09-2022 21:14)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16
Het is niet usb-c naar …. Het is iets naar usb-c.

Het videosignaal gaat immers naar de monitor, niet andersom.

Sowieso heeft de monitor stroom nodig, dus via een aansluiting die Powerdelivery 2.0 ondersteunt naar de usb-c van de monitor. Volgens mij kan dat via een aparte kabel.

Een enigszins moderne Displayport kan via Alternate Mode een HDMI-signaal uitsturen. Je hangt er dan gewoon een Displayport naar HDMI-kabel aan en voila.
Andersom kan het niet. Als je dus van een HDMI naar Displayport-signaal wilt, moet dat geconverteerd worden, dat kan niet met een kabel.

En blijkbaar heb je die ook gelijk van HDMI naar USB-C: https://www.megekko.nl/pr...2_2gK9EAQYDCABEgJ0YfD_BwE

De chip die club3D gebruikt noemen ze cac-1333, daar kun je op zoeken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Als ik het goed begrijp wil je het scherm aansturen met HDMI (de uitgang op je PC/laptop) maar het scherm heeft alleen USB-C (ingang) met als enige supported protocol DisplayPort-over-USB-C (DP Alt Mode).

Bidirectioneel is niet persé wat je zoekt, maar aangezien 99% van de kabels één richting zullen zijn (USB-C uitgang laptop naar HDMI ingang monitor) maakt dat het mogelijk wel makkelijker te bedenken of het gaat werken.

Effectief zou ik zeggen: je hebt niet de juiste scherm/laptop combinatie en je maakt het jezelf heel moeilijk door een kabel te proberen te vinden die dat oplost.

[ Voor 37% gewijzigd door OnTracK op 30-08-2022 22:02 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Eentje gevonden:
https://club-3d.com/en/de...k60hz_active_adapter_m-f/
Google voor Nederlandse verkopers
Let op dat deze adapter wel nog een micro-USB voeding heeft omdat de DP Alt Mode / USB-C spec zegt dat je minimaal zoveel vermogen moet kunnen leveren over de aansluiting en de HDMI aansluiting dit zelf niet kan.

[ Voor 33% gewijzigd door OnTracK op 30-08-2022 21:58 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16

Sowieso heeft de monitor stroom nodig, dus via een aansluiting die Powerdelivery 2.0 ondersteunt naar de usb-c van de monitor. Volgens mij kan dat via een aparte kabel.

Een enigszins moderne Displayport kan via Alternate Mode een HDMI-signaal uitsturen. Je hangt er dan gewoon een Displayport naar HDMI-kabel aan en voila.
Andersom kan het niet. Als je dus van een HDMI naar Displayport-signaal wilt, moet dat geconverteerd worden, dat kan niet met een kabel.

En blijkbaar heb je die ook gelijk van HDMI naar USB-C: https://www.megekko.nl/pr...2_2gK9EAQYDCABEgJ0YfD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
White Feather schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:11:

Bedankt voor de reacties en toelichting. Ik ga deze eens testen.

Overigens was ik benieuwd naar het verschil tussen de 1332 en 1333 maar dat is dus de opvolger :)

The CAC-1333 replaced the CAC-1332 due to chipshortages.

There is no major difference other than that the CAC-1332 needed additional power via micro USB.

Update: bovengenoemde kabel werkt, waarvoor dank!

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.