exception c0000005 iemand een idee wat het is?

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:23
Deze fout krijg ik dus regelmatig.
Ik draai Windows 2000. Ik heb Professional en Server allebei gehad. De fout komt in beide voor.
Een programma loopt vast, dan komt drwatson in actie, en die maakt er een exception c0000005 van...
Voorbeeld:
code:
1
2
3
The application, , generated an application error
The error occurred on 08/27/2001 @ 16:50:15.071 
The exception generated was c0000005 at address 00440491 (<nosymbols>)

En dan nog wat meer getallen erbij, maar die plaats ik hier niet omdat het een lijstje is van een paar pagina's lang.

Heeft iemand een idee waar deze melding op slaat? Ik heb bij Microsoft gekeken, en gezocht met Google, maar dat schiet niet op.

Misschien dat iemand het zo weet?

Mocht er iets kapot zijn aan de hardware, ik heb nog garantie. Ik heb zowat alles Asus, en daar zit 1 jaar garantie op zover ik weet... Ik heb de zooi gekocht op 17 maart 2001.

• eX0duS
Ik heb nog even wat verder gezocht op GoT, en kwam er achter dat exception c0000005 schending van toegang betekent, kan iemand dit bevestigen?

• eX0duS
Ik heb nog steeds niks kunnen vinden... Jah zegt microsoft stuur de fout maar naar ons toe, dan willen wij het wel even uitleggen voor een geringe vergoeding... Jahjah... :D

• eX0duS
Niemand? *snik* :'(

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Common exception codes include: 

0x80000002: STATUS_DATATYPE_MISALIGNMENT 
An unaligned data reference was encountered. 

0x80000003: STATUS_BREAKPOINT 
A breakpoint or ASSERT was encountered when no kernel debugger was attached to the system. 

0xC0000005: STATUS_ACCESS_VIOLATION 
A memory access violation occurred. (Parameter 4 of the bug check is the address, which the driver attempted to access.)

A.u.B.

Verwijderd

Meestal gaat het dan om een programma die niet NT compatible is (als je 2K draait), of het programma is slecht gemaakt en probeert buiten zijn eigen geheugen te lezen :) ... kan vanalles zijn.

• eX0duS
Ik heb het bij heel veel programma's.
Audiogalaxy sattelite
Download accelerator
Outlook Express

Nou jah, elk programma komt in aanmerking in elk geval...

• eX0duS
Kan het zijn dat deze fout iets met de geheugentimings heeft te maken misschien?

Ik krijg ook fouten als:
code:
1
The memory could not be read

Ik heb 2 dimmetjes, eentje van 256 mb en eentje van 128, die van 128 is er nu uit. FF kijken of dat het nu beter gaat...

Verwijderd

heb ik ook ik draai proggies van de server en als het werkstation gegevens vraagt maar het niet kan krijgen en het desbetreffende proggie is gegopend krijg je c000005

ps. meestal borland gemaakte proggies

Verwijderd

ps. meestal borland gemaakte proggies
Wil je NOOIT meer zo vloeken |:( dit is natuurlijk de grootste onzin die er is... de meeste proggie die hij opnoemde zijn allemaal in VC gemaak.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hele algemene error is dat, hebbenm wij ook bij Visual Foxpro proggies. Vaak computer specifiek.

Is ook geen App error, maar een interne Win error.

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:42

The End

!Beginning

Op donderdag 30 augustus 2001 12:46 schreef KillerAce_NL het volgende:
Hele algemene error is dat, hebbenm wij ook bij Visual Foxpro proggies. Vaak computer specifiek.

Is ook geen App error, maar een interne Win error.
Dit is zeker geen Win error... Als jij een programma schrijft die ergens een foutje maakt met pointers, dan krijg je zo'n error. Error 5 is access denied. Of te wel in dat stuk geheugen mag je niet komen... Dus het is WEL een app error... Die opgevangen wordt door Windows zodat het hele systeem niet crashed...
Pagina: 1