Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Vraag
Beste antwoord (via Ravhin op 31-08-2022 07:04)
Uptime kuma is wel een leuke om te gebruiken, en vrij gemakkelijk in te stellen. Wel vrij zwaar als je aardig wat endpoints pingt.
Smokeping is wat lichter, maar lastiger in te stellen.
Zelf gebruik ik Netdata met de fping plugin.
Alle reacties
Je kan eens kijken naar LibreNMS kan je in een VM draaien maar ook in een docker.
Heb dit zelf meer als monitoring maar geen alerting.
Ik weet dat je alerts kan inregelen.
Heb dit zelf meer als monitoring maar geen alerting.
Ik weet dat je alerts kan inregelen.
Uptime kuma is wel een leuke om te gebruiken, en vrij gemakkelijk in te stellen. Wel vrij zwaar als je aardig wat endpoints pingt.
Het zijn op dit moment circa 40 endpoints maar ik verwacht er wel meer in de toekomst. Geen idee wat je als 'veel' beschouwtStarck schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:14:
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Zoiets had ik ook draaien in Uptime kuma, maar ik vond de cpu load wat hoog worden. Dit was wel bijna een jaar geleden, misschien is het inmiddels een stuk efficienter geworden.Ravhin schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:16:
[...]
Het zijn op dit moment circa 40 endpoints maar ik verwacht er wel meer in de toekomst. Geen idee wat je als 'veel' beschouwt
Probeer hem eens uit
https://uptime.kuma.pet/
Ik heb beide (LibreNMS en Uptime Kuma) in Docker gevonden en ik ga vanavond even kijken. De demo van Uptime Kuma zag er wel uit als wat ik zoek/zocht.
edit: uiteindelijk gekozen voor Uptime Kuma. Best veel opties om je te laten waarschuwen, diverse watchdog mogelijkheden en het is redelijk licht (heb er nu 20 clients in zitten).
edit: uiteindelijk gekozen voor Uptime Kuma. Best veel opties om je te laten waarschuwen, diverse watchdog mogelijkheden en het is redelijk licht (heb er nu 20 clients in zitten).
[ Voor 37% gewijzigd door Ravhin op 31-08-2022 07:06 ]
Pagina: 1