Tijdens de wintermaanden wordt er hier thuis af en toe bijverwarmd met conventionele electrische verwarming. We zouden deze graag vervangen door infrarood verwarming. Wat me niet helemaal duidelijk is, kan men schakelen tussen al die verschillende wattages. Soms kan ik gerust met 130watt bijverwarmen, anderen dagen mag dat 1000 watt zijn. Maar moet ik hiervoor elke keer een nieuw toestel kopen?
meestal zitten er gewoon meerdere instellingen op zo'n apparaat en vaak zelfs een (draadloze) thermostaat
Houd er wel rekening mee dat IR geen ruimte verwarmt maar alleen de mensen/dingen waar deze op straalt. Een thermostaat werkt vaak maar beperkt als je deze niet goed plaatst.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
De bedoeling is ook om deze op mij te richten als ik in de ruimte ben. Het is eerder al extra bijverwarming. Het moet enkel aanstaan als ik de ruimte ben en wanneer de gewone verwarming het niet aankan. Het probleem is dat ik geen idee heb, welke wattage ik nodig heb. Als ik kan switchen tussen de verschillende wattages kan ik dat makkelijker bepalen. Een thermostaat is niet nodig.DukeBox schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:32:
Houd er wel rekening mee dat IR geen ruimte verwarmt maar alleen de mensen/dingen waar deze op straalt. Een thermostaat werkt vaak maar beperkt als je deze niet goed plaatst.
Nope. De meeste IR panelen zijn juist niet regelbaar. Ze staan aan of uit, en met de (draadloze) thermostaat wordt de temperatuur in de ruimte geregeld door het paneel aan of uit te schakelen. Er zijn er een paar die wel modulerend zijn, maar die kan je op 1 hand tellen...MSXBas schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:21:
meestal zitten er gewoon meerdere instellingen op zo'n apparaat en vaak zelfs een (draadloze) thermostaat
Ervaringen infraroodverwarming
[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 30-08-2022 18:50 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.