Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Werkgever wil certificaten niet vergoeden en ik wil indien mogelijk gebruik maken van het STAP-budget. Waar kan ik dan het beste microsoft certificaten halen? Belangrijk is dat dit officiele microsoft certificaten zijn en dat de prijs niet absurd hoog is. Regio Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Kijk even in het "STAP-scholingsregister", daar moet het sowieso in staan om aanspraak te kunnen maken op de STAP-ondersteuning.

[ Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 30-08-2022 16:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tja, wat heb je zelf al gevonden?

Als je op deMS certificatie pagina kijkt, zie je alle examens. Klik op een willekeurig examen en dan zie je dat je de mogelijkheid krijgt om een examen te boeken. En dat kan gewoon online, vanuit je huis. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Question Mark schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:38:

Als je op deMS certificatie pagina kijkt, zie je alle examens. Klik op een willekeurig examen en dan zie je dat je de mogelijkheid krijgt om een examen te boeken. En dat kan gewoon online, vanuit je huis. :)
Dit dus.. even wat meer zoeken naar mogelijkheden. Stap budget is niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Pffff. fijne werkgever. Is toch echt een (relatief) kleine vergoeding.

Bedoel je trouwens het examen of een klassikale training ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
Question Mark schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:38:

Ik heb nooit eerder zo'n examen gedaan dus ik begrijp het niet helemaal. Ik dacht altijd dat je zo'n examen moet doen bij een onderwijsinstelling. Maar dat is niet het geval dan? Examen kan je thuis doen in je luie stoel vanuit huis? Waar heb ik dan nog zo'n onderwijsaanbieder voor nodig? Betalen zij dan voor je examen of moet je die kosten zelf dan nog eens betalen?

Ik heb interesse in Microsoft Azure Administrator (AZ-104). Op een pagina zoals deze: https://www.the-academy.n...osoft-azure-administrator staat bij examen alleen "Direct naar examen" en verder niets (ook geen hyperlink).

[ Voor 3% gewijzigd door Zomaar op 30-08-2022 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Zomaar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:46:
[...]

Ik heb nooit eerder zo'n examen gedaan dus ik begrijp het niet helemaal. Ik dacht altijd dat je zo'n examen moet doen bij een onderwijsinstelling. Maar dat is niet het geval dan? Examen kan je thuis doen in je luie stoel vanuit huis? Waar heb ik dan nog zo'n onderwijsaanbieder voor nodig? Betalen zij dan voor je examen of moet je die kosten zelf dan nog eens betalen?

Ik heb interesse in Microsoft Azure Administrator (AZ-104). Op een pagina zoals deze: https://www.the-academy.n...osoft-azure-administrator staat bij examen alleen "Direct naar examen" en verder niets (ook geen hyperlink).
https://docs.microsoft.com/nl-nl/certifications/exams/az-104
165 euro voor het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:43:
Pffff. fijne werkgever. Is toch echt een (relatief) kleine vergoeding.

Bedoel je trouwens het examen of een klassikale training ?
Ik was dus onder de veronderstelling dat er bij zo'n training een examen was inbegrepen en dat je die op locatie moet doen. Is zo'n (klassikale) training aan te bevelen of kan je net zo goed aan zelfstudie doen en vervolgens zelf een examen boeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
Bedankt voor de reactie. Even kort nog i.v.m. de aanmelddatum Stap-budget. Zijn de examengelden van Microsoft inclusief btw?

[ Voor 40% gewijzigd door Zomaar op 30-08-2022 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Heb gemerkt dat de BTW anders is als je thuis/online examen afneemt, of naar een examencentrum gaat.
Bij het Centrum betaal je dacht ik wel 21%, thuis 0%. Als ik het goed heb staat dat ook in de MS Certificied draad.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 21:28

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Welke?

Alle XX-900 certificaten zijn gratis te behalen na het volgen van een cursus via https://www.microsoft.com/en-us/trainingdays

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
AZ-104 geeft ie aan.

Maar inderdaad, de gratis trainging en voucher voor AZ-900 in dit geval is zeker aan te raden.
Goed om in ervaring op te doen met het afnemen van een Microsoft examen.

De AZ-104 is best een pittige (zeker als het je eerste MS Examen eerst is)

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
Dus die dure examens die je kan doen met het STAP-budget - trainingen die >€750 per dag kosten en maar 2 a 3 dagen zijn, zijn niet zinnig om te doen dan?

Als je die online webinar volgt van Microsoft, krijg je dan daarna een voucher om het examen gratis te doen, of hoe werkt dat precies?

En is het mogelijk om op de een of andere manier toch zinvol gebruik te maken van het Stap-budget voor wat betreft Microsoft certificering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:34
Hou je er rekening mee dat je maar 1 STAP-aanvraag per kalenderjaar goedgekeurd kan krijgen? Het is dus niet zo dat je een budget van 1000 krijgt waar je 2 of 3 examens van kunt plannen.

