Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Adobe CC (nieuwste versies) hele pakket, met af en toe een uitstap naar Cinema4d. Verder office/mail/web. Geen bijzondere zaken. Is wel een PC in een domein dus OS wordt windows 10 pro
Wat mag het systeem gaan kosten?
ergens rond de 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een redelijke tot zware content creatie systeem (adobe CC pakket) met uitstap naar 3D software. Geen games of dergelijke komen aan te pas.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI, Samsung zijn merken die ik veel gebruik of op terugval.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een bestaande PC 2020 gebouwd, zie hieronder. Deze schuift deels door naar een andere pc en zo kan ik dus een nieuwe inrichten.
Ga je overklokken?
Niet de planning
Wat verwacht je van ons?
Een dubbele check of het gaat werken wat ik heb bedacht met de 2 systemen en waar mogelijk tips.
Belangrijke vraag die ik heb is voor het MB, ik twijfel tussen B660 of Z690. (specifieke modellen/prijsklasse zie tabel hieronder) wat zou jullie advies zijn in deze configuratie? Verdere tips zijn welkom, er is nog een andere optie en dat is naar het AM4 platform en dan upgrade ik de main PC processor van 3700x naar 5800X
<br>
<br>
Adobe CC (nieuwste versies) hele pakket, met af en toe een uitstap naar Cinema4d. Verder office/mail/web. Geen bijzondere zaken. Is wel een PC in een domein dus OS wordt windows 10 pro
Wat mag het systeem gaan kosten?
ergens rond de 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Category | Product |
1 | Behuizingen | MSI MPG SEKIRA 100R |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 660W Platinum |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een redelijke tot zware content creatie systeem (adobe CC pakket) met uitstap naar 3D software. Geen games of dergelijke komen aan te pas.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI, Samsung zijn merken die ik veel gebruik of op terugval.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een bestaande PC 2020 gebouwd, zie hieronder. Deze schuift deels door naar een andere pc en zo kan ik dus een nieuwe inrichten.
Ga je overklokken?
Niet de planning
Wat verwacht je van ons?
Een dubbele check of het gaat werken wat ik heb bedacht met de 2 systemen en waar mogelijk tips.
Belangrijke vraag die ik heb is voor het MB, ik twijfel tussen B660 of Z690. (specifieke modellen/prijsklasse zie tabel hieronder) wat zou jullie advies zijn in deze configuratie? Verdere tips zijn welkom, er is nog een andere optie en dat is naar het AM4 platform en dan upgrade ik de main PC processor van 3700x naar 5800X
<br>
Main Pc Upgrade
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 463,84 | € 463,84 |
1 | Moederborden | MSI Pro B660-A DDR4 | € 164,67 | € 164,67 |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC | € 409,- | € 409,- |
1 | Behuizingen | MSI MPG SEKIRA 100R | Al aanwezig | |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 Rev. B | € 59,89 | € 59,89 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2D3600C18 | € 225,- | € 225,- |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 660W Platinum | Al aanwezig | |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 134,93 | € 134,93 |
Totaal | € 1.656,33 |
<br>
2de Pc Upgrade
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | Al aanwezig | |
1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | Al aanwezig | |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus OC | Al aanwezig | |
1 | Behuizingen | Antec GX500 Window Blue | Al aanwezig | |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | Al aanwezig | |
1 | Voedingen | Antec VP450P (EU-stekker) | Al aanwezig | |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Al aanwezig |