Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CV geeft kort warmwater aan de cv na gebruik tapwater

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jvdo
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-09-2022
Wat is er aan de hand als de nefit proline NXT CW5 warmwater aan cv geeft na gebruik van de douche?
...

Ketel is 4 jaar oud en heeft een jaar geleden service gehad en nieuwe pakking set.
Thermostaat: toon op open therm in lente aangesloten ipv moduline 3000

Het gekke is dat sinds kort de cv begint te tikken na het douchen en dat dan een klein stukje van de cv leiding heet wordt; alsof de ketel nog even wat heet water kwijt moet…
Ik lees dat de 3-wegklep misschien het probleem is, maar tijdens het douchen stroomt geen heet water naar de cv en ook het douchewater is op temperatuur.
Kan het de Toon thermostaat zijn?

Wat kan ik testen?
Hoor het graag,

[ Voor 39% gewijzigd door Jvdo op 30-08-2022 20:34 ]

Alle reacties

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 16:44
Allereerst proberen om te leren een samenhangend verhaal te schrijven. Die losse zinnen begrijpt niemand wat van, na 3 zinnen denken mensen: laat maar.

Wat is nu precies de klacht? De ketel geeft wel warm water en werkt ook als je de thermostaat omhoog zet? Dan is er toch niks aan de hand. Dat verschijnsel wat je noemt heet 'nadraaien' en is normaal, de ketel wil liever niet dat de warmtewisselaar gloeiend heet achterblijft dus laat de pomp nog even lopen als hij klaar is.

• Jvdo
Beste Philipsfan,
Bedankt voor je kritische en snelle reactie.
Ik wilde zo volledig mogelijk zijn, vandaar de lange tekst. Heb het ingekort.

Probleem: ketel geeft kort na afname tapwater het verwarmingcircuit een flinke boost heet water.

Indien dit normaal is, heb ik geen probleem.

Echter duurt dit boosten enkele minuten(2).
Het klingt alsof de ketel aangaat( brommen) nadat de vraag naar tapwater al zeker een minuut beëindigd is.
Na die boost en hoop getik van uitzettende buizen stopt de ketel wel met verwarmen.
Hoort dit werkelijk?

Geen foutcodes in menu cv.

Dank

• DynaSpan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 14:32
Je kunt in deze ketel nog instellen hoe lang hij het water moet blijven verwarmen nadat de warm water vraag stopt. Misschien dat hij hier op een x aantal minuten staat ingesteld?

• Jvdo
Ga ik in het menu checken ; dank voor de tip Dynaspan.