[ Voor 36% gewijzigd door wheel op 31-08-2022 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:43
Zomaar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:50:
Dus die dure examens die je kan doen met het STAP-budget - trainingen die >€750 per dag kosten en maar 2 a 3 dagen zijn, zijn niet zinnig om te doen dan?
Ze zijn zeker wel zinnig, maar bereid je voor op vele uren aanhoren wat relevant is voor het examen. Als je goed meeschrijft, thuis zelf ook nog eens de stof doorneemt en snel zaken oppakt ga je het daar prima mee redden.

Persoonlijk vind ik het zelf prettiger om dingen op mijn eigen tempo te doen en volg ik video’s online. Dat kan bij Udemy of Pluralsight om maar wat te noemen. Snap je het even niet of wil je het nog eens beluisteren dan spoel je gewoon terug.

Kleine tip nog: Ik ken je kennisniveau niet, maar AZ-104 is echt pittig. Ik zou wat ervaring gaan opdoen met AZ-900 (Azure Fundamentals) zodat je ook beter begrijpt wat de vraagstelling is die Microsoft hanteert en wat je precies kan verwachten.

Succes in ieder geval! ;)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 21:28

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Zomaar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:50:

Als je die online webinar volgt van Microsoft, krijg je dan daarna een voucher om het examen gratis te doen, of hoe werkt dat precies?

En is het mogelijk om op de een of andere manier toch zinvol gebruik te maken van het Stap-budget voor wat betreft Microsoft certificering?
Ja je krijgt een voucher inderdaad, via Pearson Vue kan je die verzilveren en een examen inplannen.
Er waren een tijd geleden wat MS500 en MS100 cursussen via Global Knowledge voor 1000,-. Uiteindelijk gingen die niet door wegens te weinig animo, geen idee of die er nog zijn.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zomaar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:49:
[...]

Ik was dus onder de veronderstelling dat er bij zo'n training een examen was inbegrepen en dat je die op locatie moet doen. Is zo'n (klassikale) training aan te bevelen of kan je net zo goed aan zelfstudie doen en vervolgens zelf een examen boeken?
Mijn laatste Microsoft examen is al aardig wat jaren geleden maar zover ik weet is er geen enkele relatie tussen training en examen, behalve dat sommige trainers ook geaccrediteerde examencentra zijn. Ik kocht meestal gewoon de boeken en plande het examen (volgens mij zijn de kosten overal gelijk) en nam de stof dan zelfstandig door. Het is nu eenmaal niet voor elk examen essentieel om een training te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:57

Metalfreak

Hoije woh!

Mocht je heel toevallig in Limburg wonen, dan kun je de AZ-104 cursus geheel gratis volgen bij Global Knowledge via de site limburgleert.nl. Alleen het examen moet je dan nog wel zelf betalen, maar je werkgever zou wel heel gierig zijn als hij je dat niet terugbetaalt. Ik weet niet of andere provincies dit ook aanbieden.

Het jammere is wel dat je hierbij alleen voor de online variant kunt kiezen en ik dergelijke cursussen wel vele malen effectiever vind als je op locatie bent. Overigens is een volledige training al gauw (veel) duurder dan de hoogte van dat STAP budget.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:24
De laatste jaren zijn de examens en trainingen van MS role-based. Alleen een boek doornemen voor een examen als de MS-104 zal niet voldoende zijn, tenzij je veel praktijk ervaring hebt in Azure ontwerpen en bouwen.

Ik heb in 2019 zelf 12K betaald voor een 6 tal MS examens en klasikaal les. Ik zit zelf 22 jaar in de IT, maar vond de examens niet makkelijk, wel gehaald uiteraard :+

Via TW kwam i kerachter dat ik deze kosten bij mijn IB kon aangeven. Kreeg iets van 5K terug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 16:49
Unknown Alien schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:31:
Via TW kwam i kerachter dat ik deze kosten bij mijn IB kon aangeven. Kreeg iets van 5K terug
Die regeling is nu afschaft en daar is STAP-budget voor in de plaats gekomen. Nadeel van STAP is 1) dat het beperkt is tot €1000/jaar en 2) alleen geregistreerde opleidingen in aanmerking komen.
Bij de belastingaftrek studiekosten was de definitie van wat in aanmerking komt veel ruimer.

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
legofanaten schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:20:
[...]

Die regeling is nu afschaft en daar is STAP-budget voor in de plaats gekomen. Nadeel van STAP is 1) dat het beperkt is tot €1000/jaar en 2) alleen geregistreerde opleidingen in aanmerking komen.
Bij de belastingaftrek studiekosten was de definitie van wat in aanmerking komt veel ruimer.
Daarnaast zijn veel opleidingen door het STAP-budget duurder geworden als ik het nieuws mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
Zijn er nog mogelijkheden om gratis uren in Azure te krijgen? Nu krijg je gedurende 30 dagen 200 uur als een soort van trial. Goede tip trouwens over limburgleert.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 16:49
Bij Coursera kun je ook een aantal online trajecten volgen ter voorbereiding van de Microsoft certificeringsexamens. Vaak krijg je dan ook korting op het examen. (Trajecten zijn volgens mij door Microsoft gemaakt ook). Bijvoorbeeld: https://www.coursera.org/...azure-developer-associate

dus...

Pagina: 1