I.p.v. een 2de bel, een lamp via een relais aansturen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukky
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-09-2022
Mijn vraag:
Ik zou een eufy deurbel met camera en homebase willen aanschaffen.
De homebase produceert o.a. het belsignaal. Maar ik zou buiten dit ene belsignaal nog een lichtsignaal willen hebben. Dus ik vraag mij af of het mogelijk is om een relais aan te sturen als de bel gaat?
Omdat het mogelijk is om een 2de bel (chime) aan te schaffen die gestuurd wordt door een dongel die via een USB-poort in de homebase ingestoken is, kan op een of andere manier misschien een relais aangestuurd worden door die USB-poort of de dongel?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik weet niet of je de USB-poort van de homebase zo kunt gebruiken, daarvoor kun je beter Eufy Support vragen.

Maar wat heb je verder aan smart apparatuur in huis?

Want vaak kun je het een en ander aan slimme apparatuur prima aan elkaar knopen, mits je de juiste lijm weet te vinden. Mocht je niet bang zijn om een kleine uitdaging aan te gaan dan kun je bijvoorbeeld een Raspberry Pi 3 of 4 aanschaffen en daar Home Assistant opzetten. De Eufy deurbel wordt in Home Assistant ondersteund. Volgens mij zijn er ook mensen in geslaagd om als de deurbel gaat, de camerafeed meteen via ChromeCast naar de TV te sturen.

Mij gaat dat een beetje te ver (leuk dat het kan, maar ik zie daar het nut niet van in). Wel heb ik een deurbel van Ubiquity die ik via Home Assistant een Text2Speech bericht laat horen op mijn smartspeakers. Maar het laten knipperen van een slimme lamp is even simpel. Dat gebeurt hier overigens ook; niet als de deurbel gaat maar als de wasdroger op zolder klaar is. Die hangt op een Home Wizard energie-meter en als zijn verbruik voor 30 seconden onder de 15 watt blijft dan flitst er een lamp in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 22:10

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Je kunt een klein (fiets)lampje parallel aan de bestaande gong zetten. Of een 8V relais. Bij aanbellen gaat de bel ongeveer 1 seconde over. Niet zo heel smart, maar wel simpel.

Theo