Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperdude
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-08-2022
Beste mensen,

ik ben een 17 jarige jongen erg geintereseerd in audio en heb net men nieuwe B&W Px7 s2 binnen.
hiervoor gebruikte ik de B&W P7 wireless uit 2015.
na het vergelijken van de twee was ik erg teleurgesteld dat het geluid extreem tegen valt, het enigen dat ik me momenteel kan bedenken is dat het aan de speakers ligt die nog nieuw zijn en niet ingelopen/ingebrand.
ben momenteel daarmee bezig maar vroeg me af of iemand dit al had gedaan en kan confirmen dat dit het geluid nog verbeterd. Of dat het ligt aan iets anders gebruik de headset op men pc met een ASUS sonar stx II.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Meting van de frequentierespons van de PX7. Mogelijk geeft die een indicatie van hoe de PX7 s2 is afgestemd: https://www.rtings.com/headphones/1-5/graph#1619/7903/1619
De meting is niet zo best voor het geld. Ik lees in de grafiek veel bas, weinig helderheid in spraak, sterke s-klanken. Komt dat overeen met wat je hoort?

Inlopen / inbranden is overigens niet van toepassing op hoofdtelefoons. Gewenning van de gebruiker wel, waardoor afwijkingen minder opvallen. Een les die je uit deze aankoop kan leren is dat je hoofdtelefoons het best eerst kan beluisteren voordat je ze koopt. :) Wellicht kan je de hoofdtelefoon nog retourneren.

[ Voor 60% gewijzigd door TBTL op 30-08-2022 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

TBTL schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:21:

Inlopen / inbranden is overigens niet van toepassing op hoofdtelefoons. Gewenning van de gebruiker wel, waardoor afwijkingen minder opvallen. Een les die je uit deze aankoop kan leren is dat je hoofdtelefoons het best eerst kan beluisteren voordat je ze koopt. :) Wellicht kan je de hoofdtelefoon nog retourneren.
Ook niet voor gewone luidsprekers overigens.

De metingen van de B&W Px7 matchen redelijk mijn Sony WH1000XM3: teveel bass en donker karakter. Eigenlijk alleen bruikbaar met een equaliser. De vraag is wat de B&W Px7 s2 doet, en als dat flink anders is dan is de vraag of het beter is of niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 30-08-2022 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

De P7 staat ook bekend om de betere geluidskwaliteit. Ik heb die ook (wel de bedrade variant), klinken geweldig. Daarnaast heb ik de PX7. Ook lang getwijfeld, uiteindelijk wel tevreden (en je went eraan), qua features een stap vooruit, qua geluid is het iets minder. Een en ander was wel een stuk verbeterd in een firmware. Met de S2 geen ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-06 18:45
Ik heb jaren lang de p7 gebruikt en daar was ik altijd heel tevreden over. De px7 (v1, maar ik gok dat de v2 redelijk vergelijkbaar is) heb ik een aantal keer beluisterd, maar ik vond de geluidskwaliteit ook erg tegenvallen vergeleken met de p7. De p7 vond ik veel voller klinken.
Het blijft echter ook erg persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperdude
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-08-2022
bedankt voor jullie hulp! <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Hier heb je ook de response van de P7 die je al had:
https://www.rtings.com/headphones/1-3-1/graph#348/3161

Zoals je ziet tracked die veel beter met de target response die je wil hebben (let op, dit is geen vlakke response maar een target). Nog steeds een beetje te weinig treble, maar veel beter in balans.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 31-08-2022 01:36 ]

Pagina: 1